پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670880 تاریخ : 1402/10/10-17:40:05
,2,11,
چگونگی تسهیل دسترسی ریلی به اروپا

چگونگی تسهیل دسترسی ریلی به اروپا

مسیر ریلی جدیدی قرار است از جلفا به چشم ثریا (واریانت مرند) و از سمت ترکیه هم از مسیر قارص به چشم ثریا متصل می شود و این شبکه و کریدوری جدیدی به سمت اروپا خواهد بود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند یکی از راه هایی که ایران می تواند بهره اقتصادی مناسبی از موقعیت جغرافیای خود ببرد مسیرهای ترانزیتی بین آسیای شرقی و اروپا است. در این مورد معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد که مسیر ریلی از جلفا به چشم ثریا (واریانت مرند) و ترکیه هم از مسیر قارص به چشم ثریا متصل می شود و این شبکه و کریدوری جدید به سمت اروپا ادامه پیدا می کند.

«عباس خطیبی»، معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به راه اندازی کریدوری جدید از طریق ساخت مسیر ریلی جدید ایران و ترکیه ادامه داد: راه اندازی این کریدور جدید از چند سال گذشته مطرح بوده اما به تازگی در پیوست قانون برای آن ردیف درنظر گرفته شده و جزو تکالیف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل محسوب می شود و ما هم پیگیر ماده 23 را اخذ کند. طرف ترکیه هم اگر همکاری کند مسیر ریلی از جلفا به چشم ثریا (واریانت مرند) و ترکیه هم از مسیر قارص به چشم ثریا متصل می شود و این شبکه و کریدوری جدید به سمت اروپا ادامه پیدا می کند.

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این خط جدید، کریدور مهمی برای ایران محسوب می شود، اضافه کرد: به دلیل این دسترسی جدید به اروپا این طرح بسیار مهمی محسوب می شود و در کنار خط ریلی رازی، یک خط جدید ریلی بین ایران و ترکیه است. مطالعات فاز صفر این پروژه پیش از این، در اختیار شرکت راه آهن بوده اما تکمیل این مطالعات در دستور شرکت ساخت قرار داده شده و برای تکمیل آن نیاز داریم مجوز ماده 23 قانون را داشته باشیم و این مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه اخذ شود، کار با سرعت پیش می رود. ترکیه هم اخیرا به صورت غیررسمی اعلام کرده که علاقه مند به اجرای این پروژه است. در این همکاری ترکیه از مسیر قارص به چشم ثریا و ایران از مسیر مرند به چشم ثریا می رسیم. مرند از 60 سال گذشته به شبکه ریلی متصل است و از این مسیر ریلی، بنادر جنوبی کشورمان در مسیر جدید ریلی به اروپا متصل می شوند. خط فعلی ریلی به ترکیه در وان قطع می شود و در ادامه به دریای سیاه می رسد اما این خط جدید از طریق ترکیه به طور مستقیم به شبکه ریلی اروپا می رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران