به گزارش پایگاه خبری ، تحلیلی بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: وی تصریح کرد: با توجه به احساس نیاز روشندلان به بهرهمندی از خدمات عمومی، حدود یکسال پیش این موضوع را با مسئولان دستگاههای مرتبط و بانک مرکزی پیگیری کردیم و در این راستا با بانکهای زیادی نیز مذاکره کردیم که خوشبختانه مسئولان پست بانک ایران پیشگام شده و این خدمت را برای نابینانیان راهاندازی کردند.
شادکام افزود: این کار بسیار ارزشمند است و قطعاً با راهاندازی آن، روشندلان به راحتی میتوانند از خدمات متنوع بانکی بهرهمند شوند که امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم آن را در سراسر کشور تعمیم دهیم.
قائم مقام انجمن نابینایان کشور درپایان از زحمات و تلاشهای مسئولان این بانک به جهت توجه به این قشر معلول تقدیر نمود.
همچنین مهدی علیرضائی از روشندلان حاضر در این مراسم ضمن تقدیر از مسئولان پست بانک ایران به جهت راهاندازی این سامانه گفت: طرح خیلی خوبی است که به همت انجمن نابینایان کشور و این بانک راه اندازی شده و کار ما را راحتتر کرده است.
وی افزود: این سامانه هم بریل است و هم گویاست و به صورت مجزا عملیات را به کاربر تشریح میکند تا او بتواند تمامی فرمها و درخواستها را شخصاً تکمیل نموده و کارهای بانکی را انجام دهد.
علیرضائی تأکید کرد: نابینایان مشکلات زیادی دارند و خوشبختانه با راهاندازی این سامانه مشکلات بانکی ما مرتفع میشود چون این سامانه واقعاً کار را برای روشندلان راحت کرده و امیدوارم درسراسر کشور گسترش یابد.