به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در آیین سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: نوآوری به تعبیری می تواند پاسخگوی مطالبات بیمه گران و بیمه گذاران و همچنین نیازهای آینده صنعت بیمه باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از نگاه ویژه فناوران بیمه ای به فرایند تقویت شبکه فروش، خاطرنشان کرد: موضوع نوآوری در راستای ارتقای صنعت بیمه یک راهبرد جدیدی است که قابلیت دربرگیری بسیاری را در عرصه های گوناگون دارد.
رئیس شورای عالی بیمه یافتن راه حل های مشکلات مختلف بیمه را از ماموریت های طراحان برنامه توسعه نوآوری و فناوری بیمه ای دانست و تصریح کرد: مساله مداخله بیمه مرکزی در بازار کسب و کار بیمه، منتفی است و تنها نظارت هوشمند با هدف کاهش تصدی گری در دستور کار نهاد ناظر صنعت بیمه قرار دارد.
وی با اعلام این خبر که پویش سه شنبه های نوآوری پس از راه اندازی مرکز نوآوری بیمه مرکزی با جدیت بیشتری دنبال می شود، اظهار داشت: طرح های نوآورانه باید جوابگوی نیازهای فردای آینده صنعت بیمه به خصوص پس از اتصال مجدد به بازارهای بین المللی باشند.
مهندس بهزادپور در پایان نسبت به ضرورت نقش آفرینی صنعت بیمه کشور در سطح منطقه تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست، محمد رضا کشاورز _مدیرعامل شرکت بیمه دی_ با تشریح آخرین دستاوردهای این مجموعه نسبت به فعالیت های الکترونیک محور و آینده پژوهانه شرکت بیمه در رشته های مختلف تاکید کرد.
شایان ذکر است در پویش سه شنبه های نوآوری برای صنعت بیمه طرح هایی از سوی مرکز نوآوری بیمه دی و همچنین سامانه پاساژ بیمه در آذربایجان شرقی در حضور رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل و مدیران، کارشناسان و نوآوران بیمه ای معرفی شد.
بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور