به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر غلامحسن تقی نتاج - مدیر عامل بانک – در این همایش با بیان اینکه روابط عمومی نقش ارزشمندی در فرآیند کسب و کار دارد، گفت: در شرایط بازار رقابتی حال حاضر دنیا، بنگاه های اقتصادی نیازمند برخورداری از یک روابط عمومی کارآمد و اثرگذار هستند چرا که کمک به ایجاد خلق ارزش افزوده یکی از مهم ترین کارکردهای روابط عمومی در سازمان است.
نتاج پویایی روابط عمومی را نشانه حیات و نشاط سازمان دانست و افزود: چنانچه روابط عمومی دچار جمود و ایستایی شود نه تنها خودش بلکه سازمانش را هم از قرار گرفتن در مسیر توسعه و پیشرفت باز می دارد، بنا بر این هر چه برای پویایی و روز آمدی روابط عمومی تلاش کنیم، به نشاط بیشتر بانک مان کمک کرده ایم.
وی با بیان اینکه برای استمرار نشاط در روابط عمومی باید ابتدا پاسخگوی سئوالات اساسی و تعیین اولویت هایمان در حوزه فعالیت خود باشیم، خاطر نشان کرد: اجرا و استقرار بانکداری اسلامی از مهم ترین اهداف بانک مهر اقتصاد است از اینرو با در نظر گرفتن این هدف کلی، مسیر حرکت روابط عمومی نیز مشخص می شود.
نتاج با تأکید بر اینکه روابط عمومی را نباید فقط محدود به کارکنان ستادی سازمان کنیم، گفت: سازمان های امروزی به ویژه در فضای مردم سالاری و جمهوریت باید پاسخگوی ذینفعان خود باشند و لازمه این پاسخگویی، برقراری ارتباط دو سویه است بنا بر این کارکنان شعب بانک مهر اقتصاد در صف اول این بنگاه اقتصادی با ارتباط صحیح با مشتری می توانند کمک شایانی به روابط عمومی کنند.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در پایان سخنانش با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: با وجود آن که دشمنان کشور تصورشان بر این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران با چالش های جدی مواجه شده است و مردم میل و رغبتی برای شرکت در انتخابات ندارند اما مردم همیشه در صحنه کشور بار دیگر با حضور پر شور در پای صندوق های رای حماسه آفریدند و دنیا را مبهوت عظمت خود کردند
در ادامه، ابراهیم صفر لکی -رئیس اداره کل روابط عمومی بانکمهر اقتصاد- با بیان وظایف، ماموریت ها و نقش آفرینی های روابط عمومی، خاطر نشان کرد: مراقبت از برند بانک، اطلاع رسانی شفاف، اطلاع یابی از نظر مخاطبان، ایفای نقش در مسئولیت های اجتماعی، ایفای نقش در تقویت و توسعه و مراقبت از سرمایه اجتماعی سازمان و تعامل نظام مند با ذینفعان برون سازمانی از جمله مهم ترین وظایف روابط عمومی بشمار می روند.
وی نقش همیاران روابط عمومی برای پیش برد فروش محصولات و خدمات بانک را تعیین کننده دانست و تصریح کرد: انتخاب همیاران روابط عمومی در شعب، ایده بسیار سازنده یکی از همکاران استانی بود که اداره کل روابط عمومی توانست با پرورش این طرح ابتکاری، همکاران شعب را به بازوی اصلی روابط عمومی برای فروش محصولات و خدمات بانک بدل نماید که با همدلی و همکاری مدیران روابط عمومی استان ها در حال حاضر نزدیک به 700 همیار در سطح شعب بانک مهر اقتصاد فعال هستند.
رئیس اداره کل روابط عمومی، با بیان اینکه همیاران روابط عمومی باید مراقبت کنند تا شاخصه «صمیمی بودن» که بانک مهر اقتصاد به آن مشهور است، همواره محفوظ بماند، اظهار کرد: اطلاع رسانی مناسب به مشتریان در خصوص محصولات و خدمات از جمله کارکرد های مهم همیاران در نقطه فروش است که می بایست در اولین زمان ممکن بسته خدمات جدید را دریافت و نسبت به اطلاع رسانی آن در شعبه محل خدمت خود اقدام نمایند.
صفرلکی با اشاره به اینکه گفتمان روابط عمومی باید همواره در راستای تحقق برنامه های راهبردی بانک به روز شود، گفت: مجموعه مهر، هفت برنامه راهبردی برای تحقق استراتژی های خود طراحی کرده که تصویر سازی و ارتقای جایگاه ذهنی مشتریان از نظام بانکداری اسلامی مهم ترین آنهاست.
وی توسعه اعتماد عمومی، جهت دهی و تنویر افکار عمومی در راستای افزایش اعتبار بانک، توسعه خدمات به جامعه هدف در جهت ارزش آفرینی پایدار، توسعه و تقویت بانکداری الکترونیکی و محصولات نوین بانکی را از دیگر استراتژی های بانک دانست و افزود: مراقبت از برند بانک، اطلاع رسانی شفاف، اطلاع یابی در سه حوزه مشتری، کارکنان و جامعه، نقش آفرینی در مسئولیت های اجتماعی، ایفای نقش در تقویت و توسعه و مراقبت از سرمایه اجتماعی سازمان و تعامل نظام مند با ذینفعان برون سازمانی از جمله نقش آفرینی های روابط عمومی در بانک مهر اقتصاد است.
صفرلکی با بیان اینکه در منشور هویت بانک مهر اقتصاد، صمیمیت و کارگشایی از ویژگی های کارکنان، تعریف شده است، اظهارداشت: داشتن 800 نقطه عملیاتی با شش هزار همکار و پیشینه تفکر ارزشی، به منظور گره گشایی از کار مردم است و این همان فلسفه وجودی فعالیت بانک مهر اقتصاد است.
مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص گسترش فرهنگ قرض الحسنه، گفت: جذب 12 میلیون سپرده گذار نشان از اعتماد بالای مردم به بانک مهر اقتصاد است از اینرو با شناسایی ذینفعان در 11 گروه و طبقه بندی آنها به چهار دسته تلاش داریم تا در راستای پاسخگویی به نیازهای آنها حرکت کنیم.
در ادامه صالح پاشاپور _ مدیر کل شعب استان اردبیل – با حضور در این همایش ضمن تشریح طرح ابتکاری سفیران مهر که برای نخستین بار در استان اردبیل به منظور متوازن سازی مصارف اجرا شد، به تبیین ویژگی های این طرح پرداخت و اجرای آن را موجب افزایش سطح تعاملات با سپرده گذاران و ارتقا کیفیت ارتباطات میان فردی دانست.
همچنین در ادامه این نشست عملکرد استان ها در حوزه تولید و انتشار اخبار در سال 1391 مورد ارزیابی قرار گرفت که به لحاظ کیفیت اخبار، استان های قزوین، تهران بزرگ، ایلام و مرکزی( مشترک) حائز رتبه های اول تا سوم شدند و در بخش کمیت اخبار، استان های سمنان، قم و خراسان شمالی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند که از مدیران این استانها طی مراسمی تقدیر و تشکر بعمل آمد.
بر اساس این گزارش، همایش مدیران روابط عمومی بانک مهر اقتصاد به مدت دو روز با هدف ابلاغ برنامه و بودجه سال 92 استان ها، نقش آفرینی همیاران روابط عمومی در تحقق اهداف ارتباطی بانک، تشریح فرآیند طراحی کمپین های اطلاع رسانی و سند راهبردی روابط عمومی در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و مدیران ادارات اداره کل روابط عمومی ضمن بررسی عملکرد سال گذشته روابط عمومی بانک در حوزه های تخصصی مربوطه ، راهکار هایی را برای ارتقاء سطح کیفی عملکرداستان ها عنوان کردند، همچنین تعدادی از مدیران استان ها نیز دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح نمودند.