پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513224 تاریخ : 1399/02/30-17:42:40
,2,
مصاحبه با رییس شعبه توسعه ملی بانک صنعت و معدن در خصوص عملکرد این شعبه

مصاحبه با رییس شعبه توسعه ملی بانک صنعت و معدن در خصوص عملکرد این شعبه

روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با فرزین سمائی رییس شعبه مستقل توسعه ملی که در میان شعب درجه یک این بانک رتبه نخست را به خود اختصاص داده است در خصوص نحوه عملکرد و دلایل موفقیت این شعبه به گفتگو نشسته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، مشروح این گفتگو را می خوانید؛

1-رمز موفقیت شعبه توسعه ملی در دستیابی به این موفقیت چیست؟
از جمله دلایل موفقیت شعبه مستقل توسعه ملی در سال 1398 علاوه بر توکل به حضرت حق و استعانت از الطاف پروردگار ، حمایت مدیران بانک و تلاش خستگی ناپذیر کلیه همکاران شعبه ، توجه به فرآیندهای عملیاتی با تمرکز بر رشد و پیشرفت در شاخص ها و جلب رضایت مشتری ، شناسایی و رفع موانع از طریق طراحی داشبورد مدیریتی بوده است و بنده وظیفه خود می دانم از خانمها : پورزند ، زمانی متین ، میرزائی بانی ، آذری ، وهابی ، جوکار ، باقری ، هاشمی گلشن آبادی ، منصوری ، معزز و آقایان : غضنفری ، کرم الدین ، حسینی ، مقصودی ، جعفر پور ، پورعلی ، علیزاده ، موسوی مهربانی ، مومیوند ، ایزدی ، حسن شاهی ، پاکپور و عمادی بابت تلاش بی وقفه و نگاه حرفه ای به مسائل قدردانی نمایم که تلاش و کوشش تمامی این همکاران دستیابی به این جایگاه را میسر نموده است

2- در راستای تحقق شعار سال(جهش تولید) چه برنامه هایی دارید؟
در راستای تحقق شعار سال 99 ( جهش تولید ) از آنجایی که محدودیتهای موجود در خصوص واردات کالا، حجم انبوهی از تقاضای داخلی را متوجه تولید داخل می نماید ، حمایت از تولیدکننده داخلی در راستای تقویت توان تولید می تواند نوید بخش تحقق این شعار استراتژیک باشد . توانمندسازی نیروی انسانی، توجه به فرایندهای خدمات بانکی با محوریت چابک سازی و کسب رضایت مشتریان از جمله برنامه های راهبردی شعبه توسعه ملی در سال 1399 می باشد .

3- مهمترین برنامه شعبه در سال 99 چیست؟
مهمترین برنامه شعبه در سال 1399، حرکت بر اساس سیاستهای اعتباری ابلاغی بانک خواهد بود و استراتژی شعبه ارائه خدمات ارزی و ریالی با محوریت جلب رضایت مشتری می باشد.

4- با توجه به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا چه راهکاری برای حمایت از تولیدکنندگان استان خود دارید؟
هرچند تحریم های علیه کشور در ارائه خدمات ارزی اخلال ایجاد نموده لیکن با تلاش همکاران واحد ارزی و مساعی معاونت محترم نظارت و تلاش بی وقفه مدیریت و همکاران اداره بین الملل، حداکثر همراهی با مشتریان ارزی صورت گرفته است . شیوع ویروس کرونا هم مشکلات ارتباطی ایجاد نموده که در حال حاضر تمرکز شعبه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمرکز بر خدمات الکترونیک می باشد .

5- پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانک در سال 99، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟
سیاستهای اعتباری بانک در سال 1399 حاصل جلسات متعدد در ستاد بوده که بنده نیز به عنوان عضو در جلسات مذکور حضور داشتم و حساسیت مدیران ارشد بانک را در تهیه و تدوین این سیاست ها شاهد بودم . افزایش حدود اختیارات شعب از جمله اتفاقات مهم در تهیه سیاستهای اعتباری بود که بدون شک توان تسهیلات دهی شعب و بالتبع بانک را بالا برده و نقش به سزایی در چابک سازی ارائه خدمات و تسهیلات دارد . این نگرش حاصل اعتماد مدیران ارشد بانک به شعب بوده و مطمئناً نتایج خوبی خواهد داشت .

6- برای اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟
پس از فراهم سازی بستر حاکمیت شرکتی، شعبه توسعه ملی همکاری لازم را با معاونت محترم برنامه ریزی و فناوری داشته و به عنوان مسئول یکی از مناطق کشور اقدام به تهیه و ارائه منشور پروژه نموده که مورد قبول معاونت مربوطه بوده است . باتوجه به نیاز حیاتی به تحول دیجیتال علاوه بر مزایای این تحول و باهدف افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها و تقابل با مشکلات ناشی از تحریمها و مقابله با عوارض شیوع ویروش کرونا تلاش مضاعفی از سوی معاونت محترم برنامه ریزی و فناوری در جریان است و در این راستا مسئولیتی نیز به بنده واگذار شده که حداکثر تلاش خود و همکاران شعبه را در تحقق سیاستهای بانک اعمال خواهم نمود.

7- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می کنید؟
یکی از مهمترین عوامل در تقویت منابع ، تقویت پتانسیل مشتریان موجود در شعبه از طریق ارائه ابزارهای خدمات بانکی از قبیل چک ، پایانه فروشگاهی ، اینترنت بانک می باشد . از طرفی ظرفیت سرمایه گذاری در استان تهران این نوید را می دهد که در چارچوب سیاستهای اعتباری بانک و جذب مشتریان جدید در جهت افزایش منابع بانک گام مهمی برداشته شود.

8- طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟
تسهیلات پرداختی در سال 1398 نزدیک به 1000 میلیارد تومان تسهیلات ریالی در قالب عقد فروش اقساطی ، سلف و جعاله بوده و بالغ بر 230 میلیون دلار نیز تسهیلات ارزی پرداخت شده است . طرحهای ارزی شعبه عمدتاً طرح های بزرگ در سطح ملی بوده که ماهیتی استراتژیک برای کشور دارند.

9- در این مدت چند طرح صنعتی با تسهیلات بانک در استان به بهره برداری رسیده و به چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
سه طرح صنعتی در سال گذشته در استان به بهره برداری رسیده و بالغ بر 800 نفر اشتغال ایجاد شده است .

10- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد شده است؟
فعالیت شعبه توسعه ملی در سطح کشور است و در همین راستا تعداد زیادی طرحهای صنعتی در دست اجراست و با بهره برداری از این طرح ها بالغ بر 5000 شغل ایجاد خواهدشد.

11- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟
استان تهران از نظر توسعه صنعتی پتانسیل بسیار بالایی دارد، چرا که به عنوان پایتخت کشور اقبال مناسبی جهت سرمایه گذاری دارد و تعداد قابل توجهی از طرحهای بزرگ صنعتی در این استان واقع است.

12- برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟
مهمترین استراتژی شعبه به منظور پیشگیری از رسوب منابع به عنوان مطالبات غیرجاری، ارزیابی دقیق مشتری ، بررسی اهلیت فنی و مالی مشتری است . در مواقع بروز بحران برای مشتریان حداکثر همراهی با آنان به عمل آمده و شرایط تسویه بدهی با رعایت ضوابط و مقررات تسهیل می گردد . از ظرفیتهای قانونی همچون مصوبات ستاد تسهیل استانی و کشوری قانون جدید امهال بدهی و قانون تسهیل تسویه در راستای مساعدت با مشتریان دارای بدهی به عمل می آید و خوشبختانه NPL شعبه مستقل توسعه ملی کمتر از نیم درصد می باشد که این شاخص باتوجه به حجم بالای عملیات ارزی و ریالی بسیار مطلوب می باشد .

13- چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟برای افزایش کارمزدها چه راهکارهایی دارید؟
در ارائه خدمات به مشتریان ، ارائه چابک خدمات و جلب رضایت مشتریان تاکید گردیده است . چرا که رضایت مشتریان آنان را به مشتریان وفادار تبدیل خواهد نمود و آنچنانکه در سال 1398 تجربه نمودیم ، منجر به افزایش قابل ملاحظه در تمامی پارامترهای جذب منابع ، وصول و اخذ کارمزد می گردد . خوشبختانه در سال گذشته سهم کارمزدهای ماخوذه در شعبه حدود 1100 میلیارد ریال بوده است که این میزان کارمزد نقش برجسته شعبه توسعه ملی را در بانک نشان می دهد.

14- با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانک چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟
مشتریانی که برای اخذ تسهیلات به شعب مستقل مراجعه می کنند اغلب تسهیلاتی فراتر از حدود اختیارات شعبه مستقل درخواست می نمایند . در چنین مواقعی با بررسی دقیق اهلیت مشتری، افتتاح حساب و جذب منابع درخواستها جهت پذیرش به ارکان اعتباری بانک ارجاع و با تعامل بسیار سازنده با همکاران ستاد ، مشتریان شایسته جذب می گردند . لیست تمامی شرکتهای مستقر در استان تهیه و پس از استعلام بانکی ، اهلیت و بررسی میدانی در دفاتر شرکتهای صنعتی ، جلسه ای جهت جذب مشتری برگزار می گردد و از این طریق در حدود اختیارات شعبه مشتریان جدید جذب خواهد گردید .

15- تعامل شما با مقامات بالای استانی نظیر(استانداری، وزارت اموراقتصادی و دارائی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
بنده بعنوان نماینده بانک در استان تهران در جلسات متعدد شرکت نموده ام . عملکرد بانک در استان تهران حائز رتبه نخست گردیده و از این رو تعامل بسیار سازنده ای با ستاد تسهیل استانی و ملی و کارگروه های دیگر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت دارد تا از این پتانسیل ها در راستای حمایت از تولید اقدام لازم صورت پذیرد .

16- به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش کارکنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟
بدون شک هر اتفاق مهمی در سازمان در سایه کار تیمی نیروی انسانی تحقق می یابد . علاوه بر تخصص افراد شاغل در سازمان می بایستی انگیزه لازم برای همکاران ایجاد و همگی به سوی یک هدف متعالی گام بردارند . هر چند دراین راستا مشکلاتی از قبیل انگیره های مالی، ارتقاء و.... وجود دارد ولی با همه این مشکلات ، هستند همکارانی که برای تعالی کشور عزیزمان حداکثر تلاش را بدون چشمداشت ، ارائه می نمایند .

17- روشهای شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همکارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟
همواره سعی کردیم در شعبه ، تمامی نقطه نظرات را بشنویم و افراد را در تصمیم گیری شریک نماییم . طبیعتاً نقش داشتن در مدیریت شعبه فضای همدلی به وجود آورده و هم افزایی تاثیرگذاری را در جهت رسیدن به اهداف متعالی رقم خواهد زد . توجه به مباحث کارشناسی و به وجود آوردن فضایی برای ارائه نقطه نظرات مختلف و مشارکت جمعی در تصمیم گیری منشاء آثار خوبی برای شعبه بوده است .

18- طرحهایی که با تامین مالی بانک در آن استان راه اندازی شده و در سطح ملی مطرح هستند را بیان کرده و نحوه حمایت بانک از آنها را تشریح فرمائید؟
طرحهای ملی که مورد حمایت مالی قرار گرفته و در شعبه توسعه ملی در حال انجام است شامل هفت طرح نیروگاهی بزرگ ، سه طرح آب شیرین کن ، سه طرح فولاد ، صنعت کشی سازی ، پالایشگاه ، پرتو دهی گاما ، پتروشیمی در استان های مختلف است که بهره برداری از آنها می تواند سهم بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد . در پایان ضمن اعلام مراتب سپاس از مدیر عامل محترم بانک ، اعضاء محترم هیئت مدیره ، معاونین محترم ، مدیران ستادی و رؤسای محترم ادارات و کلیه سرپرستان استانی و رؤسای شعب توفیق روز افزون عزیزان را از خداوند مهربان خواستارم .

