مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست هدف از برگزاری این جشنواره را احیای فرهنگ پست، زنده کردن خاطرات نوستالژی های پستی و معرفی تاریخ و فرهنگ کشور عنوان کرد.
وی افزود: "این روزها به علت مشغله های زندگی و تعدد ارتباطات، بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است و کمتر کسی از آن استفاده می کند، از این رو لزوم برگزاری چنین رویدادهایی به شدت در جامعه احساس می شود."
عمیدی با اشاره به برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف تمبر و کارت پستال به مناسبتهای مختلف در یکسال اخیر به صورت مجازی، اذعان داشت:"برآنیم تا با برگزاری چنین رویدادهایی به طور مستمر، نسبت به احیای هویت اصلی پست در سطح جامعه تلاش کنیم."
رئیس موزه ارتباطات گفت:"آیین افتتاح این نمایشگاه به صورت مجازی از طریق صفحات رسمی شرکت ملی پست و موزه ارتباطات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات به صورت زنده پخش خواهد شد."
گفتنی است اقدامات موزه ارتباطات در یکسال اخیر و شرایط بحران کرونا با شعار "موزه ها زنده اند"، باعث برتری این موزه در سال گذشته بین موزه های کشور بر اساس رای کمیته ملی موزه های ایران گردید.
همکاری در برگزاری تورهای مجازی موزه گردی با سایر موزه ها، برگزاری نمایشگاه های تمبر در مناسبتهای مختلف، همکاری با کمیته ملی یونسکو در برپایی جشن جهانی نوروز و انتشار تمبر نوروز 1400، برگزاری جشنواره های کاریکاتور، ورقه های پستی، پست در آیینه مطبوعات و سوخته نگاری تصاویر قدیمی پست و همچنین برپایی اماکن پست، موزه، مدرسه در تعدادی از استانهای کشور از جمله اقداماتی است که توسط موزه ارتباطات در یکسال گذشته انجام شده است.
شایان ذکر است این رویدادها مورد توجه اتحادیه جهانی پست واقع شد و در صفحات مجازی خود آن ها را منتشر کرده است.