وی اعلام نمود: این پروژه ادامه داشته و به تدریج تعداد زیادی از این دست باجههای الکترونیکی شبانه روزی در سرتاسر کشور تأسیس و بهرهبرداری خواهد شد.
معاون فناوری اطلاعات بانک سرمایه خدمات قابل ارائه در ستاره سرمایه را به دو گروه تقسیم کرد: سرویسهای سطح یک که مشتری به تنهایی و شخصاً (Self Service) قادر به اخذ سرویس است. از طرف دیگر سرویسهای سطح دو آندسته از خدماتی است که مشتری به کمک کارشناسان بانکی نیاز داشته تا قادر به گرفتن خدمات کاملتری مشابه زمان مراجعه به شعب بانک باشد.
وی در ادامه توضیح داد: در سامانه ستاره سرمایه سرویس نوع اول توسط دستگاههای متعددی از جمله CRM (Cash Recycler Machine) یا خوددریافت/خودپرداز ترکیبی و برای اولین بار بهرهبرداری میگردد و مشتریان با استفاده از کارت بانک سرمایه از طریق این دستگاه قادر به واریز آنی وجه نقد به یکی از حسابهای خود نزد بانک سرمایه میباشد. ضمناً بلافاصله اسکناسهای دریافتی از مشتری به کاستهای خودپرداز این دستگاه وارد میشود لذا این دستگاه دومنظوره علاوه بر اینکه قادر به دریافت وجه از مشتری میباشد برای پرداخت وجه به مشتریان نیز استفاده می شود و بعلاوه به مراتب کمتر از دستگاه خودپرداز نیاز به پولگذاری دارد.
دستگاه دیگر وب کیوسک بانکی چند منظوره بوده که علاوه بر ارائه خدمات اینترنت بانک ، نقل و انتقال الکترونیکی وجوه، قادر به صدور آنی کارت هدیه با مبلغ، طرح و متن دلخواه مشتری توسط خود مشتری میباشد.
پورشاطری افزود: جهت ارائه خدمات سطح 2 از جدیدترین و کاملترین دستگاه VTM در کشور (بعنوان دستگاه ارتباط زنده و ویدئوی با کارشناسان بانکی که نام آنرا "تک بانک" گذاشتهایم) در ستاره سرمایه استفاده میشود تا مشتریان محترم بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز از طریق این دستگاه مستقر در ستاره سرمایه بطور زنده و ویدیویی با کارشناس بانکی که در مرکز دیگری موسوم به شعبه مجازی مستقر است مذاکره نموده و علاوه بر اخذ مشاوره بانکی، مالی و سرمایهگذاری، خدمات بانکی متعارف شعبهای اخذ نمایند. لیکن شناسایی هویت مشتری جدید و یا مشتریان قبلی بانک نیاز به سنجش داشتههای مشتری مثل توکن و امضاء دیجیتال، کارت و... و نیز عوامل بیومتریکی و حیاتی مشتری مثل اثر انگشت و چهره و... دارد. این روش اخذ خدمات تک و انحصاری بوده و بر پایه سختافزار و نرمافزار و مغزافزار بنا نهاده شده است و فرآیندهای کاری سرویسهای جدید بگونهای طراحی شده است که بر اساس برآیند 3محور دستگاه VTM (بعنوان ابزار الکترونیکی با اجزای کامل مورد نیاز مشتری نظیر اخذ اثر انگشت، دوربین و میکروفن جهت دریافت ویدویی چهره و صدای مشتری، صفحه تماسی، اسکنر مدارک، چاپگر فرمها، صندوق در یافت اصل مدارک، بخش دریافت و پرداخت پول و اوراق بهادار و...) و محور دیگر نرمافزارهای رابط (برای انجام درخواست مشتری بر اساس میزان تشخیص هویت وی ) و در نهایت محور دانش و تجربه کارشناس بانکی متصل شده از راه دور به سیستم برای ارائه خدمات متنوع بانکی در سطح متناسب با روشهای مختلف شناسایی هویت مشتری عمل مینماید.
پورشاطری در پایان، از تطبیق دستگاهها و سرویسهای متناسب با نیاز مشتریان هر منطقه از کشور در طراحی سامانه الکترونیکی تمام وقت راه دور هوشمند بانک سرمایه خبر داد و پایلوت اولین ماشین صراف الکترونیکی (EM) شرکت صرافی سرمایه به کمک بانک سرمایه در جزیره کیش را اعلام نمود که از لحاظ فنی آماده بهرهبرداری میباشد.
شایان ذکر است اولین باجه الکترونیکی شبانهروزی بانک سرمایه به نام ستاره سرمایه، چهارشنبه 31 تیرماه سال جاری در خیابان ظفر با حضور مدیر عامل و مسئولین ارشد بانک سرمایه افتتاح و بهرهبرداری گردید.