به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مایکروسافت هنوز جزئیات مالی این قرارداد را منتشر نکرده است. Chad Gibson مدیر ارشد Xbox Live در این خصوص میگوید: «با استفاده از سرویسهای ارائهشده توسط Beam شما علاوه بر تماشای آنلاین گیمپلی دیگر کاربران، همزمان میتوانید در کنار آنها در جریان بازی حضور داشته باشید.»
تکنولوژی Beam این امکان را به گیمرها خواهد داد تا در چارچوب گیمپلی که از سوی گیمرهای دیگر به اشتراک گذاشته میشود، آنها نیز در مراحل مختلف بازی یا حتی انتخاب گزینههای سختی و آسانی بازی شرکت داشته باشند. Matt Salsamendi موسس و مدیر اجرایی Beam نیز اظهار امیدواری کرده تا با حضور در زیرمجموعه ایکسباکس مایکروسافت، فرآیند توسعه را با سرعت بیشتری طی کنند.
مایکروسافت با انجام این خرید، گام مهمی برای رقابت هر چه بیشتر با سرویسهایی مانند توییچ و یوتیوب گیمینگ برخواهد داشت. این در حالی است که به گفته Ryan Wyatt سرپرست جهانی بخش بازیهای ویدئویی یوتیوب، هر ماه صدها میلیون کاربر در سراسر جهان به تماشای محتویات ویدئویی مربوط به گیمپلی بازیهای ویدئویی مینشینند. آمازون، غول دنیای خردهفروشی آنلاین نیز در سال 2014 میلادی با قراردادی 970 میلیون دلاری، بزرگترین خرید تاریخ شرکت خود را به ثبت رساند و توییچ را برای بهبود هرچه بیشتر تجربه گیمرها در تعامل با محتویات مربوط به پخش گیمپلی بازیهای ویدئویی خریداری کرد. بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی مسوولان توییچ و یوتیوب، رابطه مستقیمی میان تعداد کاربرانی که بازیهای ویدئویی را از سرویسهای پخش آنلاین مشاهده میکنند و تمایل آنها برای خرید آن عنوان ویدئویی وجود دارد.
منبع:دنیای اقتصاد