.
به گزارش بانک و صنعت، روابط عمومی بانک صادرات ایران، در این همایش یکروزه، عرفانی رییس هیات مدیره این بانک هدف از تشکیل این جلسه را همفکری و هماندیشی در راستای تصمیمگیری و برنامهریزی برای بانک اعلام کرد و در رابطه با مشکلات و چالش های پیش روی نظام بانکی گفت: افزایش قیمت تمامشده پول ، افزایش هزینههای جاری، افزایش هزینههای عملیاتی و مطالبات معوق از جمله این چالشها میباشند.
وی افزود: یکی دیگر از چالشهای پیش روی بانک ها که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود، ترکیب منابع است؛ زیرا پرتفوی منابع بهشدت تغییر کرده و به سمت منابع گرانقیمت رفته و این امر باعث افزایش هزینه عملیاتی بانک ها گردیده که متعادل ساختن آن ضروری به نظر می رسد.
رئیس هیأتمدیره با اشاره به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی در این بانک گفت: نیروی انسانی به عنوان باارزشترین دارایی سازمان نقش تعیین کننده ای در پیش برد اهداف دارند.
وی در ادامه با اشاره به آمار 68 درصدی تراکنشها از طریق درگاههای الکترونیک و بانکداری نوین گفت: حدود 68 درصد از تراکنشهای مشتریان از طریق درگاههای الکترونیک صورت میپذیرد که با افزایش آن انتظار داریم شعب خلوت تر و ارامش مشتریان بیشتر و ارایه خدمات نیز مطلوبتر گردد.
او افزود: بانک صادرات ایران، در زمینه بانکداری الکترونیک سرمایهگذاری خوبی کرده است و خدمات متنوعی از طریق درگاههای همراه بانک، اینترنت بانک و ATM و POS ارائه می نماید که باید استفاده از این ابزارها در بین مشتریان فرهنگسازی شود و کارکنان نیز در این زمینه از آموزشهای لازم و کافی برخوردار شوند..
|
رئیس هیأتمدیره در خصوص فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی گفت: فروش این اوراق در راستا سیاست های کلان اقتصادی کشور صورت پذیرفته که در این رابطه بانک صادرات ایران توانسته است عملکرد درخشانی داشته باشد و به تازگی نیز از سوی بانک مرکزی به دلیل فروش موفق اوراق مشارکت مورد تقدیر قرار گرفت.
شایان ذکراست بانک صادرات ایران با بیش از 47 میلیون حساب الکترونیکی، صدور بیش از 31 میلیون و 500 هزار کارت الکترونیکی و انجام روزانه بیش 15 میلیون تراکنش مالی از درگاههای مختلف نقش موثری در ترویج بانکداری الکترونیکی و کاهش هزینهها و افزایش رفاه هموطنان داشته است