/2023/2/14011201213812.jpg
نشست تخصصی رئیس پژوهشکده بیمه با مدیران ارشد موسسه بیمه چارتر دبی
در جریان سفر هیات اعزامی پژوهشکده بیمه به امارات متحده عربی و برگزاری نشست های کاری با موسسات معتبر بین المللی فعال در حوزه بیمه و تکافل دبی، پروفسور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه به همراه مشاور خود در امور بین الملل، با بن کرانوِل مدیر عملیات منطقه ای و توسعه کسب و کار موسسه بیمه چارتر شعبه دبی و خانم گینور جونز مدیر منطقه ای موسسه بیمه چارتر (CII) دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در ابتدای این نشست که صبح روز پنج شنبه 22 دی ماه 1401 در هتل کارلتون ریتز دبی برگزار شد، دکتر عسگری هدف اصلی از دیدار با مدیران موسسه چارتر را آموزش مدیران صنعت بیمه ایران در زمینه های مختلف شامل بیم سنجی، مدیریت ریسک، بیمه گری و غیره توسط متخصصان این موسسه عنوان کرد و آمادگی پژوهشکده بیمه برای اعزام مدیران خود به این موسسه و همچنین پذیرش مدرسان موسسه چارتر برای آموزش مدیران صنعت بیمه ایران با گواهی حرفه ای رسمی، در قالب دوره های کوتاه مدت یا بلندمدت در ایران را اعلام نمود.
دکتر عسگری با اشاره به فعالیت موسسه لجند در امارات متحده عربی و ارتباطات علمی پژوهشکده بیمه با این موسسه تصریح کرد که موسسه لجند می تواند به عنوان واسط بین پژوهشکده بیمه و موسسه چارتر عمل نماید.
در ادامه جلسه، مدیر عملیات منطقه ای و توسعه کسب و کار موسسه بیمه چارتر با تاکید بر ضرورت رعایت مقررات مربوط به تحریم ها اعلام کرد، در زمینه همکاری با شرکت هایی که دفتر اصلی آن ها در امارات واقع شده و بیرون از امارت نیز فعالیت می کنند، هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. بنابراین چنانچه پژوهشکده بیمه قصد برقراری ارتباطات با چارتر را داشته باشد، دوره های آموزشی، مدارک رسمی و هر موضوعی در این حوزه از طریق شورای مشورتی امارات (NCC) صورت خواهد پذیرفت. در این رابطه نیز می توانیم با برگزاری یک جلسه مباحثه داخلی، برنامه های آموزشی را بر اساس شرکت بیمه ایرانی یا دیگر شرکت های تابعی که در دبی هستند انجام دهیم.
بن کرانوِل افزود؛ علاوه بر برنامه های آموزشی فنی، امکان آموزش حرفه ای با گواهی رسمی به صورت مجازی یا حضوری از طریق موسسه لجند برای چارتر وجود دارد که در این زمینه موارد پیشنهادی چارتر به پژوهشکده بیمه ارائه و پژوهشکده بنا به تمایل قادر به انتخاب آموزش مورد نظر خود خواهد بود.
مدیر عملیات منطقه ای و توسعه کسب و کار موسسه بیمه چارتر ضمن تشریح سطوح دوره آموزشی بیمه اتکائی شامل سه سطح گواهی، دیپلم و دیپلم پیشرفته اعلام داشت که چنانچه پژوهشکده بیمه خواستار گواهی در حوزه بیمه اتکائی باشد، به طور معمول 50 ساعت دوره آموزشی نیاز خواهد بود و برای سطوح دوم و سوم نیز این مدت دو و سه برابر خواهد شد. وی با تشریح الزامات کشور امارات برای دوره آموزشی پایه خاطرنشان کرد؛ پیشنهاد ما برای شروع همکاری، برگزاری آزمون های مقدماتی است تا دانش پژوهان را به سطح مطلوبی برساند و پس از آن به سطح دیپلم و بالاتر حرکت خواهد شد.
بن کرانوِل همچنین تاکید کرد از منظر در دسترس بودن، اساتید چارتر در هر زمان می توانند آموزش ها را آغاز نمایند. ابتدا فهرست تمامی برنامه های مؤسسه از جمله گواهی های رسمی و واحدهای درسی موسسه چارتر ارائه خواهد شد و پس از آن پژوهشکده بیمه واحدهای درسی مورد نیاز را انتخاب خواهد کرد. وی با اشاره به تلاش چارتر در راستای حمایت علمی از افراد حرفه ای در سراسر جهان، همکاری و مذاکره با پژوهشکده بیمه را بلامانع دانست و بر لزوم حرکت گام به گام تاکید کرد.
خانم گینور جونز مدیر منطقه ای موسسه بیمه چارتر (CII) نیز اعلام داشت که موسسه چارتر ضمن ارتباط گسترده با انجمن بیمه اسلامی در لندن، در چندین طرح بزرگ در دبی حضور داشته و در حال همکاری با دانشگاه ها در حوزه تکافل است که به محض آغاز همکاری با پژوهشکده می توان از این ارتباطات نیز بهره مند شد.
در بخش پایانی این نشست، دکتر عسگری به آغاز ارائه تکافل در ایران و در اولویت قرار داشتن این موضوع در صنعت بیمه اشاره کرد و از موسسه چارتر خواست تا درکنار دوره های بیمه رایج، دوره های مرتبط با تکافل را نیز برای پژوهشکده ارسال نماید و ابراز امیدواری کرد که برنامه های مشترک دو موسسه در اسفندماه آغاز گردد.
وی با اشاره به تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران برای ارتباطات بین المللی علمی، ارتباط با مراکز علمی معتبر برای صنعت ایران را الزام آور دانست و موسسه لجند را مؤسسه ای مناسب و مطلوب برای ایفای نقش واسطه گری بین پژوهشکده و موسسه چارتر برشمرد.
در نتیجه مذاکرات صورت گرفته میان پژوهشکده بیمه و چارتر مقرر گردید در گام اول جزئیات برنامه آموزشی چارتر، سطوح آموزشی مختلف از جمله پایه، متوسط و پیشرفته و عناوین دوره ها به پژوهشکده ارسال گردد. در گام دوم پژوهشکده بیمه موارد مورد نیاز را انتخاب و سپس رزومه علمی مدیران صنعت بیمه ایران را جهت سطح بندی برای چارتر ارسال نماید. گام سوم نیز انتخاب محل برگزاری دوره خواهد بود.