پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314194 تاریخ : 1396/10/30-12:58:56
,15,17,
نظام بانکی در نقطه شروع بانکداری مجازی است

نظام بانکی در نقطه شروع بانکداری مجازی است

یک کارشناس بانکداری الکترونیک با تاکید بر اینکه در نقطه شروع بانکداری مجازی هستیم،گفت: برخی بانک‌ها گام هایی در این زمینه برداشته اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رسول لطفی آذر درباره وضعیت بانکداری دیجیتال در ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون نظام بانکی بیشتر به سمت بانکداری الکترونیک حرکت کرده است، گفت: هم اکنون با بانکداری مجازی فاصله زیادی داریم چرا که هنوز زیرساخت‌های این نوع بانکداری مهیا نشده است.

این کارشناس بانکداری الکترونیک با تاکید بر اینکه فاصله معناداری بین بانکداری مجازی رایج در دنیا با بانکداری داخلی وجود دارد، افزود: هم اکنون تمام بانک‌ها به دلیل قوانین و مقررات این الزام را برای مشتریان خود دارند که به منظور احراز هویت به صورت فیزیکی به شعب مراجعه کنند بنابراین بسیاری از سرویس‌ها به صورت حضوری به مشتریان ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه قوانین بانکی موجود چندان با بانکداری مجازی سازگاری ندارد، گفت: به طور مثال اگر بانکی اصلا شعبه نداشته باشد نمی‌تواند با قوانین فعلی فعالیتی داشته باشد چراکه برای اعطای تسهیلات و ارزیابی مشتریان، الزام وجود دارد که مشتریان برای احراز هویت به شعب مراجعه حضوری داشته باشند.

لطفی آذر با تاکید بر ضرورت اصلاح و بازنگری در زیرساخت‌های فنی و قوانین رایج در نظام بانکی، اظهار داشت: مهاجرت از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال نیازمند شکل گیری چرخه سرویس و خدمات است. هرچند هم اکنون مشتریان از پایانه فروش خرید می‌کنند ولی هنوز چرخه ی سرویس و خدمات در ایران کامل نشده است.

این کارشناس بانکداری الکترونیک ضمن اشاره به اینکه زیرساخت های بانکداری دیجیتال از نظر فنی با بانکداری الکترونیک تفاوت اساسی دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون بانکداری موبایلی و اینترنتی داریم ولی زیر ساخت فنی و کسب و کاری برای این حوزه ها فعلا در کشور فراهم نیست.

 وی ادامه داد: در بانکداری دیجیتال طرح‌های مختلفی در دنیا مطرح می شود که سرمایه گذاران در آنها مشارکت می‌کنند؛ در این طرح‌ها بانک‌ها تسهیلات پرداخت نمی‌کنند بلکه متقاضیان تسهیلات را با سرمایه داران آشنا می‌کنند.

وی با تاکید بر تفاوت سرویس و خدمات بانکداری مجازی در دنیا با ایران، گفت: در ایران از نظر فرهنگی هم فاصله زیادی با اجرای بانکداری مجازی داریم. در نوع جدید بانکداری مجازی لازم است فرهنگ، قوانین و زیرساخت‌ها فراهم شود. لطفی آذر گفت: هم اکنون برخی بانک‌ها در حال حرکت به سمت بانکداری مجازی هستند و زیر ساخت‌های این بانکداری را درست می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در نقطه شروع بانکداری مجازی هستیم، گفت: باید به سمت بانکداری استاندارد برویم تا فرهنگ و زیرساخت لازم برای بانکداری مجازی شکل بگیرد. البته این مهم با پیگیری و استمرار فعالیت‌ها امکان پذیر خواهد شد.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران