پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250779 تاریخ : 1395/09/16-14:43:53
,15,
ورود بانک مرکزی به فعالیت فین تک‌های فاقد مجوز

ورود بانک مرکزی به فعالیت فین تک‌های فاقد مجوز

معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک گفت: برخی فین تک‌های فاقد مجوز هم اکنون در حال فعالیت هستند اما در بخش‌هایی که تهدید وجود دارد، بانک مرکزی وارد شده است. این حوزه نیازمند یک قوانین خاص است که نهادهای مسئول در حال فعالیت بر این موضوع هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مهران محرمیان افزود: امنیت آسان یکی از مباحثی است که با همکاری اپراتورها در حال عملیاتی شدن است تا نگرانی مشتریان نسبت به استفاده از بانکداری الکترونیک رفع شود. زیرا جلوگیری از پیشرفت بهدلیل ایجاد امنیت اقدامی نادرست است.

وی اظهارداشت: هر چند تهدیدهایی در زمینه استفاده از بانکداری الکترونیک وجود دارد اما اینکه بخواهیم برای ایجاد امنیت از پیشرفت و نوآوری جلوگیری کنیم، اقدام اشتباهی است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه درگیر موضوعی با عنوان "امنیت آسان" هستیم که هدف آن این است که برای ایجاد امنیت در پروژه امضا دیجیتال، با همکاری اپراتورها، فضای امنی برای استفاده مشتری از امضا دیجیتال ایجاد شود.
محرمیان درباره تغییرات لازم در حوزه زیرساخت، گفت: اقدامات مناسبی در این باره انجام شده اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم و ایجاد یک شبکه پایدار امن اختصاصی مدت ها است که در دستور کار بانک مرکزی و نهادهای ذی ربط قرار دارد اما اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به اینکه برخی مباحث در حوزه مراکز داده  بزرگ و درخور بانک‌ها قرار دارد، گفت: به نظر من در این حوزه نیاز به سرمایه گذاری‌های بیشتری وجود دارد، سرمایه گذاری‌هایی که بر مبنای دیدگاه‌های َابری باشد به این معنی که پلت فرم‌هایی ایجاد شود که در آن بانک‌های بزرگ از یک حوزه سرویس بگیرند و درعین کاهش هزینه‌ها، خدمات بهتری ارائه دهند .

وی در پایان تاکید کرد: موضوع مهمی که باید به دنبال حل آن باشیم، فرهنگ سازی در این باره است زیرا مشتریان باید به این سیستم اعتماد داشته باشند.


 

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران