پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 624286 تاریخ : 1401/12/11-22:15:28
,10028,22,
وظیفه سازمان تأمین اجتماعی حمایت توأمان از بیمه شدگان و کارفرمایان است

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تأمین اجتماعی در جمع نمایندگان شرکای اجتماعی در شهرکرد

وظیفه سازمان تأمین اجتماعی حمایت توأمان از بیمه شدگان و کارفرمایان است

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تأمین اجتماعی در جریان سی وسومین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛ در استان چهارمحال وبختیاری و در جلسه ای با نمایندگان شرکای اجتماعی این سازمان شامل بیمه شدگان، کارگران و کارفرمایان، گفت: مأموریت اصلی سازمان تأمین اجتماعی، صیانت از بیمه شدگان و اقشار مولد جامعه است اما دفاع از منافع کارگران، در گرو حمایت از ادامه فعالیت کارفرمایان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای استمرار فعالیت اقتصادی نیز هست.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بدون وجود کارفرمایان، کار و فرصتی برای اشتغال قابل تصور نیست؛ کارفرمایان عزیزی که در این وضعیت اقتصادی، سرمایه خود را به میدان آورده اند و ممکن است صرفه اقتصادی چندانی برای آنها نداشته باشد، کارشان یک جهاد بزرگ است.وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: حضور میدانی مدیرعامل محترم و معاونان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی در استان ها و شهرستان ها برای این است که ان شاءلله با این مشاهدات و ارزیابی میدانی، در عمل به تحقق عدالت که مورد تأکید دولت سیزدهم و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی است، نزدیک تر شویم. عدالت البته در نظام بیمه اجتماعی و در حوزه سلامت، الزاماً به این معنی نیست که همه نوع تجهیزات پزشکی در همه مراکز درمانی در دسترس باشد. اگر یک مبلغی برای تجهیز یک مرکز درمانی شود که مراجعه کننده ای ندارد، این کار موافق عدالت نیست.

وی با اشاره به اینکه نصب و استفاده از تجهیزات پزشکی، پروتکل های خاص خود را دارد، گفت: در توزیع تجهیزات پزشکی خاص و پیشرفته و گران قیمت با متناسب با سطح بندی و نگاه جامع به تمامی مناطق اقدام کرد. هم اکنون خدمات بستری برای افراد بالای 65 سال در مراکز غیرملکی و فرانشیز استفاده از مراکز طرف قرارداد برای شهرهای فاقد مراکز ملکی رایگان است و اقدامات شبیه این هم در راستای صیانت از امانت بیمه شدگان است و هم به عدالت نزدیک تر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور، اقتضائاتی دارد که اقدامات و برنامه های این سازمان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: وظیفه سازمان تأمین اجتماعی حمایت توأمان از بیمه شدگان و کارفرمایان است. دفاع از منافع کارگران و بیمه شدگان در گرو حمایت از کارفرمایان است، چرا که بدون وجود سرمایه و بدون وجود کارآفرین، حمایت از کارگران ممکن نیست. کارفرمایان عزیزی که در این وضعیت اقتصادی سرمایه خود را به میدان آوردند تا به کشور خدمت کنند، به نظر من این کار آنها یک جهاد بزرگ است.

وی با اشاره به این که در همین اوضاع اقتصادی، سازمان تأمین اجتماعی توانست بزرگترین تسویه حساب تاریخ نظام بانکی کشور را انجام دهد، درباره اقدامات قابل توجه سازمان طی یک سال گذشته گفت: در سالی که گذشت ما افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان را داشتیم که این در تاریخ کشور بی سابقه بود. در کنار این پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و پرداخت ماهانه بیش از 30 هزار میلیارد تومانی چیزی نیست که به راحتی مقدور باشد. همه اینها مرهون زحمات ارکان مختلف سازمان و همراهی و همکاری شرکای اجتماعی سازمان است که الحمدلله سازمان رابطه بسیار خوبی با این شرکا در سراسر کشور دارد.

دکتر اسفندیاری در پاسخ به سوالی در رابطه با فقدان برخی داروها در لیست داروهای تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، گفت: وظیفه تعیین فهرست داروهای تحت پوشش بیمه ها بر عهده شورای عالی بیمه است که دبیرخانه آن نیز در حوزه وزارت بهداشت است و سازمان تأمین اجتماعی تنها یکی از اعضای این شورا است. هر دارویی که در فهرست داروهای مورد تایید این شورا وجود داشته باشد، در مراکز درمانی تأمین اجتماعی وجود دارد.

اسفندیاری با بیان اینکه مشکلات مقطعی سامانه های خدمات غیرحضوری در حال اصلاح است، گفت: در مسیر حرکت به سمت سازمان تأمین اجتماعی هوشمند هستیم و به زودی این مشکلات حل خواهد شد. همچنین پاسخگویی سامانه 1420 امسال نسبت به سال گذشته 100 درصد بیشتر شده است و همه مخاطبان می توانند در تمام ساعات شبانه روز و در هفت رور هفته مشکلات احتمالی را به این سامانه گزارش کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در ابتدای این جلسه تعدادی از فعالان و نمایندگان بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان استان چهارمحال و بختیاری، دغدغه ها و خواسته های خود را به اطلاع معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استا ن های سازمان تأمین اجتماعی رساندند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران