به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمود لاری مدیر امور استانها و بازاریابی بانک مسکن با تشریح اهم موضوعات در دستور کار بانک مسکن، به موضوع بهره وری به عنوان شاخص ارتقای کارایی بانک اشاره کرد و گفت: بهره وری یکی از موضوعاتی است که مورد توجه جدی بانک مسکن قرار دارد و بانک نیز در جهت رشد و توسعه این شاخص کارهای مطالعاتی و کارشناسی انجام داده است. ضمن اینکه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره نیز در گردهمایی مدیران بانک بر ارتقای «بهره وری نیروی انسانی» تاکید ویژه داشتند.
وی با تاکید بر اینکه در وهله نخست بهره وری باید در نیروی انسانی بانک فرهنگ سازی شود، ادامه داد: برای تسریع در رشد بهره وری باید نقاط قوت آن برای نیروی انسانی و کارکنان بانک ملموس و برجسته شود.
مدیر امور استانها و بازاریابی بانک مسکن با اشاره به تاثیر افزایش بهره وری بر جلوگیری از هزینه های سربار افزود: از همین جهت ارتقای بهره وری نیروی کار با جدیت بیشتر در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته است.
لاری همچنین درباره برنامه این بانک برای کاهش قیمت تمام شده پول، گفت: کاهش هزینه تمام شده منابع همواره مورد توجه بانک مسکن بوده و بانک نیز تلاش کرده در راستای تحقق این هدف، وارد رقابت های ناسالم بانکی و افزایش کاذب نرخ سود سپرده ها نشود.
وی با تاکید بر اینکه باید بین درآمدها و هزینه های بانک همیشه یک تعادل وجود داشته باشد، افزود: خوشبختانه سیاست کاهش قیمت تمام شده منابع در بانک مسکن به عنوان یک فرهنگ سازمانی نهادینه شده و برای تحقق اهداف کلان در این راستا نیز باید مکانیزمهای لازم را به کار بگیریم.
مدیر امور استانها و بازاریابی بانک مسکن همچنین درباره احراز صلاحیت مشتریان متعهد در بانک مسکن گفت: نظام بانکی برای مدیریت مصارف باید برنامه و سیاست های خاصی برای جلوگیری از افزایش مطالبات معوق داشته باشد.
لاری با اشاره به الزام رعایت نکاتی برای مدیریت مصارف در بانک گفت: یکی از روش های مدیریت مصارف این است که طرح های مورد مطالعه برای اجرا توسط بانک باید دارای توجیه اقتصادی باشد. علاوه بر این باید دقت کرد که ورود به یک طرح سرمایه گذاری شده چقدر برای بانک عایدی به همراه دارد.
این مقام مسوول در بانک مسکن همچنین با تاکید بر اینکه مشتریان متعهد بر بازگشت تسهیلات دریافتی و برگشت سرمایه بانک اهتمام ویژه دارند، اظهار داشت: در همین زمینه اعتبار سنجی درست مشتریان می تواند در کاهش حجم مطالبات معوق و تسریع در بازگشت منابع بانک به ما کمک کند.
وی تاکید کرد: در کنار اعتبار سنجی مشتریان به منظور ارایه خدمات به مراجعه کنندگان و مشتریان متعهد، موضوع تسهیل فرایند