وی با اشاره به اینکه نصب و استفاده از تجهیزات پزشکی، پروتکل های خاص خود را دارد، گفت: در توزیع تجهیزات پزشکی خاص و پیشرفته و گران قیمت با متناسب با سطح بندی و نگاه جامع به تمامی مناطق اقدام کرد. هم اکنون خدمات بستری برای افراد بالای 65 سال در مراکز غیرملکی و فرانشیز استفاده از مراکز طرف قرارداد برای شهرهای فاقد مراکز ملکی رایگان است و اقدامات شبیه این هم در راستای صیانت از امانت بیمه شدگان است و هم به عدالت نزدیک تر است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور، اقتضائاتی دارد که اقدامات و برنامه های این سازمان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: وظیفه سازمان تأمین اجتماعی حمایت توأمان از بیمه شدگان و کارفرمایان است. دفاع از منافع کارگران و بیمه شدگان در گرو حمایت از کارفرمایان است، چرا که بدون وجود سرمایه و بدون وجود کارآفرین، حمایت از کارگران ممکن نیست. کارفرمایان عزیزی که در این وضعیت اقتصادی سرمایه خود را به میدان آوردند تا به کشور خدمت کنند، به نظر من این کار آنها یک جهاد بزرگ است.
وی با اشاره به این که در همین اوضاع اقتصادی، سازمان تأمین اجتماعی توانست بزرگترین تسویه حساب تاریخ نظام بانکی کشور را انجام دهد، درباره اقدامات قابل توجه سازمان طی یک سال گذشته گفت: در سالی که گذشت ما افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان را داشتیم که این در تاریخ کشور بی سابقه بود. در کنار این پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و پرداخت ماهانه بیش از 30 هزار میلیارد تومانی چیزی نیست که به راحتی مقدور باشد. همه اینها مرهون زحمات ارکان مختلف سازمان و همراهی و همکاری شرکای اجتماعی سازمان است که الحمدلله سازمان رابطه بسیار خوبی با این شرکا در سراسر کشور دارد.
دکتر اسفندیاری در پاسخ به سوالی در رابطه با فقدان برخی داروها در لیست داروهای تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، گفت: وظیفه تعیین فهرست داروهای تحت پوشش بیمه ها بر عهده شورای عالی بیمه است که دبیرخانه آن نیز در حوزه وزارت بهداشت است و سازمان تأمین اجتماعی تنها یکی از اعضای این شورا است. هر دارویی که در فهرست داروهای مورد تایید این شورا وجود داشته باشد، در مراکز درمانی تأمین اجتماعی وجود دارد.
اسفندیاری با بیان اینکه مشکلات مقطعی سامانه های خدمات غیرحضوری در حال اصلاح است، گفت: در مسیر حرکت به سمت سازمان تأمین اجتماعی هوشمند هستیم و به زودی این مشکلات حل خواهد شد. همچنین پاسخگویی سامانه 1420 امسال نسبت به سال گذشته 100 درصد بیشتر شده است و همه مخاطبان می توانند در تمام ساعات شبانه روز و در هفت رور هفته مشکلات احتمالی را به این سامانه گزارش کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در ابتدای این جلسه تعدادی از فعالان و نمایندگان بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان استان چهارمحال و بختیاری، دغدغه ها و خواسته های خود را به اطلاع معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استا ن های سازمان تأمین اجتماعی رساندند.