پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6421 تاریخ : 1391/06/30-09:41:07
,1,17,
هدف سیستم های نظارتی ایجاد بستر امن برای خدمت به مردم است

هدف سیستم های نظارتی ایجاد بستر امن برای خدمت به مردم است

قائم مقام پست بانک:

هدف سیستم های نظارتی پست بانک فراهم نمودن بستر امن و ایجاد آرامش برای خدمت رسانی خالصانه به مردم است.

 

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره این بانک در نشست مشترک با مسئولان و کارکنان ادارات کل بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات و حسابرسی داخلی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و با بیان این مطلب گفت: در مجموعه نظارتی کارها دارای جدیّت و حساسیّت خاصی است که اگر این دو منجر به روزمره گی شود جایگاه نظارت تضعیف شده و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.
وی افزود: آموزش کارکنان بعنوان یک اصل باید برای متخصّص و مجرب شدن جهت پیشگیری از تخلف در راس امور مدنظر قرار گیرد و رسیدگی به حسابها با هدف اصلاح انجام شود و اگر دیدگاه ها در این زمینه توام با مچ گیری و دخالت در کارهای اجرائی باشد دچار تضعیف می شود.
قائم مقام پست بانک با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی بعنوان سرمایه های بانک اظهار داشت: بیشتر نظارت ها باید فنی و تخصصی باشد تا نقاط ضعف کنترل های داخلی، منافذ و گلوگاه های نفوذپذیر و خلاء های موجود شناسائی شده و به موقع رفع شود.
مهندس فراهانی تصریح نمود: آمادگی سیستم نظارتی و حضور کارشناسانه و منطقی همراه با شناخت فنی از کارها موجب تغییر نگاه افراد متخلف و مانع جسارت آنان به اموال دولتی شده و طمع خائنین را از بین برده و آرامش در مجموعه ایجاد می کند.
عضو هیات مدیره اضافه کرد: باید نیروهای متخصص و مدیر در مجموعه های بازرسی و حسابرسی مشغول باشند تا با کسب تخصص و تجارب لازم در مدیریت های اجرائی از آنان استفاده شود.
وی با بیان اینکه برخی درخت ها سایه و برخی دیگر میوه دارند عنوان کرد: انسانها باید تلاش کنند تا هم میوه و هم سایه داشته باشند و باید نگاه های کارکنان به بازرسی و حسابرسی بدور از حبّ و بغض باشد بلکه موجب شود افراد جسارت و جرات طرح مشکلات را در راستای اصلاح نگرش ها داشته باشند.
قائم مقام پست بانک یادآوری نمود: وظیفه اصلی بازرسی؛ پیشگیری از وقوع تخلفات، اعتماد سازی واقعی، اصلاح نگرش ها و امور، تقویت انگیزه کارکنان و تربیت افراد سالم است و باید عملیات فنی و تخصصی حسابرسی در رسیدگی همیشه بعنوان یک اصل مدنظر باشد و پرونده ها هم مستند و گویای واقعیت ها باشد.
مهندس فراهانی با اشاره به سیاست گذاری، هدایت، حمایت و مدیریت نیروهای نظارتی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت آنان گفت: باید با بهره گیری از تجارب سایر بانک ها و خلق ایده های جدید و استفاده از نیروهای متخصص، روش ها و عملیات حسابرسی و بازرسی بصورت فنی و کارشناسی صورت پذیرد تا این روش عادلانه و عالمانه در مجموعه نهادینه شود.
عضو هیات مدیره پست بانک با تاکید بر تقویت و گسترش نظارت های غیرحضوری و الکترونیکی در سراسر کشور خاطرنشان ساخت: خودکنترلی، افزایش تعصب سازمانی، توجه به سلسله مراتب اداری، قوانین و مقررات و بخشنامه ها موجب بالابردن اعتبار بانک و جلوگیری از خدشه دار شدن آن می شود که همه باید به این موارد بطور جدی توجه داشته باشیم.
وی در پایان با ذکر حدیثی گفت: اگر در نگهداری مرزها، برگزیدن مومنان صالح و رسیدگی به ظلمی که به افراد می شود کوتاهی شود جفا به جامعه شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 167
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران