وی افزود: با توجه به اینکه در کشور به موضوع ضعف تکنولوژی های مدیریتی و سازمانی توجه نشده بود، با پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت مان را بر توسعه تکنولوژی ها و تولید ابزارهای پیشرفته مدیریت و سازمان متمرکز کردیم و تاکنون حدود 30 محصول و خدمت در این زمینه طراحی و عرضه شده است.
حسینی، مهمترین ابزار تولیدی این شرکت را پلتفرم پایش و اندازه گیری پیشرفته سازمانی و سیستم پشتیبانی و شبیه سازی تصمیم مدیران با کمک هوش مصنوعی دانست و ادامه داد: در این پلتفرم با بیش از 1500 پارامتر، اهمیت سازمان در طول چرخه عمر خود مورد پایش لایو و تحلیل همزمان قرار می گیرد. خروجی این پلتفرم خطرات و نقاط ضعف و قوت سازمان ها را استخراج و به مدیران کمک می کند تا بتوانند پروژه های بهبود را به درستی تعریف کرده و با ریسک کمتری نسبت به تصمیم گیری و اجرای آنها اقدام کنند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: پلتفرم پیش بینی آینده تصمیمات سازمان ها با کمک هوش مصنوعی که قرار است امسال ارائه شود، سطح پیشرفته تری از این تکنولوژی ها است که آینده تصمیمات سازمان را پیش بینی می کند، یعنی تا الان که وضعیت موجود سازمان ها را اندازه گیری می کردیم، از این به بعد با کمک این سیستم جدیدی که با هوش مصنوعی کار می کند، آینده سازمان ها را اندازه گیری می کنیم.
به گفته وی با استفاده از این محصول مدیران سازمان می توانند قبل از اقدام به اخذ تصمیم در مورد سازمان، هزینه و فایده تصمیمات خود را شبیه سازی کرده و سپس با دید بازتری نسبت به تصمیم گیری اقدام کنند.
حسینی، استفاده کننده نهایی این محصول را از شرکت های کوچک استارت آپی تا شرکت های بزرگ چند هزار نفری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 800 شرکت با استفاده از پلتفرم پایش سازمانی تولید شده، وضعیت شرکت شان را اندازه گیری می کنند.
وی در مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در طراحی «پلتفرم پیش بینی آینده تصمیمات سازمان ها با کمک هوش مصنوعی» تصریح کرد: تسهیلات صندوق نوآوری بیشتر به شرکت های دانش بنیانی بوده که این شرکت ها بتوانند از خدمات ارزیابی عارضه یابی ما استفاده کنند. حدود 100 شرکت با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری موفق به استفاده از خدمات عارضه یابی ارائه شده توسط شرکت ما شده اند.
مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این محصول در داخل کشور مشابه ندارد، اظهار امیدواری کرد با توسعه بیشتر این محصول کار ارائه خدمات به کشورهای همسایه و در آینده ارائه خدمات در سطح بین المللی را بتوانیم انجام دهیم. در حال حاضر مشابه این محصول را در خارج از کشور هم داریم و شرکت هایی مثل مایکروسافت و گوگل به نوعی در این حوزه در سطح بین الملل فعال هستند و برای حضور در صحنه بین الملل باید آنقدر کیفیت محصولات را بالا ببریم که بتوانیم با این شرکت ها رقابت کنیم. البته خوشبختانه تعداد شرکت هایی که این محصولات را به صورت لایو عرضه کرده باشند، در دنیا محدود است و هنوز رقابت شدیدی را در این حوزه شاهد نیستیم.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، حسینی افزود: کلیه پارامترهای اندازه گیری شده توسط این پلتفرم از شاخص های متعارف در سطح بین المللی پیروی می کنند و به راحتی قابل انطباق با شرایط کشورهای مشابه ایران هستند.