1-رمز موفقیت شعبه توسعه ملی در دستیابی به این موفقیت چیست؟
از جمله دلایل موفقیت شعبه مستقل توسعه ملی در سال 1398 علاوه بر توکل به حضرت حق و استعانت از الطاف پروردگار ، حمایت مدیران بانک و تلاش خستگی ناپذیر کلیه همکاران شعبه ، توجه به فرآیندهای عملیاتی با تمرکز بر رشد و پیشرفت در شاخص ها و جلب رضایت مشتری ، شناسایی و رفع موانع از طریق طراحی داشبورد مدیریتی بوده است و بنده وظیفه خود می دانم از خانمها : پورزند ، زمانی متین ، میرزائی بانی ، آذری ، وهابی ، جوکار ، باقری ، هاشمی گلشن آبادی ، منصوری ، معزز و آقایان : غضنفری ، کرم الدین ، حسینی ، مقصودی ، جعفر پور ، پورعلی ، علیزاده ، موسوی مهربانی ، مومیوند ، ایزدی ، حسن شاهی ، پاکپور و عمادی بابت تلاش بی وقفه و نگاه حرفه ای به مسائل قدردانی نمایم که تلاش و کوشش تمامی این همکاران دستیابی به این جایگاه را میسر نموده است

2- در راستای تحقق شعار سال(جهش تولید) چه برنامه هایی دارید؟
در راستای تحقق شعار سال 99 ( جهش تولید ) از آنجایی که محدودیتهای موجود در خصوص واردات کالا، حجم انبوهی از تقاضای داخلی را متوجه تولید داخل می نماید ، حمایت از تولیدکننده داخلی در راستای تقویت توان تولید می تواند نوید بخش تحقق این شعار استراتژیک باشد . توانمندسازی نیروی انسانی، توجه به فرایندهای خدمات بانکی با محوریت چابک سازی و کسب رضایت مشتریان از جمله برنامه های راهبردی شعبه توسعه ملی در سال 1399 می باشد .

3- مهمترین برنامه شعبه در سال 99 چیست؟
مهمترین برنامه شعبه در سال 1399، حرکت بر اساس سیاستهای اعتباری ابلاغی بانک خواهد بود و استراتژی شعبه ارائه خدمات ارزی و ریالی با محوریت جلب رضایت مشتری می باشد .

4- با توجه به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا چه راهکاری برای حمایت از تولیدکنندگان استان خود دارید؟
هرچند تحریم های علیه کشور در ارائه خدمات ارزی اخلال ایجاد نموده لیکن با تلاش همکاران واحد ارزی و مساعی معاونت محترم نظارت و تلاش بی وقفه مدیریت و همکاران اداره بین الملل، حداکثر همراهی با مشتریان ارزی صورت گرفته است . شیوع ویروس کرونا هم مشکلات ارتباطی ایجاد نموده که در حال حاضر تمرکز شعبه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمرکز بر خدمات الکترونیک می باشد .

5- پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانک در سال 99، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟
سیاستهای اعتباری بانک در سال 1399 حاصل جلسات متعدد در ستاد بوده که بنده نیز به عنوان عضو در جلسات مذکور حضور داشتم و حساسیت مدیران ارشد بانک را در تهیه و تدوین این سیاست ها شاهد بودم . افزایش حدود اختیارات شعب از جمله اتفاقات مهم در تهیه سیاستهای اعتباری بود که بدون شک توان تسهیلات دهی شعب و بالتبع بانک را بالا برده و نقش به سزایی در چابک سازی ارائه خدمات و تسهیلات دارد . این نگرش حاصل اعتماد مدیران ارشد بانک به شعب بوده و مطمئناً نتایج خوبی خواهد داشت .

6- برای اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟
پس از فراهم سازی بستر حاکمیت شرکتی، شعبه توسعه ملی همکاری لازم را با معاونت محترم برنامه ریزی و فناوری داشته و به عنوان مسئول یکی از مناطق کشور اقدام به تهیه و ارائه منشور پروژه نموده که مورد قبول معاونت مربوطه بوده است . باتوجه به نیاز حیاتی به تحول دیجیتال علاوه بر مزایای این تحول و باهدف افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها و تقابل با مشکلات ناشی از تحریمها و مقابله با عوارض شیوع ویروش کرونا تلاش مضاعفی از سوی معاونت محترم برنامه ریزی و فناوری در جریان است و در این راستا مسئولیتی نیز به بنده واگذار شده که حداکثر تلاش خود و همکاران شعبه را در تحقق سیاستهای بانک اعمال خواهم نمود .

7- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می کنید؟
یکی از مهمترین عوامل در تقویت منابع ، تقویت پتانسیل مشتریان موجود در شعبه از طریق ارائه ابزارهای خدمات بانکی از قبیل چک ، پایانه فروشگاهی ، اینترنت بانک می باشد . از طرفی ظرفیت سرمایه گذاری در استان تهران این نوید را می دهد که در چارچوب سیاستهای اعتباری بانک و جذب مشتریان جدید در جهت افزایش منابع بانک گام مهمی برداشته شود.

8- طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟
تسهیلات پرداختی در سال 1398 نزدیک به 1000 میلیارد تومان تسهیلات ریالی در قالب عقد فروش اقساطی ، سلف و جعاله بوده و بالغ بر 230 میلیون دلار نیز تسهیلات ارزی پرداخت شده است . طرحهای ارزی شعبه عمدتاً طرح های بزرگ در سطح ملی بوده که ماهیتی استراتژیک برای کشور دارند.

9- در این مدت چند طرح صنعتی با تسهیلات بانک در استان به بهره برداری رسیده و به چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
سه طرح صنعتی در سال گذشته در استان به بهره برداری رسیده و بالغ بر 800 نفر اشتغال ایجاد شده است .

10- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد شده است؟
فعالیت شعبه توسعه ملی در سطح کشور است و در همین راستا تعداد زیادی طرحهای صنعتی در دست اجراست و با بهره برداری از این طرح ها بالغ بر 5000 شغل ایجاد خواهدشد.

11- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟
استان تهران از نظر توسعه صنعتی پتانسیل بسیار بالایی دارد، چرا که به عنوان پایتخت کشور اقبال مناسبی جهت سرمایه گذاری دارد و تعداد قابل توجهی از طرحهای بزرگ صنعتی در این استان واقع است.

12- برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟
مهمترین استراتژی شعبه به منظور پیشگیری از رسوب منابع به عنوان مطالبات غیرجاری، ارزیابی دقیق مشتری ، بررسی اهلیت فنی و مالی مشتری است . در مواقع بروز بحران برای مشتریان حداکثر همراهی با آنان به عمل آمده و شرایط تسویه بدهی با رعایت ضوابط و مقررات تسهیل می گردد . از ظرفیتهای قانونی همچون مصوبات ستاد تسهیل استانی و کشوری قانون جدید امهال بدهی و قانون تسهیل تسویه در راستای مساعدت با مشتریان دارای بدهی به عمل می آید و خوشبختانه NPL شعبه مستقل توسعه ملی کمتر از نیم درصد می باشد که این شاخص باتوجه به حجم بالای عملیات ارزی و ریالی بسیار مطلوب می باشد .

13- چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟برای افزایش کارمزدها چه راهکارهایی دارید؟
در ارائه خدمات به مشتریان ، ارائه چابک خدمات و جلب رضایت مشتریان تاکید گردیده است . چرا که رضایت مشتریان آنان را به مشتریان وفادار تبدیل خواهد نمود و آنچنانکه در سال 1398 تجربه نمودیم ، منجر به افزایش قابل ملاحظه در تمامی پارامترهای جذب منابع ، وصول و اخذ کارمزد می گردد . خوشبختانه در سال گذشته سهم کارمزدهای ماخوذه در شعبه حدود 1100 میلیارد ریال بوده است که این میزان کارمزد نقش برجسته شعبه توسعه ملی را در بانک نشان می دهد.

14- با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانک چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟
مشتریانی که برای اخذ تسهیلات به شعب مستقل مراجعه می کنند اغلب تسهیلاتی فراتر از حدود اختیارات شعبه مستقل درخواست می نمایند . در چنین مواقعی با بررسی دقیق اهلیت مشتری، افتتاح حساب و جذب منابع درخواستها جهت پذیرش به ارکان اعتباری بانک ارجاع و با تعامل بسیار سازنده با همکاران ستاد ، مشتریان شایسته جذب می گردند . لیست تمامی شرکتهای مستقر در استان تهیه و پس از استعلام بانکی ، اهلیت و بررسی میدانی در دفاتر شرکتهای صنعتی ، جلسه ای جهت جذب مشتری برگزار می گردد و از این طریق در حدود اختیارات شعبه مشتریان جدید جذب خواهد گردید .

15- تعامل شما با مقامات بالای استانی نظیر(استانداری، وزارت اموراقتصادی و دارائی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
بنده بعنوان نماینده بانک در استان تهران در جلسات متعدد شرکت نموده ام . عملکرد بانک در استان تهران حائز رتبه نخست گردیده و از این رو تعامل بسیار سازنده ای با ستاد تسهیل استانی و ملی و کارگروه های دیگر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت دارد تا از این پتانسیل ها در راستای حمایت از تولید اقدام لازم صورت پذیرد .

16- به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش کارکنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟
بدون شک هر اتفاق مهمی در سازمان در سایه کار تیمی نیروی انسانی تحقق می یابد . علاوه بر تخصص افراد شاغل در سازمان می بایستی انگیزه لازم برای همکاران ایجاد و همگی به سوی یک هدف متعالی گام بردارند . هر چند دراین راستا مشکلاتی از قبیل انگیره های مالی، ارتقاء و.... وجود دارد ولی با همه این مشکلات ، هستند همکارانی که برای تعالی کشور عزیزمان حداکثر تلاش را بدون چشمداشت ، ارائه می نمایند .

17- روشهای شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همکارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟
همواره سعی کردیم در شعبه ، تمامی نقطه نظرات را بشنویم و افراد را در تصمیم گیری شریک نماییم . طبیعتاً نقش داشتن در مدیریت شعبه فضای همدلی به وجود آورده و هم افزایی تاثیرگذاری را در جهت رسیدن به اهداف متعالی رقم خواهد زد . توجه به مباحث کارشناسی و به وجود آوردن فضایی برای ارائه نقطه نظرات مختلف و مشارکت جمعی در تصمیم گیری منشاء آثار خوبی برای شعبه بوده است .

18- طرحهایی که با تامین مالی بانک در آن استان راه اندازی شده و در سطح ملی مطرح هستند را بیان کرده و نحوه حمایت بانک از آنها را تشریح فرمائید؟
طرحهای ملی که مورد حمایت مالی قرار گرفته و در شعبه توسعه ملی در حال انجام است شامل هفت طرح نیروگاهی بزرگ ، سه طرح آب شیرین کن ، سه طرح فولاد ، صنعت کشی سازی ، پالایشگاه ، پرتو دهی گاما ، پتروشیمی در استان های مختلف است که بهره برداری از آنها می تواند سهم بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد . در پایان ضمن اعلام مراتب سپاس از مدیر عامل محترم بانک ، اعضاء محترم هیئت مدیره ، معاونین محترم ، مدیران ستادی و رؤسای محترم ادارات و کلیه سرپرستان استانی و رؤسای شعب توفیق روز افزون عزیزان را از خداوند مهربان خواستارم .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران