پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636453 تاریخ : 1402/03/07-17:07:42
,2,
قیمت سهام بانک تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به حدود 10 هزار ریال افزایش یافته است

مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه ارزیابی عملکرد دو ماهه سال 1402:

قیمت سهام بانک تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به حدود 10 هزار ریال افزایش یافته است

مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه ارزیابی عملکرد دو ماهه سال 1402 که روز پنجشنبه چهارم خردادماه در سالن آموزش بانک برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما ایجاد رضایت برای 14 هزار سهامدار بانک است، گفت: در ابتدای سال 1400 قیمت هر سهم بانک 3 هزار ریال بود که در 31 اردیبهشت سال جاری به حدود 10 هزار ریال افزایش یافته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری با تاکید بر اینکه رشد سپرده های بانک در سال گذشته 65 درصد بوده است و رشد مصارف بالای 69 درصد بوده است، ادامه داد: باید کنترل هدفمندی روی مصارف بانک داشته باشیم .

مدیرعامل بانک با اشاره عملکرد بانک در حوزه ضمانت نامه ها افزود: رشد 179 درصدی مبلغ ضمانت نامه ها در سال 1400 به 191 درصد در سال گذشته رسیده است و عملکرد استان ها در این مقوله شبیه هم نیست و برای موفقیت در این حوزه نیز می توانیم از طرح سفیران استفاده کنیم و از طریق باجه های بانکی روستایی نسبت به بازاریابی و فروش خدمت این بانک ، اقدام کنیم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه همه استان ها باید از ظرفیت کامل خود استفاده کنند، اظهار کرد: در کارنامه سال گذشته میزان مطالبات سررسید گذشته به 2.7 درصد کاهش پیدا کرده و برای پرونده های تسهیلاتی سررسید گذشته نیز باید برنامه داشته باشیم و انتظار می رود در این زمینه خواسته باجه های بانکی روستایی را هم در این زمینه در نظر بگیریم و موضوع محدود به شعب و استان نباشد.
شیری با بیان اینکه در فضای فعلی باید از خدمات حضوری پرهیز کنیم و مشتریان را به سمت خدمات الکترونیکی و غیر حضوری سوق دهیم، گفت: در مطالعاتی که در دهه 80 انجام شده بود، نشان دادیم که یک تراکنش حضوری برای بانک 33 واحد هزینه در بردارد و برای خدمات غیر حضوری از موبایل و اینترنت بانک حدود یک واحد درصد و خودپرداز حدود سه واحد درصد برای بانک هزینه ایجاد می کند و این خدمات هر چه سریع و دقیق تر باشد استقبال بیشتری از آن می شود و آینده نظام بانکی بر حول خدمات بانکداری دیجیتال و آنلاین است و ما باید بر اساس برنامه های راهبردی نسبت به رفع نیازهای ذی نفعان خود تلاش کنیم و رضایت آنها را بدست آوریم.
وی افزود: در شاخص pos بانکی سهم بانک در کشور افزایش پیدا کرده و باید توجه کنیم که کدام کسب و کار در جامعه استقبال بیشتری دارد و در آن حوزه سرمایه گذاری کنیم و خدمات را در آن بخش توسعه دهیم.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه سیاست بانک در حوزه ابزارهای پرداخت بیشتر تعرفه گذاری و نظارت است، ادامه داد: بانک نباید در حوزه عملیاتی وارد شود، بلکه دیگران بهتر می توانند در این حوزه وارد شوند و باید بهترین ها را برای این خدمات انتخاب کنیم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه درگاه های بانک هر یک سهم خود را در رشد شاخص ها دارند و اگر عملکرد منفی نشان داده شد به معنی اشتباه بودن سیاستگذاری ها است، گفت: مبادلات بانکی ما با سایر بانک ها باید تراز باشد و در این حوزه بررسی دقیق تری داشته باشیم که تراز مالی مثبت را با سایر بانک ها حفظ کنیم.
شیری با اشاره به اینکه نرخ موثر تسهیلات با توجه به سیاست گذاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تعیین نرخ ها و پایبندی که بانک به تسهیلات تکلیفی جای تغییر زیادی ندارد، افزود: تسهیلات تکلیفی کاهنده هستند و تسهیلات 23 درصدی این نرخ را افزایش خواهند داد اما بانک در مدیریت هزینه ها موفق تر عمل کرده است و اینکه 67 درصد منابع بانک، منابع ارزان قیمت هستند یکی از این دلایل است و مطالبات مشکوک الوصول بانک کم شده است نشانه اصلاح رفتار هزینه ای بانک بوده است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر افزایش شاخص کفایت سرمایه بدون ثبت افزایش سرمایه های در پیش بانک، گفت: بهبود این شاخص می تواند در رشد مقداری ترازنامه نقش داشته باشد و باید سرمایه کافی برای پوشش ریسک از ضمانت بانک وجود داشته باشد و هیچگونه نگرانی و آسیب به مشتریان و ذی نفعان وارد نشود.
شیری با تاکید بر اینکه در سال1400، درصد تحقق اهداف بانک 63.8 بوده و در سال گذشته به 62.3 درصد رسیده است، ادامه داد: به عبارت دیگر آنچه در کارنامه پایش و پویش سال گذشته تحقق پیدا کرده است کمتر از 70 درصد بوده که در استان های مختلف این رقم متفاوت ثبت شده است.
وی افزود: استان های قزوین، سیستان و بلوچستان و کرمان بیش از 85 درصد برنامه پایش و پویش سال 1401 را محقق کرده اند و برخی از استان ها در پایین تر از حد میانگین قرار داشته اند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به مدیریت تسهیلات در استان ها گفت: مدیرانی که برای پرداخت تسهیلات با برنامه عمل می کنند جایگاه ویژه ای دارند و باید از مدیران شعب استان های سیستان و بلوچستان؛ منطقه غرب تهران و خراسان رضوی تقدیر کرد.
شیری با تاکید بر اینکه بانک در حال حاضر با مازاد منابع روبرو است، تصریح کرد: ما برای این منابع مازاد برنامه داریم و بر اساس سیاست ها و برنامه راهبردی عمل می کنیم.
مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه بانک در هیات دولت خاطرنشان کرد: پست بانک ایران از سال 95 به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای تعیین شده است؛ ولی چون اساسنامه مدون نداشتیم نمی توانستیم از مزایای این عنوان استفاده کنیم و حالا با تصویب و ابلاغ این اساسنامه، از ظرفیت های آن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی و در توسعه خدمات برای مجموعه ذی نفعان، استفاده خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران