به گزارش بانک و صنعت، علیرضا امینی در خصوص استفاده بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابزار و خدمات الکترونیک در ایام کرونا، گفت: با گسترش ویروس کرونا در ایران، در بنیاد شهید و امور ایثارگران که همواره از دستگاه های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات بوده است، سعی شد با رویکردهای مدرن و با استفاده از ابزار خدمات الکترونیک اقدامات مربوط به توسعه خدمات الکترونیک به شکل جدی تر در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: صدور معرفی نامه های عمومی برای ایثارگران، ازجمله خدمات پرکاربردی است که تاکنون به دلیل لزوم صدور برگه معرفی نامه به شکل فیزیکی، صرفاً به شکل حضوری و از طریق دفاتر بنیاد و دفاتر پیشخوان دولت ارائه می شد؛ که در راستای امکان سنجی الکترونیکی کردن این خدمت، کارگروهی تخصصی متشکل از کارشناسان و مدیران حوزه های فناوری اطلاعات، حراست و حفاظت از اطلاعات، ارتباطات و مراجعات و مرکز توسعه و تحول اداری برگزار شد و طرحی تحت عنوان صدور معرفی نامه الکترونیکی طراحی و پیاده سازی شد.
وی افزود: طی این طرح متقاضی دریافت معرفی نامه با مراجعه به میز خدمت الکترونیکی بنیاد، درخواست دریافت معرفی نامه خود را ثبت می کند و درخواست مذکور پس از طی مراحل اداری در کوتاه ترین زمان ممکن صادر و پیامکی حاوی لینک دریافت نسخه الکترونیکی معرفی نامه برای وی ارسال می شود.
امینی در ادامه عنوان کرد: همچنین سازوکار استعلام اصالت معرفی نامه الکترونیکی نیز به شکل برخط فراهم شده تا دستگاه دریافت کننده معرفی نامه بتواند اصالت معرفی نامه را به شکل برخط استعلام کند. به این ترتیب نه تنها بخشی از مراجعات حضوری کاسته شد، بلکه از هرگونه جعل و سوء استفاده از اسامی ایثارگران و خانواده محترم ایشان جلوگیری می شود.