/2016/2/yxwcn-5.jpg
کاهش بیش از یک میلیون تراکنش الکترونیک غیرواقعی در بانک ملی ایران
با گذشت بیش از 10 روز از ساماندهی تراکنشهای الکترونیک بانک ملی ایران بر روی دستگاههای پایانه فروش و درگاههای اینترنتی، بیش از یک میلیون تراکنش الکترونیک غیرواقعی این بانک کاهش یافته که نقش موثری در کاهش هزینههای مربوطه و افزایش کارایی سامانههای بانکداری الکترونیک و کیفیت خدماترسانی این بانک داشته است.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، پرداخت قبوض و خرید شارژ از طریق پایانههای فروش و درگاههای اینترنتی این بانک برای دارندگان کارتهای بانکی بدون پرداخت هزینه صورت میگیرد و همین موضوع باعث میگردد برخی دارندگان کارتها به صورت انبوه، تقاضای خرید شارژ و پرداخت قبوض داشته باشند که با توجه به کارمزدهای پرداختی بانکها به شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP)، هزینههای زیادی در این موارد برای بانکها ایجاد میشود.
بر این اساس با هدف ساماندهی تراکنشهای غیرواقعی بر روی پایانههای فروش و درگاههای اینترنتی بانک ملی ایران، از 7 بهمن ماه امسال، صرفاً امکان 10 تراکنش خرید شارژ و پرداخت قبوض برای دارندگان کارتهای بانک ملی ایران بر روی پایانههای فروش شتابی به صورت رایگان وجود دارد و بزودی امکان انجام تراکنشهای بیشتردر این خصوص ،از طریق شعب فراهم خواهد شد.
اجرای این امر با توجه به بررسیهای کارشناسی صورت گرفته است که به صورت معمول یک شخص به بیش از 10 بار خرید شارژ یا پرداخت قبض در روز نیاز نداشته و با توجه به هزینهها بالای تراکنشها برای بانکها و با عنایت به هدف بانک برای ارتقای خدماترسانی به مشتریان از محل کاهش این هزینهها، ادامه شیوه قبلی به دور از انصاف و عدالت بوده و مصلحت ایجاب میکرد که افراد هزینه خدمات اضافی خود را پرداخت نمایند.
در عین حال، امکان پرداخت قبوض به صورت دستهای و بدون محدودیت در جدیدترین سامانه اینترنتی بانک ملی ایران – بام– وجود دارد و خرید شارژ دسته ای نیز در این سامانه پیش بینی شده است.