به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی با اشاره به اقدامات کارشناسی انجام گرفته برای اصلاح ساختار مالی بانک، از بهبود نسبت کفایت سرمایه این بانک خبر داد وافزود: این بانک با مدیریت مناسب سرمایه، در کنار کنترل بهینه رشد دارایی های بانک، واگذاری دارایی های سمی و غیرمولد و مدیریت اثربخش ریسک اعتباری، توانست کفایت سرمایه نظارتی خود را در وضعیت مطلوب حفظ کند.
مدیرعامل بانک سینا اذعان داشت: وضعیت کفایت سرمایه بانک سینا مناسب و در حال حاضر 7.8 درصد است که با استانداردهای بین المللی کمیته بازل مطابق است.
فتحعلی از افزایش سرمایه بانک سینا در سال جاری خبر داد و گفت: ارتقای عملکرد شعب بانک و افزایش سودآوری آنها از طریق راه اندازی کلینیک مالی، طرح ریزی اقدامات در خصوص افزایش درآمدهای غیرمشاع به ویژه کارمزدهای ارزی و بهره برداری از ظرفیت های بانکداری دیجیتال در دستور کار قرار گرفته و در اثر این اقدامات سودآوری بانک به صورت چشمگیری افزایش یافته است. افزایش سودآوری همراه با کیفیت آن همواره برای بانک اهمیت دارد و حرکت بانک در مسیر ایمن در این فضای اقتصادی ناپایدار از اهداف اصلی بانک به شمار می رود.
فتحعلی یکی از رویکردهای مهم در افزایش سرمایه را مدیریت پرتفوی سرمایه گذاری بانک در جهت کاهش و حذف تعدیلات نظارتی دانست.
مدیرعامل بانک سینا به التزام این بانک به قوانین و بخشنامه های بانک مرکزی در خصوص کنترل و مدیریت بهینه مصارف اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به رسالت بانک سینا، فعالیت بیشتر در حوزه بانکداری اجتماعی و اعطای تسهیلات تبصره 16 و 18 قانون بودجه شامل ارائه تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در کنار معرفی شدگان ودیعه مسکن و طرح ملی جهش مسکن در اولویت اول ارائه تسهیلات قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در این حوزه کارنامه درخشانی برای بانک سینا رقم خورده به طوری که در سال 1401 مبلغ 17 هزار میلیارد ریال بابت طرح های تبصره 16 شامل تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، اشتغال زایی کمیته امداد و سازمان بهزیستی و 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 شامل طرح ملی جهش مسکن و همچنین هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات محرومیت زدایی در قالب تسهیلات بنیاد علوی به هموطنان عزیز پرداخت شده است.
فتحعلی با اشاره به این که در سال های اخیر درخواست های مشتریان برای دریافت خدمات بانکی غیرحضوری افزایش یافته است، افزود: رویکرد بانک سینا در این حوزه، توسعه سامانه ها و پلتفرم ها برای انجام خدمات بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب بوده است. در طرح راهبردی کسب وکار بانک، توسعه بانکداری دیجیتال به عنوان یکی از راهبردهای کلان بانک سینا در نظر گرفته شده که در نخستین پروژه از طرح مذکور، توسعه پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک سینا با عنوان «سیبانک» در دستور کار قرار گرفته که در ابتدای سال جاری رونمایی شده است. تفاوت اصلی این پلتفرم با پلتفرم های موجود، تحلیل تجربه مشتریان و ارائه بسته های جذاب از خدمات مورد انتظار مشتریان است.