به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وابط عمومی شرکت ملی پست، احمدزاده در خصوص شبهات بوجود آمده اخیر پیرامون امکان قطع شدن پرداخت سبد رفاهی همکاران گفت: پرداخت سبد رفاهی در پانزدهم هر ماه به قوت خود باقی است و میزان پرداختی به عواملی از قبیل نحوه عملکرد، مدیریت هزینه و مدیریت کیفیت خدمات از سوی همکاران بستگی دارد.
وی رقم پرداختی جهت هر کارمند را بین 3 تا 5 میلیون ریال عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در سال جاری عدد پرداختی جهت هر کارمند کمتر از 3 میلیون ریال نبوده است.
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی ابراز امیدواری کرد: با تلاش بیشتر همکاران در سراسر کشور و خصوصاً در واحدهای اجرائی بتوان خدمات مطلوب و با کیفیت به هموطنان ارائه داد و بهبود وضعیت معیشتی همکاران و تداوم پرداختی ها را شاهد بود.
پرداخت حقوق بازنشستگی مستلزم صدور حکم از سوی سازمان های مربوطه می باشد/همکاران بازنشسته پیگیر صدور احکام خود باشند
احمدزاده با اشاره به تاخیر بوجود آمده در پرداخت حقوق بازنشستگی همکارانی که در سالجاری به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند گفت: این مشکل ناشی از تأخیر در صدور و ابلاغ ضریب حقوق از سوی سازمان بازنشستگی کشوری است و انتظار می رود بازنشستگان عزیز ضمن تعامل با سازمان های مربوطه(سازمان بازنشستگی و یا تأمین اجتماعی) پیگیر صدور احکام خود باشند.
وی اطمینان خاطر داد: به محض صدور حکم و ارائه به کارگزینی اداره مربوطه، حقوق بازنشستگی برقرار خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی در ادامه سخنان خود تعداد همکاران بازنشسته تا پایان سال جاری را 1156نفر اعلام و عنوان کرد: از میان تعداد 400 نفر بازنشسته از پایان سال قبل تاکنون تنها جهت 26 نفر احکام صادر شده و حقوق این عزیزان به صورت یک جا در هفته آینده پرداخت خواهد شد.
احمدزاده در ادامه افزود: حسب مصوبه هیئت مدیره و تأکید مدیرعامل، جهت همکاران شاغل در استان ها و واحدهای اجرائی که به 28 سال خدمت می رسند نسبت به اختصاص ردیف مناسب اقدام می شود تا پس از سی سال خدمت صادقانه، با ردیف سازمانی مناسب بازنشسته شوند و ما به التفاوت ناشی از احتساب ردیف در میزان حقوق بازنشستگی آنان تأثیر داشته باشد.
پرداخت سبد رفاهی موزعین منوط به خدمت آنان در این حوزه می باشد
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی با اشاره به این که 50 درصد نیروی شرکت های توزیع کننده خدمات در کشورهای پیشرفته در بخش توزیع مشغول به فعالیت می باشند، در حالی که این رقم در شرکت ملی پست 28 درصد است، افزود:"بخش توزیع به عنوان پیشخوان این شرکت به ارائه خدمات مستقیم به مردم می پردازد و هدف از به کارگیری همکارانی که در بدو شروع به کار با ردیف سازمانی متصدی تجزیه و توزیع (پستچی) به استخدام این شرکت در آمده اند فعالیت در بخش توزیع بوده و آنان به منظور دریافت سبد رفاهی می بایست صرفاً در حوزه مربوطه فعالیت نمایند.
وی گفت: با ارسال بخشنامه از مدیران استان ها و مناطق پستی خواسته شده تا مشخصات شغلی و ردیف سازمانی نیروهای موزع را با ذکر محل خدمت به اداره کل نیروی انسانی اعلام نمایند و انتظار می رود از به کارگیری نیروهای استخدامی با عنوان مربوطه در سایر بخش ها خودداری شود.
تشریح شرایط ارتقاء رتبه همکاران از خبره به عالی
احمدزاده با اشاره به شرایط احراز ارتقاء رتبه سازمانی بر اساس قوانین و مقررات مصوب سازمان اعلام کرد: همکارانی که طبق قوانین، حائز شرایط مربوطه باشند، می توانند مستندات مورد نیاز را ارائه تا پس از بررسی در جلسه شورای راهبری نیروی انسانی به ریاست آقای حلال خور، عضو هیئت مدیره، از مزایای رتبه عالی بهره مند شوند.
لزوم اجرای قوانین خاص در شرکت ملی پست/ اجرای قوانین مربوط به همکاران فرزند جانبار
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی با بیان این که قوانین مصوب مربوط به جانبازان و خانواده آنان در حیطه قوانین خاص قرار می گیرد و همه سازمان ها ملزم به رعایت و اجرای آن می باشند، گفت: همکارانی که والدین آنان دارای جانبازی بیش از 25 درصد می باشند جهت تبدیل وضعیت استخدامی از قراردادی به پیمانی درخواست خود را به همراه مستندات به اداره کل نیروی انسانی شرکت متبوع ارسال نمایند.
ارسال ملزمات مورد نیاز موزعین(خورجین) طی دو هفته آینده
احمدزاده در پایان سخنان خود ضمن اشاره به درخواست نیاز موزعین به ملزومات نامه رسانی افزود: تعداد 3600 خورجین نامه رسانی با طرح جدید خریداری شده که تاکنون برای 20 استان ارسال و تا دو هفته آینده به مابقی استان ها نیز ارسال خواهد شد.