به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمیدرضا فولادگر گفت: براساس مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی در آینده نه چندان دور در رده قیمتی زیر 30ملیون تومان شاهد خودروهای بهروز در بازار داخلی خواهیم بود اما زمان، برند و خودروساز تولیدکننده داخلی آن هنوز مشخص نیست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با فناوری پراید و پژو را از رده خارج دانست و گفت: کیفیت و فناوری پراید و پژو مربوط به 30 سال قبل است و قابل دفاع نیست و قطعا باید خودروهای بهروز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.
وی با یادآوری قرارداد ال 90 و افزایش 40 میلیون تومانی این خودرو با وجود تکلیف خودروساز به عرضه کمتر از 10میلیون تومان آن، قیمتگذاری خودروهای جدید خارجی در رده زیر 30 میلیون تومان را تابع نظام عرضه و تقاضا و ضوابط قیمتی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرفکننده و شورای رقابت دانست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظام قیمتگذاری خودرو در کشور را نابسامان و دردسرساز توصیف کرد و افزود: خودروسازان همواره دلیل درخواست افزایش قیمت خودرو را نوسان در قیمت مواد اولیه و هزینههای سرباری تولید اعلام کردهاند و این مسئله به معضل بزرگی برای قیمتگذاری خودرو مبدل شده است.
فولادگر چاره پایان دادن به بگومگوهای قیمتی بین خودروسازان و متولیان خودرو را در اصلاح ساختار و خطوط تولید شرکتهای خودروساز دانست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودروهای بهروز در ردههای قیمتی زیر 30 میلیون تومان، بین 50 تا 100 میلیون تومان و 100 میلیون تومان و به بالا هستند، همانطور که کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای بهروز و با کیفیت تولید میکنند.