به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، دکتر فاطمی مدیرعامل هلدینگ توسن در نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه گفت: فناوری در نظام جدید نقش توسعه دهنده دارد و کسب و کارها اگر نتوانند فناوری را به طور جدی وارد حوزه کاری خود کنند و نوع کسب و کار را تغییر دهند با مشکل روبرو میشوند.
وی افزود: صنعت بیمه اگر بخواهد برای انقلاب صنعتی چهارم آماده شود باید بداند که در چه مواردی باید نگاهش را تغییر دهد و کسب و کارها در آینده باید حول کدام محورها باشد تا ابزارهای پایه کسب و کار شناخته شود.
فاطمی ادامه داد: باید از شعبه محوری به سمت مشتری محوری حرکت کرد، در بخشنامه های ابلاغی از ستاد مرکزی، تنها تعرفه و مسایل کلی مطرح است و هنوز دستاوردها شعبه محور است و این در صورتی است که هماکنون در دنیا متناسب با نیاز شعبه و مشتری راه حل داده میشود.
وی با تاکید بر تحول دیجیتالی و همراه شدن با آن خاطر نشان کرد: نقش دنیای مجازی و دیجیتال بسیار موثر بر کاربر دنیای امروز است و باید متناسب با سلیقه مشتری راه حل ارایه گردد.
فاطمی گفت: در محیط اقتصاد دیجیتالی که بی اعتماد است، در صدد جلب اعتماد هستیم. در حال حاضر اعتمادی به این پلتفورم ها نیست چراکه مفهومی جدید است.
وی تصریح کرد: مدیر باید بتواند بر اساس آن برای آینده برنامه ریزی نماید؛ شاید که اکنون اعتمادی نباشد، اما به مرور زمان اعتماد کسب می گردد. شاید در آینده مشتریهای بانک و بیمه به پلتفورمها بیشتر از شخص اعتماد خواهند نمایند.
فاطمی تصریح کرد: ما نیز باید برای هوشمند سازی و خدمات رسانی آماده باشیم و بیمهها باید در کسب و کارهای دیجیتالی سرمایه گذاری کنند.
همایش یک روزه نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه در هتل اسپیناس پالاس در تاریخ 24 اردیبهشت 97 با حضور مدیران صنعت بیمه برگزار گردید.