به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت به پرداخت ملت، مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت به نماد " پرداخت " روز سه شنبه مورخ 17 اردیبهشت ماه با حضور 98 درصد سهامداران و نمایندگان آنها برگزار شد و پس از تصویب صورتهای مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ 1355 ریال سود به ازای هر سهم به تایید حاضران در جلسه رسید.
ریاست این جلسه برعهده داریوش روحی به نمایندگی از گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا ، نظارت آن برعهده اسدالله همتی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت و علی گلزاری به نمایندگی از شرکت شقایق و دبیری آن را امید صباغ برعهده داشتند.
در ابتدای این جلسه خلیلی مدیرعامل شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی 97 پرداخت و گفت: شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام) با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP)با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391 مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت از شرکت مذکور اخذ و وارد بورس شدیم.
وی ادامه داد: این شرکت با برخورداری از دانش و تخصص روز دنیا، به عنوان یک گروه توانمند در ارائه خدمات الکترونیکی بصورت تخصصی در زمینه های ارائه خدمات پرداخت از طریق پایانه های فروشگاهی ( (EFT-POS، شبکه پرداخت اینترنت IPG، سامانه پاسخ صوتی محاورهای (IVR)، کد دستوری (*741# )، برنامه موبایلی (Mobile App)، دستگاه خودپرداز (ATM)، پایانه غیر نقدی (Cashless ATM)، پوز شعبه (PINPAD) و بهای سوخت را برعهده دارد.
خلیلی افزود: در این راستا شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانههای فروش و سایر ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفت.
وی با اشاره به اینکه شرکت به پرداخت ملت همواره در جهت حفظ منافع سهامداران خود حرکت کرده است، گفت: 90 درصد از سهام متعلق به شرکت فن آواران هوشمند بهسازان فردا، 4 درصد یاس ارغوانی، یک درصد شرکت سرمایه صبا ، یک درصد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و 4 درصد هم سهم سایر سهامداران است.
وی بیان کرد: شرکت به پرداخت ملت در سه حوزه ابزار بانکی با 5000 خودپرداز، پایانه شعب 6500 و کاربران سامانه موبایلی رمز یکبار مصرف 4000 در حال فعالیت است. همچنین این شرکت در حوزه خدمات پرداختی 900000 پایانه فروش و 8500 پایانه اینترنتی دارد و 3 میلیون دانلود نرم افزار موبایلی سکه در سال 97 داشته است.
وی ادامه داد: سال 97 برای به پرداخت ملت، سالی توام با توفیق، درخشش و پیشگامی بود، آنچنانکه این سرآمدی منحصر به صنعت پرداخت کشور نبوده و نام پرآوازه آن توانست در سطح ملی و بین المللی فراگیر شود.
وی با بیان اینکه به پرداخت به کسب و کارهای بزرگ فکر می کند و این جزیی از فعالیت های سال 98 است، تصریح کرد: از اتفاقات خوب سال 97 ارتقا 47 رتبه ای به پرداخت در بین 500 شرکت برتر و ایستادن در جایگاه 88 براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران است. همچنین از دیگر اتفاقات خوب سال 97، انجام 466 میلیون تراکنش ، ارتقاء 4 پله ای از رتبه بیستم به رتبه 16 جهانی و حفظ جایگاه نخست در خاورمیانه از درخشش های این شرکت طی سال مالی گذشته بود.
از جمله اقدامات دیگر در سال 97 به ویژه در ایام پایانی سال را می توان پالایش درگاههای پرداخت اینترنتی و برخورد با متخلفین این حوزه با در دستور کار قرار دادن ممیزی مجدد کسب و کار آنها و در راستای تحقق اهداف مقام قضائی برشمرد.
وی درباره مسئولیتهای اجتماعی شرکت گفت: نوآوری محصولات بانکی و ارائه ابزارهای تشویقی، حمایت از استعدادهای ایرانی، مشارکت در پروژه های ملی، کسب نشان همکاری در صنعت سوخت، راه اندازی کارگاه های استارت آپ با مشارکت دانشگاه شریف، کسب نشان برند ملی اقتدار ملی، کسب نشان حمایت از کالای ایرانی و منتخب جشنواره دکتر نوربخش در هشتمین همایش نظامهای پرداخت از فعالیتهای این شرکت در حوزه اجتماعی بوده است.
وی افزود: اهم اقدامات شرکت در سال 97 تغییر هویت بصری شرکت و سکه، تعیین لیست کوتاه از سامانه های کارت پرداخت بین المللی برای اتصال به آنها در حوزه بانکی و پرداخت، توسعه سرویس های اپلیکیشن موبایلی سکه، خرید پایانه های فروشگاهی، برگزاری کمپین های تشویقی مانند کیمیا و نصب سکه، بهینه سازی نرم افزار و سخت افزار در حوزه پایگاه داده و پردازنده تراکنش و کسب نشان همکاری در صنعت سوخت بوده است.
خلیلی بیان کرد: با توجه به رشد فزاینده پرداخت الکترونیکی در ایران و جهان و ورود تکنولوژیهای نوآورانه در این بخش، صنعت پرداخت الکترونیکی در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و در آیندهای نه چندان دور شیوههای پرداخت کنونی دگرگون شده و ابزارهای نوین و حتی مجازی جایگزین شیوههای فعلی شده، به گونهای که در چند سال آینده کارتهای بانکی ابزارهای اصلی پرداخت نخواهند بود.
وی ادامه داد: دانشبنیان شدن شرکت به پرداخت ملت، کسب رتبه نخست در بین شرکتهای داخلی ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در کشور (PSP)، کسب رتبه نخست خاورمیانه در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات الکترونیک (PSP) کسب رتبه 16 در عرصه بین الملل بین 150 شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) کسب گواهی نامه رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکت های انفورماتیکی از شورای عالی انفورماتیک کشور، - کسب رتبه یکم در زمینه های تولید و پشتیبانی نرم افزار های سفارش و خدمات پشتیبانی از شورای عالی انفورماتیک کشور، - کسب پروانه بهره برداری وزارت صنعت ، معدن و تجارت جهت تولید فناوری اطلاعات ( تولید نرم افزار)، - کسب گواهینامه انجمن انفورماتیک ایران، اخذ مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای، کسب رتبه نخست در حوزه پایانه های فروشگاهی با داشتن بیشترین سهم تراکنش و پذیرنده در کشور ، کسب تندیس برند محبوب سال 96 و کسب تندیس و لوح افتخار از ششمین کنفرانس یکپارچه سازی برند و بازاریابی به عنوان برند برتر در سال 97 از افتخارات این شرکت است.
وی گفت: اهداف شرکت شامل ارائه خدمات وتوسعه ابزارهای پرداخت الکترونیک مبتنی بر الگوهای نوین و روزآمد دنیا با بازنگری مستمر در نگرش ها و عملکردها، توسعه کمی و کیفی شبکه پذیرندگان و ایجاد بسترها و زیرساختهای ارتباطی نرمافزاری و سختافزاری، بهرهگیری از استانداردها و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه پرداخت الکترونیکی و پاسخگویی به نیازهای آحاد مشتریان در حوزه پرداخت الکترونیک با بالاترین امنیت و بیشترین سرعت و پذیرش تبدیل شدن به یکی از مطرحترین شرکتها در حوزه ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در بازار های داخلی، منطقه ای و بین المللی است.
خلیلی تصریح کرد: تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات، رضایت و تأمین منافع استفادهکنندگان پرداخت الکترونیک با پیروی از اصول مشتریمدارانه و رفتار حرفه ای کارکنان از ماموریت شرکت طی سال جاری است.
وی به خدمات این شرکت اشاره کرد و گفت: دستگاههای کارتخوان فروشگاهی (POS) ، برنامه موبایلی سکه، کیوسک، پایانه پرداخت بهای سوخت، پرداخت USSD، دستگاه خودپرداز، سامانه صوتی محاورهای و خدمات سوخت از خدمات این شرکت است. شایان ذکر است، شرکت به پرداخت ملت بیش از 900.000 پایانه فروش را در سراسر کشور پوشش میدهد.
خلیلی بیان کرد: شرکت به پرداخت ملت طی سال مالی 97 حامی استعدادهای ایرانی در برنامه تلویزیونی «عصر جدید» بود.
وی افزود: بازنگری ساختار سازمانی و ایجاد یکپارچگی در سطح شرکت به منظور چابک سازی و بهبود پشتیانی 24*7 از سرویسها، محصولات شرکت و پاسخگویی بهتر به مشتریان، تدوین برنامه عملیاتی و اجرای پروژه های مرتبط در راستای برنامه راهبردی شرکت به پرداخت، پیاده سازی چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، بازنگری سیستمها، نظام و فرایندها به منظور افزایش بهرهوری سازمانی، یکپارچه سازی سیستم مدیریت قراردادها، تمرکز بر توسعه اپلیکیشن موبایلی سکه و افزایش سهم بازار و درامد در این بخش، افزایش سهم شرکت در بازار فروش شارژ اپراتورها و ... از مهمترین برنامهها اولویتهای شرکت برای سال مالی 98 است.