به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، در ابتدای این نشست هم اندیشی، مجید حبیبی معاون فنی بیمه های اموال مباحثی را در خصوص مدیریت و بازاریابی شرکتهای بیمه در شرایط بحران عنوان کرد.
وی از آمادگی پیش از بحران به عنوان مسئله ای حائز اهمیت در کنترل و نظارت بر بحران یاد کرد و افزود: پس از وقوع بحران نباید از آن غافلگیر شد و با توجه به آمادگی قبلی باید در راستای مدیریت آن اقدام کرد.
حبیبی در ادامه سخنان خود شناسایی رقبا را مهم دانست و گفت: شناخت شباهت های رقابتی با رقیب استراتژیک که از میان شرکتهای همگن انتخاب می شود، باعث خواهد شد که بتوانیم جایگاه خود را در صنعت بیمه کشور تثبیت نماییم.
وی تئوری ارزش را در بحث بازاریابی مطرح کرد و گفت: با شناخت ارزشهای مورد توجه مشتریان خواهیم توانست، در راستای رضایتمندی آنان گام برداریم.
در ادامه این نشست هم اندیشی، دکتر سید غلامرضا کاظمی دینان مشاور مدیرعامل، به آموزش فن بیان و اصول بازاریابی پرداخت.
وی لزوم جایگزین کردن صفات رهبر خوب را به جای مدیریت، مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه وجود مهارت های ارتباطی در این راستا لازم است، گفت: برای ایجاد یک ارتباط موثر، باید موانعی که در این مسیر وجود دارد از میان برداشته شود.
دکتر کاظمی دینان، فقدان اطلاعات، مشخص نکردن دقیق اولویت ها، خوب گوش ندادن، درک کامل سخن گوینده و کوتاهی در پرسش، فکر از پیش پنداشته، عدم توجه به نیازهای دیگران، خوب فکر نکردن و زود نتیجه گیری کردن، از دست دادن مسیر و شکیبایی و وارد بحث و جدل شدن را از جمله موانع ایجاد یک ارتباط موثر عنوان کرد.
کارگاه آموزشی آشنایی با بیمههای زندگی در ادامه این نشست با تدریس مهناز معین زاده مدیر بیمه های زندگی برگزار شد که در این کارگاه آموزشی، بیمه های زندگی و جایگاه آن در صنعت بیمه ایران و جهان مورد توجه قرار گرفت و نکاتی در خصوص ارتقای سهم بیمههای زندگی بیمهسرمد عنوان شد.
آشنایی با آیین نامه و دستورالعمل های درمان، کارگاه آموزشی دیگری بود که توسط اکبر رواقی معاون فنی بیمه های اشخاص تدریس شد.
در این کارگاه آموزشی، به تشریح آیین نامه ها و دستورالعمل های کاربردی در این حوزه پرداخته شد و لزوم یکپارچه سازی صف و ستاد به منظور اجرای صحیح آن مورد تاکید قرار گرفت.
در انتهای نخستین روز از نشست هم اندیشی مدیران بیمه سرمد، جلسه پرسش و پاسخ با حضور کلیه مدیران ستادی و استانی برگزار شد.
در این جلسه، مدیران استانی مشکلات و موانع پیش روی خود را مطرح کردند و راهکارهای لازم توسط معاونت ها و مدیران ستادی به تفکیک هر بخش ارائه شد.
بر اساس این گزارش، نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی بیمه سرمد امروز 28 فروردین ماه سال جاری در هتل ارم تهران برگزار شد و تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.