به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، در همتنیدگی صنعت بانکداری امروز با حوزه پرداختهای الکترونیک و تاثیرگذاری حوزه تراکنشها بر محیط کسب و کاری بانکها سبب شده صنعت بانکداری نگاه و تمرکز ویژهای به رقابت در این بخش داشته باشد.
از همین روست که بانکها با فراهمسازی زیرساختهای لازم در تلاش هستند تا با ارائه عملکرد مناسب در بخش تراکنشی در چرخه رقابت با یکدیگر، جذب منابع و درآمد خود را نیز در این بخش افزایش دهند و همچنین بازار مناسبی جهت مشتریان و دریافتکنندگان خدمات خود ایجاد کنند. بنابراین جایگاه و عملکرد هر بانک در این بخش، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای کشور توانسته با عملکردی قابل قبول در بخش پرداختهای الکترونیک به عنوان یکی از بانکهای موثر در این حوزه، بخش بزرگی از بازار تراکنشی کشور را در بخشهای مختلف پوشش دهد.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده شاپرک در مهرماه سال جاری، بانک صادرات ایران با بیش از 11 درصد، رتبه سوم مبلغ تراکنشهای صنعت پرداخت بانکداری الکترونیک را به خود اختصاص داده است.
همچنین این بانک با کسب بیش از 8 درصدی سهم بازار تعداد تراکنش پایانههای فروشگاهی و سهم بیش از 12 درصدی مبلغ تراکنش پایانههای فروشگاهی شبکه بانکی، جایگاه سوم را در بالاترین سهم مبلغی و تعدادی در بین سایر بانکهای کشور به خود اختصاص داده است.
گزارش مهرماه شاپرک تائید میکند که بانک صادرات ایران براساس شاخص اندازهگیری میزان تمرکز بر بازار صادرکنندگی و بررسی میزان رقابت بانکها در صدور انواع کارت بانکی، در حوزه کارتهای اعتباری، در جایگاه سوم قرار دارد.
همچنین بانک صادرات ایران در مهرماه98، از لحاظ بیشترین تعداد کارت برداشت تراکنشدار و بیشترین تعداد کارت اعتباری تراکنشدار در جایگاه دوم و با سهم بیش از 11درصدی تعداد کارتهای بانکی تراکنشدار در شبکه شاپرک، در مقام سوم ایستاده است. همچنین بانک صادرات ایران سومین دارنده گردش مالی بالا در شبکه شاپرک در مهرماه 98 بوده است.
روایت آمارها؛ توجه ویژه مشتریان شبکه بانکی به کارتخوانهای فروشگاهی بانک صادرات ایران
کارتخوانهای فروشگاهی با در اختیار داشتن بیش از 88 درصد از مجموع تعداد تراکنشها در بازار تراکنشی کشور، بیشترین و بزرگترین سهم بازار در میان ابزارهای پرداخت الکترونیک را در اختیار دارند و رشد و توسعه کارتخوانهای فروشگاهی یکی از ابزارهای مهم بانکها در افزایش ضریب نفوذ خدمات بانکداری الکترونیک در میان مشتریان شبکه بانکی و عموم مصرفکنندگان کالا و خدمات است، که بانک صادرات ایران تلاش داشته با بهکارگیری ابزارهای متناسب در حوزه بازاریابی از یک سو و افزایش کیفیت خدماتدهی، سرعت و دسترسپذیری بالا در ابزار کارتخوان سهم بازار خود را در این بخش توسعه دهد.
همچنین اقدامات صورت گرفته توسط تیمهای توسعهای در بانک صادرات ایران سبب شده که این بانک بر اساس آخرین گزارشها، با کسب بیش از 8 درصدی سهم بازار تعداد تراکنش پایانههای فروشگاهی و سهم بیش از 12 درصدی مبلغ تراکنش پایانههای فروشگاهی شبکه بانکی، در مجموع آمارهای عملکردی با ایستادن در جایگاه سوم سهم بین بانکی، جایگاه قابل قبولی در این بخش به دست آورد.