به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با اشاره به پیشرفت و توسعه محورهای مواصلاتی شمال کشور اظهار داشت: پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه در مراحل پایانی و محور هراز در حال تبدیل به بزرگراه است.
وی افزود: از پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه حدفاصل تهران تا قائمشهر حدود 8 کیلومتر باقیمانده است و تمام تلاشها به منظور تحویل 5 کیلومتر اصلی شامل گلوگاه، تونلها و نقاط خاص محور بهغیراز مناطق موجود در دو محدوده مسکونی تکمیل و تا پایان سال به حالت چهار خطه تبدیل خواهد شد و نخستین محور بزرگراهی به شمال کشور و مرکز استان مازندران به سرانجام خواهد رسید.
عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بابیان اینکه پروژه چهارخطه محور فیروزکوه به دلیل کمبود منابع در ابتدای سال دچار مشکل شده بود، گفت: با تامین اعتبارات، ساخت و توسعه این پروژه به سرعت چشمگیری در حال انجام است و امید می رود این 5 کیلومتر بهعنوان مهمترین گلوگاه محور فیروزکوه رفع و در اختیار مردم قرار گیرد.
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت در ادامه به محور هراز اشاره کرد و گفت: براساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بود 25 کیلومتر از این محور تا پایان سال 95 به بهرهبرداری برسد که تاکنون 16 کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده است و 9 کیلومتر مورد تعهد نیز تا پایان سال تکمیل و زیر بار خواهد رفت.
خادمی با اشاره به روند ساخت تونل آبشار در محور هراز ابرازامیدواری کرد، این تونل در مدت یک ماه آینده تکمیل و گلوگاه فعلی در محور هراز رفع شود.
وی درباره سایر اقدام ها در راستای رفع نقاط گلوگاهی در محور هراز بیان داشت: محدوده نزدیک ورودی شهر آمل و بخشهای منقطع موجود در 50 کیلومتر پایانی محور نیز در مدت به اتمام خواهد رسید و کل ورودی به شهر آمل به صورت ممتد چهارخطه خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به روند پیشرفت 827 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب پروژههای اقتصاد مقاومتی تحت مسوولیت شرکت ساخت گفت: حدود 50 درصد از حجم کل این پروژههای اقتصاد مقاومتی به صورت رسمی و غیررسمی زیر بار ترافیک قرارگرفته و پیشرفت فیزیکی کل پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد تعهد نیز به 75 درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به تمام اهداف خود در این بخش نائل شویم.