پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 586453 تاریخ : 1400/05/25-14:44:11
,10025,
واقعیت های یک سرمایه گذاری منطقی

واقعیت های یک سرمایه گذاری منطقی

شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با اعلام پرداخت سود 83 درصدی به اندوخته های بیمه گذاران خود، بالاترین نرخ سود تا به امروز در صنعت بیمه را پرداخت کرد. این میزان سود، سوالات زیادی را در ذهن فعالان این حوزه به وجود آورد! مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، معتقد است که این ذهنیت نباید ایجاد شود که اگر یک شرکت بیمه در سال 1399 سودخوبی را از سرمایه گذاری ها کسب کرده در سال 1400 هم این روند تکرار می شود زیرا این میزان سوددهی براساس شرایط خاص اقتصادی اتفاق افتاد و لزوماً دوباره رخ نخواهد داد.

به گزارش بانک و صنعت، سال 1399 با فراز و نشیب های زیادی در حوزه اقتصادی روبرو بود. در این میان شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با اعلام پرداخت سود 83 درصدی به اندوخته های بیمه گذاران خود، بالاترین نرخ سود تا به امروز در صنعت بیمه را پرداخت کرد. این میزان سود، سوالات زیادی را در ذهن فعالان این حوزه به وجود آورد! گفتگویی که می خوانید جزییات این رویداد است از زبان مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه که در ادامه آورده شده است.

مهدی نوروزی، در مصاحبه با چابک آنلاین با اشاره به تخصصی بودن بازارهای مالی و اینکه همه مردم امکان حضور مستقیم در بازارهای سرمایه گذاری را ندارند گفت: یک شرکت بیمه قدرتمند می تواند با سبدی متشکل از سرمایه گذاری های مختلف، سود مناسبی برای بیمه گذاران خود محقق کند. سود 83 درصد مشارکت در منافع سال 1399 یک فرصت و ذهنیت خوب را برای بیمه گذاران به وجود آورد و از طرفی به اعتماد بیمه ‍ گذاران به صنعت بیمه هم کمک کرد.

نوروزی، اذعان داشت که تخصصی بودن شرکت های بیمه زندگی یک مزیت رقابتی است و فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری های بهتر در اختیار این شرکت ها قرار می دهد که در نهایت منافع آن به بیمه گذاران و سهامداران شرکت تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد که البته عموماً بازدهی سرمایه گذاری های شرکت های تخصصی بیمه زندگی در سال های اولیه فعالیت کمتر است ولی بعد از گذشت مدت زمان منطقی، نتایج بهتری بدست می آید. این اتفاق در بیمه زندگی خاورمیانه هم رخ داد و تلاش های چند ساله در بخش های مختلف با یک رشد تصاعدی به ثمر نشست.

در مقاطعی از سال 1399 فرصت های خوبی جهت سرمایه گذاری در بورس اتفاق افتاد که به دنبال آن شرکت ما هم هوشمندانه توانست سود های خوبی از این بازار کسب کند. البته بسیاری از سرمایه ها هم در این نوسانات دچار زیان شدند.

وی، افزود: افزایش سود سرمایه گذاری های شرکت، تاثیر مستقیمی بر سود مشارکت در منافع گذاشت و بواسطه آن 83 درصد سود مشارکت در منافع در سال 99 برای بیمه گذاران محقق شد که یک رکورد جدید در صنعت بیمه بود.

بخش قابل توجهی از سود حاصله در سال 99 مربوط به سرمایه گذاری ها شرکت بوده و از محل فروش بیمه نامه نبوده است که البته سودآوری در این حوزه با نوع سرمایه گذاری رابطه مستقیمی دارد.

از طرفی با توجه به محدودیت های آیین نامه 97 شورایعالی بیمه برای سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای، بخشی از سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بورس، بانک و یا صنعت ساختمان است و نمی توان انتظار داشت که اتفاقات عجیب و غریبی در این بخش رخ دهد.

سال 99، سال خاصی بود سودهای خوبی از رشد سرمایه گرفتیم و امیدواریم این روند در سال 1400 هم ادامه داشته باشد؛ اما الزاماً این ارقام با سود سال گذشته یکی نخواهد بود و این ذهنیت نباید ایجاد شود که سرمایه گذاری همیشه بر یک منوال خواهد بود و در سال 1400 هم این روند تکرار می شود زیرا مولفه های زیادی در این موضوع تاثیرگذار هستند.

نوروزی با تاکید بر اصل شفافیت بعنوان یکی از الزامات و مزیت های شرکت گفت: بدون شک اگر در یک سال شرایط بهتری برای سرمایه گذاری ها شناسایی شود، بیمه گذاران هم منتفع خواهند شد.

اما با روندی که در بازار فعلی سرمایه شاهد هستیم به نظر می رسد در سال جاری شرکت های بیمه یک روند آهسته در بخش سرمایه گذاری را تجربه خواهند کرد.

وی همچنین افزود: هرچند که شرکت های بیمه تلاش خود را برای بدست آوردن سود های بهتر در سرمایه گذاری ها خواهند کرد اما معدل شرکت های بیمه خیلی از هم فاصله ندارد زیرا قوانین و محدودیت های سرمایه گذاری برای همه شرکت های بیمه به یک میزان وجود دارد. البته ممکن است بعضی از شرکت های بیمه بدلیل پیشینه ی بیشتری که دارند و سرمایه گذاری هایی که از قبل و در زمان های مختلف انجام داده‎ اند، سوددهی بهتری داشته باشند.

نوروزی در پایان با اشاره به رشد فروش بیمه نامه شرکت در سال 99 هم گفت: در اهداف تعیین شده برای فروش شرکت، فروشی معادل 65 میلیارد تومان برای سال 99 پیش بینی شده بود اما در عمل این عدد به رقمی بالاتر از 99 میلیارد تومان رسید که امیدورایم در سال 1400 هم ادامه پیدا کند. در حال حاضر هدف گذاری سال جاری، رسیدن به رقم 120 میلیارد تومان حق بیمه، تعیین شده است. اما در عمل، با توجه عملکرد خوبی که از مجموعه شرکت و شبکه فروش داریم؛ به نظر می رسد فروشی بالغ بر 400 میلیارد تومان خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران