پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 591901 تاریخ : 1400/09/20-15:04:10
,10025,
مدیر بیمه های خودروی بیمه ملت تشریح کرد؛ نوآوری در بیمه های خودرو

مدیر بیمه های خودروی بیمه ملت تشریح کرد؛ نوآوری در بیمه های خودرو

بیمه های اتومبیل آن قدر شناخته شده اند که نیازی به معرفی ندارند، اما واقعیت این است که هیچ رشته ای در صنعت بیمه، بی نیاز از نوآوری نیست. شرکت بیمه ملت در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است. درباره جزئیات این جریان، با مصطفی ملکی، مدیر بیمه های خودروی بیمه ملت گفت وگو کردیم:

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت* اگرچه آمار و ارقام اهمیت دارند، اما به نظر من شنیدن از نوآوری ها برای همه جذاب تر است. شرکت بیمه ملت در رشته بیمه های اتومبیل، چه اقدامات خلاقانه ای انجام داده است؟

شرکت بیمه ملت مانند همه شرکت های دیگر، بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه اتومبیل را ارائه می کند، از نظر ما دارنده خودرو با ریسک های متعددی نسبت به خود و افراد دیگر روبه روست و برای جبران هزینه های ناشی از این خطرها باید بیمه نامه هایی را تهیه کند که به صورت کامل آنها را پوشش می دهد.

شرکت بیمه ملت با طراحی بیمـه نامه جامع اتومبیل، سه پوشش بیمه ای شخص ثالث و حوادث راننده، بدنه و پوشش امدادرسان خودرو (sos) را به طور یکجا ارائه می دهد. این یک اقدام نوآورانه برای پوشش کامل ریسک رانندگی و در عین حال از بین رفتن دغدغه فراموشی زمان تمدید بیمه نامه به دلیل تفاوت زمان صدور است.

طراحی و ارائه پوشش های جدید بیمه های اتومبیل از جمله بیمه بدنه موتورسیکلت و پوشش افت قیمت خودرو از دیگر نوآوری های شرکت است. بیمه بدنه موتورسیکلت خدمت انحصاری بیمه ملت است که با توجه به افزایش قیمت انواع موتورسیکلت و قطعات آنها نیاز به اخذ این بیمه نامه کاملا ضروری است.

هم اکنون بیمه ملت علاوه بر خدمات بیمه ای جدید، طرح های دیگری را در دست بررسی دارد که پس از اتمام مراحل مختلف مانند ریسک سنجی و کسب مجوزهای مربوط عرضه خواهد شد.

* خدمات بیمه نامه های اتومبیل در شرکت بیمه ملت همچنان به صورت سنتی عرضه می شوند؟

بررسی و شناسایی روش های جدید، در ارزیابی و پرداخت خسارت همواره در دستور کار ما بوده و شرکت در این حوزه نیز نوآوری های مهمی داشته است. به عنوان مثال، امکان سنجی و طراحی نرم افزار اعلام خسارت روی اپلیکیشن شرکت انجام شده که اقدام بزرگی است. همچنین طراحی اپلیکیشن بازدید بدنه خودرو و اجرای عملیاتی آن را می توان از اقدامات خلاقانه در این زمینه دانست. از نظر ما امکان ارائه بیمه بدنه بر اساس پارامترهای مختلف (زمانی، مسافتی و...) و نیز امکان طراحی بیمه بدنه مبتنی بر رفتار راننده وجود دارد که با همکاری دیگر واحدهای شرکت نظیر مدیریت های ریسک و بازاریابی دیجیتال در حال بررسی است.

بازنگری نرخ و شرایط بیمه بدنه و اجرای عملیاتی پوشش کمک رسان به عنوان یک محصول مجزا نیز از دیگر اقدامات در این بخش است.

طراحی و اجرای اپلیکیشن بازدید خودرو (همراه فروش ملت)، بازطراحی و به روزرسانی سیستم های صدور در جهت بهینه سازی فرایند صدور اتومبیل و طراحی و اجرای فاکتورهای هوشمند به منظور ارتقای سطح کیفی و کاهش ضریب خطا در صدور بیمه های اتومبیل نیز توانسته است فعالیت های شرکت را در این رشته به خوبی تقویت کند.

* یکی از مهمترین موضوع های مطرح در بیمه های اتومبیل، نظارت بر چگونگی پرداخت خسارت و جلوگیری از پرداخت خسارت های جعلی است. شرکت بیمه ملت در این زمینه چه اقداماتی داشته است؟

نظارت بر پرداخت خسارت ها در بیمه ملت بسیار جدی است. بررسی روند ثبت، تشکیل پرونده های خسارت مالی (ثالث و بدنه) و خسارت جانی با توجه به حدود اختیارات تفویض شده توسط شعبه ها و مراکز دریافت اسناد پرداخت خسارت به صورت مستمر در حال انجام است.

ارجاع پرونده های خسارت های مشکوک به اداره تحقیق جهت جلوگیری از تخلف ها و تقلب های بیمه ای نیز در همین راستا بوده و نتایج نشان می دهد که طراحی این مکانیسم، بسیار موثر است. به عنوان مثال می توان به جلوگیری از پرداخت مبلغی در حدود 150 میلیارد ریال خسارت تقلبی و اخذ حکم محکومیت افراد دخیل در این خسارت ها با همکاری مدیریت حقوقی اشاره کرد که منجر به حفظ منافع شرکت شده است.

* با این همه، نقش بیمه های اتومبیل در حق بیمه تولیدی و پرداخت خسارت شرکت نیز باید چشمگیر باشد.

در سال 1399 بیش از 66 هزار فقره بیمه نامه بدنه در شرکت بیمه ملت صادر شده که از نظر تعداد 32درصد و از نظر حق بیمه تولیدی 106درصد بیشتر از سال قبل است.

همچنین در این سال بیش از 324 هزار فقره بیمه نامه شخص ثالث در شرکت صادر شده که از نظر تعداد 8.5درصد و از نظر مبلغ 41درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

از سوی دیگر، تعداد پرونده های خسارت مالی بیمه شخص ثالث با 25درصد کاهش، تعداد پرونده های خسارت جانی بیمه شخص ثالث با 30درصد کاهش و تعداد پرونده های خسارت بدنه شرکت با 13درصد کاهش نسبت به سال 1398 مواجه بوده است.

این آمار نشان دهنده روند صحیح عملکرد شرکت در بیمه های خودرو بوده و امیدواریم این رشد همچنان ادامه داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران