به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک ملی ایران، ارایه خدمات بانکی به مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملی ایران که حساب آنها فاقد کد شهاب بوده، با محدودیت مواجه است.
این امر در راستای اجرای مصوبات کمیته عالی مبارزه با پولشویی و الزامات قانونی ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنا بر مفاد بخشنامه بانک مرکزی است و از این رو خدمات بانکی باید صرفا به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ شده باشد.
شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه ای 16 رقمی است که برای هر مشتری بانکی به صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک ها به صورت یکسان تعریف می شود؛ درواقع مشتریان بانکی که دارای حساب های جداگانه در بانک های مختلف هستند، کافی است از طریق یکی از بانک ها کد شهاب دریافت کنند تا در بانک های دیگر از همان کد استفاده شود.
استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیام رسان بله امکان پذیر است.
مشتریانی که پس از مراجعه به این سایت و بازوی بله متوجه شدند هنوز کد شهاب ندارند، می توانند با مراجعه به شعب بانک و تکمیل اطلاعات خود، آن را دریافت کنند.