پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658997 تاریخ : 1402/06/12-21:21:45
,10025,
نگاهی به سه چالش بزرگ صنعت بیمه در سال جاری

نگاهی به سه چالش بزرگ صنعت بیمه در سال جاری

تحقیقات نشان می دهد که تورم، تحول دیجیتال و تغییرات آب و هوایی، به عنوان 3 چالش بزرگ صنعت بیمه در سال 2023 مطرح خواهد بود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری به طور کلی و در شرایط موجود، کسب سود از محل حق بیمه دریافتی و حفظ ضریب نفوذ در کوتاه مدت، برای بیمه گران دشوار است، بنابراین ممکن است با توجه به افزایش مشکلات مالی در آغاز سال 2023، یک رویکرد بلندمدت برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی و به دست آوردن مشتریان جدید، انعطاف پذیری بیشتر در مقابل خواسته های مشتریان باشد.

بن کری ایوانز، تحلیلگر ارشد بیمه در GlobalData می گوید: بر اساس یک نظرسنجی، بیش از یک سوم فعالان صنعت بیمه، تورم را به عنوان چالش اصلی سال 2023 معرفی کرده اند. سایر موضوعات مهم مانند دیجیتالی شدن، تغییرات آب و هوایی، قوانین و مقررات، کووید-19، جرایم سایبری و ژئوپلیتیک نیز با فاصله زیادی از آن، جزو چالش های این صنعت هستند.
پیش بینی شده است که بیمه گران، فشار تورمی را در بخش هزینه فعالیت کسب وکار خود، تجربه خواهند کرد و هزینه های خسارت در نتیجه افزایش هزینه مواد و نیروی کار، افزایش خواهد یافت.
همچنین در مواجهه با تغییرات بی سابقه در حوزه تحول دیجیتال، صنعت بیمه در نقطه عطف خود قرار دارد. بسیاری از شرکت های بیمه، تغییر گسترده ای را در مدل کسب وکار سنتی خود تجربه می کنند.
شرکت های بیمه قدیمی مجبورند با شرکت های تازه واردی رقابت کنند که از پیشرفت های زیاد در حوزه هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (ML) و اینترنت اشیا استفاده می کنند.
همچنین ترجمه اطلاعات مبتنی بر کاغذ به فرمت دیجیتال، گلوگاه شرکت های بیمه ای است که در تلاش برای پیاده سازی تحول دیجیتال هستند. افزایش انتظارات مشتری نیز مزید بر علت است، چون تمرکز بر نیاز مشتری است که باعث ایجاد نوآوری و تغییر نحوه ارائه خدمات بیمه می شود.
کاهش تعداد نیروی کار و توسعه دورکاری نیز از موارد ایجاد محدودیت در فعالیت بیمه گران است، چون این روش نه تنها به یک زیرساخت قوی برای پشتیبانی از نیروی کار مجازی نیاز دارد، بلکه تحول دیجیتال برای پاسخگویی به خواسته های مشتریان را نیز باید به همراه داشته باشد.
در حوزه تغییر آب و هوا نیز باید گفت که شرکت های بیمه در حال مبارزه برای بقا هستند، زیرا فجایع طبیعی بیشتری که در راه است، هزینه بیشتری را به آنها تحمیل می کند. این حوادث طبیعی، بر بازار املاک و مستغلات و همچنین فضای کلی اقتصاد، تأثیر می گذارد. صنعت بیمه اگر بخواهد از طوفان های آینده جان سالم به در ببرد، باید اصلاح شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران