پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 581877 تاریخ : 1400/03/14-09:50:00
,10027,
طرح های جدید بیمه ای این صنعت را به هدفگذاری در خصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه نزدیک خواهد کرد

رئیس کل بیمه مرکزی در آیین رونمایی از طرح مهر زندگی بیمه رازی:

طرح های جدید بیمه ای این صنعت را به هدفگذاری در خصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه نزدیک خواهد کرد

شعار "هرسال، هر شرکت بیمه یک بیمه جدید" جهش قابل قبولی را در صنعت بیمه به دنبال داشته و امیدواریم تمامی شرکت های بیمه برای تحقق این شعار، تحرک بیشتری از خود نشان بدهند تا حداقل 37 طرح بیمه ای در سال 1400 به مرحله اجرا برسد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از نخستین بیمه نامه مهر زندگی شرکت بیمه رازی با اعلام این مطلب افزود: ایفای مسئولیت اجتماعی از وظایف صنعت بیمه به شمار می رود و این طرح می تواند ضمن کاهش دغدغه و نگرانی زوج های جوان، آنان را برای تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری، تشویق کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با استقبال از طرح های مبتکرانه به تشریح اهمیت نوآوری در طراحی بیمه نامه های زندگی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات حمایتی دولت و بخش خصوصی، نگرانی جوانان برای فرزندآوری قابل درک است و صنعت بیمه در همین راستا تلاش می کند با ارائه طرح های مختلف و جدید در حوزه بیمه های زندگی دغدغه زوج های جوان را کاهش دهد تا نقش مهمی در رشد جمعیت کشور متناسب با رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایفا کند.
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به برخی از راهکارهای ارایه شده در سایر کشورها برای افزایش آمار جمعیتی، گفت : برنامه های حمایتی و تشویقی خانواده ها برای افزایش فرزند آوری هم از سوی بخش خصوصی و هم از طرف بخش دولتی در این کشورها جاری است و به همین خاطر باید در چارچوب اهداف و استراتژیهای کلان و بلند مدت، راهکارهای ترغیبی برای افزایش جمعیت جوان و برنامه ریزی را با جدیت دنبال کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این طرح بیمه ای با تحت پوشش قراردادن دوران بارداری و پیش از تولد نوزاد، زمینه ساز دلگرمی برای زوج های جوان است و تا نوجوانی فرزندانشان نیز با آنها همراه خواهد بود.
دکترسلیمانی، طرح بیمه مهر زندگی بیمه رازی را در راستای استراتژی صنعت بیمه ایران، عملیاتی کردن برنامه ها در راستای تحقق ضریب نفوذ 7 درصدی بیمه در کشور، افزایش سهم پرتفوی بیمه زندگی به 50درصد پرتفوی کل صنعت بیمه، موثر دانست و گفت: برای بهره مند شدن مردم از این طرح باید با حمایت صدا و سیما و رسانه ها تبلیغات گسترده ای صورت گیرد تا عموم مردم از مزایای آن با خبر شوند.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اینکه حمایت از فرزندآوری یکی از دغدغه های جامعه است و دولت نیز به دنبال راهکاری برای رشد آن است، از این رو صنعت بیمه کشور برای رفع این دغدغه ها نسبت به راه اندازی برنامه های جدید بیمه های زندگی اقدام کرده تا با جمع آوری سرمایه های خرد مردم بتواند امنیت و آرامشی را برای زوج های جوان و خانواده ها به ارمغان آورد و آنها را به فرزندآوری تشویق کند.
دکتر سلیمانی با اشاره به خطر کاهش جمعیت در کشور، اظهار داشت: از دید توسعه یافتگی، نداشتن فرزند و یا کاهش فرزندآوری برای آینده یک کشور زیانبار است و کشور را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.
وی در پایان گفت:در حال حاضر ماهانه بیش از 91 هزار فرزند متولد می شود که با گسترش طرح های جدید بیمه های زندگی می توان این رقم را به 100 هزار نفر رساند و این مهمترین خدمتی است که صنعت بیمه می تواند به جامعه ارائه کند.
در این مراسم علی جباری مدیرعامل بیمه رازی نیز حضور رئیس کل بیمه مرکزی و ارکان صنعت بیمه در این مراسم را نشانه اهمیت این طرح ارزیابی کرد و گفت: طرح بیمه زندگی از دوران ازدواج و بارداری آغاز می شود و تا دوران نوجوانی برای فرزند ادامه دارد که براساس آن خطرات مختلف احتمالی برای فرزندان را تا سنین جوانی، تحت پوشش قرار می دهد.
وی افزود: مهم ترین این ریسک ها برای درمان و پس انداز خانوار است و در سنین تحصیل هم می تواند برای کمک هزینه تحصیل فرزندان خدمات ارائه کند.
مدیرعامل بیمه رازی با ابراز خرسندی از حضور مدیران ارشد صنعت بیمه در آیین رونمایی از این طرح، اعلام کرد: طبق آمار، ماهانه 82 هزار ازدواج صورت می گیرد و ماهانه 91 هزار نوزاد به دنیا می آیند، ما در بیمه مهر زندگی بیمه رازی هدف گذاری کرده ایم که هر ماه 173 هزار خانوار ایرانی را تحت پوشش قرار دهیم.
جباری همچنین گفت: فروش بیمه نامه ها به صورت الکترونیکی است و ما طرح مهر زندگی بیمه رازی را برای رفع نگرانی از آینده خانوارهای ایرانی به مرحله اجرا درآورده ایم.
همچنین در ادامه این مراسم سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه دستیابی به هدفگذاری افزایش ضریب نفوذ به هفت درصد، تنها با روش گشایش در بیمه های زندگی امکان پذیر است، اظهار داشت: دنیا به دنبال توسعه بیمه های زندگی رفته و از این طریق هم به صنعت بیمه کمک شده و هم آسایش و رفاه بیشتری برای خانوارها ایجاد شده است.
گفتنی است روز گذشته نخستین بیمه نامه مهر زندگی بیمه رازی توسط رئیس کل بیمه مرکزی و با حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران،برخی از اعضای هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی و مدیرعامل و مدیران بیمه رازی صادر شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران