به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، علی چهارلنگی، معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات در گفتگویی با اشاره به روند توسعه الکترونیک خدمات بانک تجارت اظهار داشت: بر اساس آمار، در سال 90 در حوزه خدمات نوین، حدود 23 میلیون تراکنش در ماه را تجربه کردیم، که اکنون با اختلاف حدود 200 درصدی، به حدود 60 تا 70 میلیون تراکنش در ماه و در ماههای خاص مانند اسفند به 100 میلیون تراکنش بالغ شده است. به نظر میرسد روند رو به رشد فوق از ما سرعت بیشتر و چابکی بالاتری را در ارائه سرویس و توسعه پایدار میطلبد.
وی با تاکید بر اینکه برنامهریزی بر روی هریک از سرویسهای این بانک به منظور ارائه مستمر و بیوقفه خدمات به مشتریان و توجه به علایق و سلایق آنها از اهمیت بسیار بالایی برای بانک تجارت برخوردار است تصریح کرد: در حوزه خدمات نوین الکترونیک و در حوزه موبایلبانک، اینترنتبانک و تلفنبانک توجه خاصی به نیازهای جدید مشتریان داریم، و به دنبال خط تولید نرمافزاری (SPL) هستیم. ضمن آنکه این خدمات کانالهای دسترسی ما به مشتریان هستند.
چهارلنگی با اشاره به توانمندیهای کارکنان حوزه فناوری اطلاعات بانک تجارت در خصوص تجربه مبادله چکهای بین بانکی گفت: بانک تجارت تنها با ایجاد یک "وبسرویس" و یک "core متمرکز چک"، بانکهای تجارت و سرمایه و قرضالحسنه مهرایران را به همدیگر متصل نموده که امید میرود با این روند نوآوریهای جدید و قابل رقابتی را در حوزه خدمات الکترونیک بانکی برای مشتریان به ارمغان بیاوریم و در حوزه خدمات POS امید میرود با توانمندی کنونی بانک در اختیار داشتن یکی از بزرگترین PSPهای کشور با برنامهریزی و هدفمندسازی سرویس اعم از نصب و ارائه خدمات نوین و یکپارچهسازی این خدمات به سرعت وضعیت بهتری را در این حوزه بدست آوریم.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در ادامه به برنامه بانک تجارت در زمینه ایجاد "سامانه بانکداری متمرکز (corebanking) " اشاره کرد و افزود: در این خصوص دو برنامه در نظر داریم که ابتدا سیستمها و نرمافزارهای موجود را به عنوان پایهای برای استقرار corebanking اصلاح و مدرنسازی کنیم و همچنان به صورت موازی مذاکرات را در خصوص استقرار core تا حصول نتیجه و عقد قرارداد ادامه خواهیم داد.
علی چهارلنگی با اشاره به اینکه پروژه بازسازی دیتا سنتر بانک تجارت از لحاظ زیرساخت تکمیل شده است گفت: این بانک بهمنظور آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه، نیازمند نهایی شدن پروژه بخصوص در حوزه نرمافزار آن میباشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مرکز دادههای اصلی، هیچ توقفی در ارائه خدمات و دسترسی به اطلاعات برای مشتریان بانک ایجاد نشود. البته لازم به ذکر است که قطعیهایی که اخیرا مشاهده میشود به دلیل عدم نهایی شدن پروژه بوده که در نهایت به سرعت در صدد پایان آن هستیم.
وی در ادامه افزود: برای ارتقاء خدمات خود به مشتریان همواره عملکرد بانکهای خارجی را رصد کرده و خدمات نوین آنها را بررسی میکنیم به طوریکه برنامه پنجسالهای در شش لایه اصلی فناوری برای اولین بار در بانک تجارت کاملا تدوین و تهیه کردهایم.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در ادامه این گفتگو اظهار داشت: تمام تلاش مدیریت IT بانک تجارت این است که ریسکها را در نظر بگیرد و به کیفیت و کمیت سرویس بپردازد و بر اساس آن برنامهریزی و عمل کند