پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 624088 تاریخ : 1401/12/06-21:44:28
,10025,
موفقیت بیمه تعاون در پرداخت خسارت باحفظ کرامت مشتریان

با توجه به شرایط بیمه ها در پرداخت خسارت مشخص شد

موفقیت بیمه تعاون در پرداخت خسارت باحفظ کرامت مشتریان

موضوع پرداخت خسارت شرکت های بیمه ای همیشه از نظر بیمه شونده ها در انتخاب شرکت بیمه ای دارای اهمیت بوده است. اینکه یک شرکت بیمه ای به موقع بتواند خسارت ها و یا به صورت عامیانه تر هزینه های پرداختی از طرف بیمه شونده را محاسبه و پرداخت کند و پرداخت آنلاین و ارزیابی خسارت سیار داشته باشد، از مهم ترین عوامل موفقیت یک شرکت بیمه ای همچون بیمه تعاون در جذب مشتریان است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بیمه تعاون ، بیمه گر متعهد به جبران خسارت و رفع بی تعادلی است که در پی حادثه مورد بیمه در وضع مالی بیمه گذار پدیدار می شود. بنابراین جبران خسارت نباید بیمه گذار را در وضعی مساعد تر از قبل از وقوع حادثه قرار دهد، بدین معنا که وقتی بیمه به طور کامل و صحیح انجام گرفته باشد نباید پرداخت خسارت تغییری به نفع بیمه گذار و در وضع مالی او به وجود آورد. بیمه تعاون با حفظ کرامت مشتریان در پرداخت خسارت بسیار با دقت عمل می کند و اگر خسارتی واریز نشده باشد حتما دلیل قانونی دارد که عمده علت این موارد به دلیل عدم تکمیل پرونده ارتباط دارد که در ادامه به آن می پردازیم.


شرایط بیمه های زیان
بیمه، قراردادی است که موضوع آن جبران خسارت وارده به اموال و دارایی بیمه گذار است و به موجب اصل غرامت، بیمه نباید هرگز به صورت منبع استفاده برای بیمه گذار درآید؛ بیمه گذاری که در اندیشه دریافت خسارت از بیمه گذار است باید نشان دهد که خسارت در نتیجه وقوع حادثه بیمه شده وارد آمده باشد.
در بیمه های زیان، بیمه گذار برای دریافت خسارت باید اولا ثابت کند که حادثه مورد بیمه اتفاق افتاده است. زیرا تنها در صورت وقوع حادثه موضوع بیمه است که بیمه گر ملزم به ایفاءتعهدخود در قبال بیمه گذار خواهد بود. ثانیا بیمه گذار باید ثابت کند که بین وقوع حادثه و خسارت وارده رابطه علیت وجود داشته، یعنی خسارت، معلول حادثه موضوع بیمه بوده است. زیرا بیمه گر هرگونه خسارت وارده به بیمه گذار را جبران نمی کند، بلکه تنها خسارتی را جبران خواهد کرد که مستقیما” در نتیجه وقوع حادثه موضوع بیمه وارد آمده باشد. ثالثا بیمه گذار باید ثابت کند بر اثر وقوع موضوع بیمه دچار خسارت شده است؛ زیرا صدور بیمه به تنهایی دلیل وجود یا ارزش شی مورد بیمه در زمان تحقق حادثه موضوع بیمه نیست. حتی چنانچه بیمه گر در هنگام صدور بیمه نامه وجود و ارزش مورد بیمه را تایید کرده باشد، این تکلیف از بیمه گذار ساقط نمی شود، زیرا ممکن است بعد از رویت بیمه گر در ارزش یا وجود مورد بیمه تغییری حاصل شده باشد.

دلایل واریزنشدن خسارت
شاید فردی باشد که بگوید؛ چرا خسارت من واریز نمی شود؟ با توجه به اینکه عمده علت این موارد به دلیل عدم تکمیل پرونده رخ می دهد، بیمه تعاون برای این سوال دنبال کردن مراحلی را اعلام نموده که عبارتند از:
الف)در صورتی که تشکیل پرونده، در یکی از شرکت های ارزیاب خسارت (سامان نگار و محک خسارت) تشکیل شده باشد، می بایست پس از ورود در سیستم آن شرکت از روند پرونده مطلع گردید، ضمنا طی تماس با مرکز پاسخ گویی شرکتهای مذکور، امکان پیگیری موضوع فراهم می باشد.
ب)در صورتیکه پرونده در شعبه تشکیل شده باشد امکان پیگیری از طریق تماس تلفنی با کارشناس مستقر در شعبه وجود دارد.

دریافت خسارت سیار
سهولت در پرداخت خسارت در حوادث رانندگی یکی از مهمترین گزینه ها برای بسیاری از بیمه گذاران می باشد. این که بیمه گذار بتواند با کمترین کار اداری و کوتاهترین زمان ممکن از شرکت بیمه خسارت بگیرد می تواند در انتخاب شرکت بیمه تاثیر گذار باشد.
یکی از خدمات شرکت بیمه تعاون در بیمه نامه های خودرو داشتن واحد خسارت سیار می باشد که در زمان خسارت کارشناسان واحد خسارت به محل تصادف اعزام شده و حادثه را بررسی می نمایند.
شما می توانید در زمان مورد نیاز، طی تماس با شماره تلفن شرکت های ارزیاب خسارت سامان نگار 02145824 و محک خسارت 02144006162 امکان بهره مندی از خدمات سیار ارزیابی خسارت امکان پذیر بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران