پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 41439 تاریخ : 1393/03/12-02:19:41
,2,16,17,
 باید به سمت بازارهای بالقوه برای کمک به توسعه کسب و کار حرکت کنیم

مدیرعامل پست بانک ایران:

باید به سمت بازارهای بالقوه برای کمک به توسعه کسب و کار حرکت کنیم

پايگاه تحليلي خبری بانک وصنعت : باید با شناسائی بازارهای بالقوه و ایجاد خدمات جدید برای مشتریان به سمت کمک به توسعه کسب و کار، تولید و اشتغال‌زائی در سطح کشور حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: مهندس ضیائی مدیرعامل در مراسم افتتاحیه همایش رؤسای شعب این بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بیان مطلب فوق گفت: سال گذشته سال پرتلاشی بود و گام‌های خوبی از نظر جذب منابع و خدمات جدید برداشته شد و انتظار داریم سال 93 سال افزایش درآمد بانک باشد.
وی ضمن تأکید بر استفاده به موقع از منابع و پرداخت به موقع تسهیلات افزود: شعب به عنوان پیشانی بانک است و اگر این بخش به خوبی حمایت شود سود خوبی نصیب بانک خواهد شد.
ضیائی تصریح کرد: ویژگی پست بانک ایران حضور در روستاها و مناطق محروم است و در واقع در این مناطق هم کار پست مالی و هم کار خدمات خرده‌بانکداری را انجام می دهد.
مدیرعامل اظهار داشت: برای تبدیل شدن پست بانک ایران به بانک ایران باید ظرفیت کلان و خدمت‌رسانی آن بیشتر به مسئولان و مردم معرفی شود.
وی در ادامه به تشریح دستاوردهای بازاریابی ‌های منطقه‌ای پرداخت و عنوان داشت: انتقال تجربیات موفق بازاریابی بر حسب موقعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه ای، ارائه راهکارهای لازم برای اجرای طرح ها و خدمات نوین بانکداری، تغییر رویکرد دفاتر خدمات بانکی جهت ورود به عرصه بانکداری نوین، بهره مندی از دانش اساتید دانشگاهی پیرامون شناخت و قابلیتهای بازاریابی منطقه ای در راستای جذب منابع، تغییر نگاه کارکنان بانک به مشتریان به عنوان شرکای تجاری، ایجاد همدلی و تلاش مضاعف جهت جذب، حفظ و نگهداری مشتریان، تقدیر و تجلیل از روسای شعب و کارگزاران بانک، همراه با ارائه سیاست ها و برنامه های تدوینی و آموزش و هماهنگی برای گسترش فرهنگ خدمات الکترونیک به عنوان ضروری ترین نیاز جامعه امروزی از مهمترین دستاوردهای آن می باشد.
ضیائی خاطرنشان ساخت: گسترده ترین، در دسترس ترین و بزرگترین خرده بانکدار کشور به عنوان چشم انداز پست بانک ایران است و مأموریت آن شامل؛ ارزش آفرینی برای مشتریان در حوزه خرده بانکداری و ارائه خدمات بانکداری مؤثر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و کلیه افراد جامعه به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی بعنوان بازوی اجرایی سیاست های حاکمیتی و دولتی در حوزه مالی و بانکی می باشد.
مدیرعامل؛ گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاهای کشور، کمک به توسعه سیستم بانکی و گسترش تسهیلات بانکی، انجام نمایندگی در پرداخت و دریافت ناشی از مبادلات تجاری و از طریق C.O.D، کمک به کاهش مسافرت‌های شهری و روستایی هزینه های مربوط، کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) کشور و توسعه خدمات مالی خرد را به عنوان اهداف پست بانک ایران برشمرد.
وی راهبردهای بلند مدت این بانک در دفاترخدمات بانکی را شامل؛ تجهز و مصرف منابع در روستاها به منظور افزایش سطح رفاه روستائیان( GDP کشور )، حمایت از توسعه اشتغال پایدار و افزایش تولید ملی در روستاها، ضرورت تقویت بنیانهای مالی و بانکی روستاها به منظور ایججاد جریان عکس مهاجرت از روستاها به شهرها، استفاده از زیرساخت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های وابسته از جمله؛ شرکت پست، دفاتر ICT و همچنین برخورداری از موقعیت ویژه ارتباطی و تجهیز دفاتر به درگاه‌های الکترونیکی عنوان کرد.
ضیائی اضافه کرد: افزایش تعداد حساب‌های بانکی از 2/7 میلیون فقره به 2/8 میلیون فقره ( 6/6میلیون فقره در دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی)، کسب رتبه اول پرداخت یارانه در مناطق روستایی کشور بالغ بر حدود 2500 میلیارد ریال و کسب رتبه پنجم پرداخت یارانه در نظام بانکی کشور به بیش از یک میلیون و 600 هزار سرپرست خانوار، مشارکت در ایجاد 10هزار صندوق مالی خرد روستائی، عقد تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، آب و منابع طبیعی، اختصاص سهم 4/91 درصدی ارائه خدمات بانکی روستایی در بین شبکه بانکی کشور، افزایش شعب ارزی از 10 به 19 و ارائه کلیه خدمات ارزی، کسب نشان‌های تکنولوژی برتر و خوش نام‌ترین نام تجاری در صنعت بانکداری و نوآوری در خدمات بانکی، دریافت تندیس دومین اجلاس جهانی نشان منتخب در حوزه مدیریت مدرن و استفاده از بحران برای توسعه، دریافت تندیس و لوح اولین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات، دریافت تندیس و لوح نشان مسئولیت اجتماعی، دریافت نشان اعتماد مشتریان (TBA) در صنعت بانکداری از ششمین اجلاس مدیران و رؤسای شرکت های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور(ITEC)، دریافت نشان برند محبوب مشتریان (PCB) در صنعت بانکداری از ششمین اجلاس مدیران و رؤسای شرکت های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور(ITEC)، دریافت تندیس از اولین همایش فن آفرینان و کارآفرینان برتر کشور، اجرای طرح بیمه جامع روستائیان با مشارکت بیمه ایران و بیمه تأمین پست بانک ایران، قرار گرفتن این بانک در بین 10 شرکت پیشرو و 100 شرکت برتر ایران، تقدیر از سوی معاون اول و معاون اجرائی رئیس جمهور و رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها در امر پرداخت یارانه نقدی روستائیان در سطح کشور، دریافت نشان و استاندار بین‌المللی (BSS) تضمین امنیت خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی از سوی اتحادیه اروپا و نشان طلائی سازمان پیشرو و تأثیرگذار در صنعت بانکداری در دهمین اجلاس باینکس از مهمترین دستاوردها و افتخارات این بانک از سال 92 می باشد.
ضیائی؛ پیاده سازی استراتژی مصوب بانک براساس برنامه و نقشه استراتژیک، توسعه طرح خدمات بانکی خرد در روستاها با رویکرد اشتغال زایی، ایجاد صندوق مالی خرد در 10هزار روستا جهت افتتاح حساب و اعطای وام تسهیلات به جامعه روستائی، پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به بخش‌های کشاورزی، آب و منابع طبیعی، ایجاد 2هزار دفتر جدید خدمات بانکی روستایی مطابق برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای طرح های توسعه ای و خدمات مالی و بانکی خرد در مناطق محروم و کمتر برخوردار با رویکرد اشتغال زائی را از اهم برنامه های پست بانک ایران در سال جاری برشمرد.
وی در پایان اظهار داشت: افتتاح انواع حساب‌، دریافت انواع قبوض مصرفی آب، برق، گاز و تلفن، انجام خدمات واسطه ای و نمایندگی فروش، پرداخت انواع تسهیلات خرد و اشتغال زا و کارگشایی به روستائیان، انجام خدمات بیمه ای روستاییان، پرداخت یارانه نقدی آنان، انجام حواله های الکترونیکی بین بانکی پایا و ساتنا، پرداخت حقوق مستمری بگیران و بسیاری از خدمات دیگر از مهمترین قابلیت ها و فعالیت های دفاترخدمات بانکی در روستاها می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران