پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349150 تاریخ : 1397/02/29-17:04:11
,15,
نقش فناوری اطلاعات بر صنعت بیمه

نقش فناوری اطلاعات بر صنعت بیمه

با گسترش تکنولوژی در حال حاضر بیش ترین بار توسعه بر روی دوش صنعتIT است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، علی پور دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران در همایش نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه به میزبانی شرکت فناوران اطلاعات خبره گفت: کشور ایران کشوری بزرگ با منابع غنی و اقتصادی عظیم است و صنعت بیمه در این اقتصاد سهمی پر رنگ دارد، هر چه قدر صنعت بیمه خدمات‌رسانی خود را ارتقاء دهد و موفقیت‌های بیشتری کسب کند به اقتصاد و توسعه ایران کمک خواهد کرد.

وی افزود: در طی 12 سال فعالیت، اطلاعات با ارزش متمرکز و حجیمی را به دست آورده‌ایم که در استفاده مناسب از آن موفق نبوده‌ایم و در حال حاضر متولی آن بیمه مرکزی است و باید از این اطلاعات استفاده مناسب شود. 

علی پور در ادامه از استخدام نیرو در بیمه مرکزی خبر داد و گفت: در سال جدید بیشترین نیروی استخدامی بیمه مرکزی در قسمت آی‌تی بوده است و این امر به فعالیت بهتر و موثرتر در این عرصه کمک شایان می‌کند.

وی ادامه داد: برای فعالیت بهتر در زمینه صنعت بیمه باید در ابتدا وضعیت بیمه کشور را در مقایسه با کشورهای دیگر بدانیم و خود را بشناسیم تا توانایی ترسیم آینده‌ای خوب برای کشور داشته باشیم.

علی پور در خصوص گسترش تکنولوژی گفت: با گسترش تکنولوژی در حال حاضر بیشترین بار توسعه بر روی دوش صنعت آی‌تی است و شرکت فناوران اطلاعات خبره تا حدی توانسته در این امر به صنعت بیمه کمک کند.

وی تصریح کرد: امکان دارد با ورود تکنولوژی به صنعت بیمه سلیقه‌های شخصی افراد در روند کارها تحمیل شود و این موضوعی است که متولی سیستم باید به وسیله استانداردهای علمی از این امر جلوگیری نماید.

علی پور با بیان اینکه موضوع بعدی استاندارد کردن اطلاعات است افزود: هرچه قدر اطلاعات ذخیره شده استانداردتر باشد باعث نتایج بهتر و تسریع در امور می‌شود و این امر تنها با استفاده از آی‌تی محقق می شود. تمام شرکت‌های بیمه باید فعالیت‌های  بیمه گری خود از آی‌تی استفاده کنند.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران گفت: در صنعت بیمه بحث اطلاعات متمرکز که توسط صنعت بیمه تولید شده است کمتر پرداخته شده اما در مدت اخیر با فعالیت‌های بیمه مرکزی همانند کد یکتا و برنامه‌های بعدی که در لیست کار بیمه مرکزی است به این موضوع پرداخته شده است. 

علی پور در بحث پایه‌های متمرکز اطلاعات مشترک گفت: به این موضوع چند سال به صورت مشترک پرداخته شده است و باید کانال‌های دو طرفه تعاملی بین صنعت بیمه و ذی نفعان برقرار شود.

وی در پایان گفت: هر چه قدر شناخت و فهم واحد بین دست اندرکاران این صنعت به وجود آید نتیجه آن ارایه خدمات جامع‌تر و با سرعت‌تر در جامعه می‌شود و این امر مستلزم همکاری دو طرفه می‌باشد.

همایش یک روزه نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه در هتل اسپیناس پالاس در تاریخ 24 اردیبهشت 97 با حضور مدیران صنعت بیمه برگزار گردید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران