به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی اکبر میدانشاهی با اشاره به اینکه در سال های اخیر تکنولوژی های مدرن اطلاعاتی و ارتباطی بر موقعیت و عملکرد جوامع اثرات قابل توجهی داشته، گفت: بدیهی است در چنین موقعیتی شناخت فناوری های موجود اهمیت فزاینده ای یافته که در این بین، نقش واحدهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک عامل محیطی تعیین کننده در تثبیت عملکرد و محور توسعه سازمان ها بسیار حائز اهمیت است، علاوه بر اینکه نقش مذکور به واسطه اهداف دولت الکترونیک رنگ بیشتری به خود گرفته و می تواند تسهیل کننده امور و موجب افزایش توانایی سازمان در راستای دست یابی به چشم انداز نهایی و اهداف پیش رو باشد.
وی در ادامه، به تشریح عملکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت گاز استان یزد پرداخت و ایجاد زیرساخت های لازم جهت مکانیزه شدن فرآیندها و ارائه سرویس های الکترونیکی را از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در این خصوص نام برد .
به گفته میدانشاهی، بر همین اساس نسبت فرآیندهای مکانیزه شده به کل فرآیندهای موجود شرکت را در سال گذشته 90 درصد اعلام کرد که نسبت به سال قبل از آن 8.1 درصد رشد داشته و همچنین نسبت تعداد سرویس های الکترونیکی ارائه شده به کارکنان، متقاضیان، مشترکین، تامین کنندگان و پیمانکاران به کل سرویس های این حوزه را 78 اعلام نمود که این شاخص نیز نسبت به سال قبل با رشد 20.5 درصد همراه بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد افزود: از مجموع 21 سرویس بر خط ارائه شده به سایر سازمان ها در سال گذشته، 19 سرویس مکانیزه شده که بر همین اساس نسبت تعداد سرویس های بر خط ارائه شده به کل سرویس های ارائه شده به سایر سازمان ها 90.5 درصد بوده و با مکانیزه کردن 35 سرویس از مجموع 47 سرویس موجود، نسبت تعداد سامانه های یکپارچه شده به کل سامانه های شرکت 84.5 درصد بوده که دو سرویس مذکور به ترتیب با رشد 19.5 درصدی و 36.2 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.
میدانشاهی از پایداری 99.99 درصدی شبکه با معیار نسبت ساعات فعال بودن شبکه به کل مجموع ساعات در طول یک سال به عنوان یک عملکرد کم نظیر دیگر نام برد که با توجه به در دسترس بودن شبکه مورد نیاز، باعث استمرار در انجام وظایف و همچنین خدمات رسانی به ذی نفعان شده است، کما اینکه در همین رابطه گسترش و نشر شبکه های اینترنت شرکت در کلیه مناطق تابعه نقش به سزایی در ارائه خدمات و بهره گیری از سامانه های موجود داشته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در پایان، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص الکترونیکی کردن خدمات و فرآیندهای باقی مانده در دستور کار قرار داشته و با توجه به تعامل موجود میان واحدهای ذی نفع و فناوری اطلاعات، امیدواریم در سال جاری به حداکثر توان در این زمینه دست یافته تا علاوه بر ارائه خدمات مناسب و با کیفیت، سرعت ارائه خدمات و سهولت دسترسی ذی نفعان نیز افزایش یابد؛ ضمن اینکه کارکنان نیز به عنوان کاربران اصلی سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی می توانند از مزایای موجود نهایت بهره مندی را ببرند.