به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عبدالعظیم قنبریان مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان در کارگاه چشم انداز صنعت پرداخت، مدل کسب و کار و ارتباط با صنعت بانکداری اظهار داشت: با انجام اصلاحات می توانیم امیدوار باشیم که شرایط فعلی تغییر کند و شاهد پیشرفت در این صنعت باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت پرداخت نباید وارد چالش بین مشتریان و بانک ها شود، گفت: مهمترین چالش در حوزه پرداخت کارمزد است که بین ذینفعان یک تضاد را شکل داده است.
مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان افزود: در حال حاضر منافع PSP هزینه بانک و منافع بانک ها هزینه PSP میشود و این دایره بسته باعث شده تا شاهد یک رقابت آسیب زا باشیم و همه این اتفاق ها باعث شده که یک یکترمز جدی جلوی یه گام بزرگ رو به جلو ایجاد شود.
وی در ادامه اظهار داشت: کیک پرداختها در سال 96 حدود 35 درصد نسبت به سال 95 بزرگتر شده و اگر این اتفاق ها شکل نگرفته بود بزرگتر می شد اما این ترمز باعث عدم توسعه صنعت پرداخت شده است.
قنبریان گفت: همه PSP ها پیشنهاداتی داشتند که از طریق شاپرک به بانک مرکزی ارائه شد اما تا امروز اتفاقی تازه ای نیفتاده است.
مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان با بیان اینکه تنها راه نجات آسیب و مشکلات فعلی اصلاح اصولی نظام کارمزدها است، افزود: اگر اصولی حل نکنیم آسیب ها گسترش پیدا می کند و به سایر بخش ها آسیب ها منتقل می شود.
وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح به نبوغ خاصی نیاز نیست و فقط باید بومی سازی کنیم، اعلام کرد: بانک ها نباید عقب نشینی کنند و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرند و خواسته های خود را شفاف اعلام و پیگیری کنند و از فضاسازی که ایجاد می شود نباید بترسند.
قنبریان در ادامه گفت: هر فردی که سرویس می گیرد باید هزینه آن را پرداخت کند و هر فردی که سرویس هم می دهد باید برای توسعه آن هزینه را از سرویس گیرنده بگیرد.
مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان پیشنهاد داد: می توانیم سرویس Cash Back را در POS اضافه کنیم تا پذیرنده منتفع شود و مدل ها تکمیلی باید به استانداردهای جهانی نزدیک باشند.