به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک – در این نشست، همیاران روابط عمومی را به مثابه حس گرهای سازمان عنوان کرد و گفت: از همیاران عزیز انتظار می رود با شناسایی نیازهای مشتریان، بانک را در طراحی محصولات متناسب با انتظارات آن ها یاری کنند چرا که خلق محصول متناسب با سلیقه مشتری مهم ترین ویژگی بازار های نوین است و استمرار فعالیت سازمان را تضمین می کند.
نتاج بر لزوم آشنایی و تسلط بر دنیای مجازی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی تاکید کرد و ادامه داد: همیاران و دست اندرکاران حوزه روابط عمومی با شناخت و به کارگیری این ابزارها و نرم افزارها می توانند در پاسخگویی به نیاز مشتریان و به تبع آن تحقق اصول مشتری مداری موفق تر عمل کنند.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد برقراری ارتباط را وجه تمایز انسان از سایر موجودات بیان کرد و ابراز داشت: ارتباط کنشی است که در صورت به کارگیری صحیح و موثر، واکنشی مناسب در پی خواهد داشت و می تواند باعث ایجاد نشاط و پویایی در محیط شود.
دکتر کاظمی دینان – مشاور رئیس کل بانک مرکزی – نیز دیگر سخنران این همایش بود که با تشریح وظایف روابط عمومی، گفت: روابط عمومی رکن حیاتی موفقیت سازمان است که باید همانند یک پل ارتباطی و آیینه ای تمام نما، وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العموم مشتریان و مخاطبان در داخل باشد.
در ادامه دکتر باقریان – رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی – به ارائه مطالبی در خصوص ضرورت روابط عمومی در بانکداری پرداخت و گفت: استاندارد سازی در روابط عمومی بیشتر به شکل یک مدل فرآیندی است که مشتریان، کارکنان، نمایندگان مردم، سهامداران، سرمایه گذاران و سایر ذی نفعان جزء ارکان آن هستند و بی توجهی به هر یک از این ها سازمان را از اهداف خود دور می کند.
در ادامه، منصور شیخ الاسلامی – رئیس اداره کل روابط عمومی – با تقدیر و تشکر از تلاش های همیاران روابط عمومی بانک در سراسر کشور، بیان داشت: همیاران روابط عمومی با علاقه و اشتیاق و به صورت خود جوش عهده دار این مسئولیت شدند و طی این مدت توانستند اقدامات بزرگی انجام دهند.
شیخ الاسلامی وجود همیاران روابط عمومی در نقطه فروش را موجب ارتقاء و افزایش اعتبار برند بانک دانست و گفت: در سال گذشته وقایع و اتفاقات ناخواسته، محیطِ پیرامونی را ملتهب و متشنج نمود و نظام بانکی را به حاشیه راند، اما این بانک با بهره گیری از وجود همیاران روابط عمومی در نقطه فروش و برقراری ارتباط مستقیم با سپرده گذاران موفق شد تا حد قابل توجهی با هجمه ها مقابله کند.
رئیس اداره کل روابط عمومی تجربه مشتری را موضوع بسیار مهمی دانست و تصریح کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که رسانه های اجتماعی با به اشتراگ گذاشتن تجربیات، تمامی رسانه های پولی را مغلوب کرده اند بنا بر این به اکوسیستمی از افراد برای کنترل نقاط تماس به جای یک نقطه کنترل واحد نیاز داریم و اینکه ابتدا کجا باید تمرکز کرد و چگونه باید هماهنگی لازم در تحویل بهترین ارزش به مشتریان ایجاد نمود.
وی وفادار سازی مشتریان، اعتماد سازی، تعامل سازنده با سپرده گذاران و انتقال خواسته های آن ها به مراجع بالا دستی، مشارکت کارکنان در فرآیند تصمیم سازی، افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و مدیریت اطلاع رسانی در شعب را از اهم اهداف ایجاد شبکه همیاران روابط عمومی در بانک مهر اقتصاد برشمرد.
محمد اکبری – مدیر کل شعب استان تهران – نیز در این نشست یکی از کارکردهای اصلی همیاران روابط عمومی را معرفی قابلیت ها و ظرفیت های بانک بیان کرد و اظهار داشت: پرداخت 850 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته، ارائه صد در صد منابع قرض الحسنه به صورت وام قرض الحسنه، قرار گرفتن در جایگاه هفدهم رتبه بندی صد شرکت برتر از سوی سازمان مدیریت صنعتی و دریافت تندیس بلورین جایزه تعالی سازمانی تنها گوشه ای از موفقیت های بانک مهر اقتصاد است که همیاران روابط عمومی نقش مهمی در معرفی این دستاوردها بر عهده دارند.
گفتنی است در پایان این نشست از سه همیار برتر روابط عمومی استان تهران آقایان جواد بختیاری، داوود رمضانی و سعید اکرامی تقدیر شد.