پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463557 تاریخ : 1398/02/09-15:07:59
,17,
صنعت مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و سلولزی 5 درصد ارزش افزوده کل صنعت کشور را تشکیل می‌دهند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صنعت مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و سلولزی 5 درصد ارزش افزوده کل صنعت کشور را تشکیل می‌دهند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی و سلولزی چهار تا پنج درصد ارزش افزوده کل صنعت کشور را تشکیل می‌دهند که تأمین عمده مواد اولیه در داخل و ارائه مناسب خدمات فنی و مهندسی شرایط خوبی را برای این صنعت فراهم ساخته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محسن صالحی‌نیا در آیین گشایش بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: این صنعت به دلیل توسعه یافتگی، استفاده از برندهای مناسب، ماشین‌آلات نوین و نیروی انسانی کارآمد، در سال‌های گذشته توانسته بیش از 90 درصد زنجیره تأمین خود را تکمیل کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، صنعت یاد شده وابستگی بسیار کمی به خارج از کشور داشته و در شرایط محدودیت‌های بین‌المللی نیز آسیب پذیری پایینی دارد.
به گفته رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، صنعت مواد شوینده و سلولزی به دلیل تنوع در محصولات، همچنین تنوع ویژگی‌ها و بسته‌بندی‌ها و عرضه محصول بر اساس مطلوبیت و سلیقه مشتری، سرآمد سایر صنایع است.
صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، توسعه و رونق صادرات برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این ارتباط است و در عین حال سال گذشته 200 میلیون دلار انواع محصولات مرتبط با این صنعت صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال به 300 میلیون دلار برسد.
وی ادامه داد: میزان صادرات بدون احتساب آن مواردی است که شاید در گمرکات و مبادی رسمی اظهار نشده باشد و با محاسبه آن‌ها، اهمیت بیشتری برای این صنعت از نظر تأمین داخل و صادرات می‌توان قائل شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در زمینه دلایل افزایش قیمت محصولات مختلف با وجود امکانات در داخل کشور اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی این امر، افزایش قیمت مواد اولیه، مواد کمکی و بسته‌بندی است که بر پایه اقلام شیمیایی یا پتروشیمی بوده و با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.
صالحی‌نیا توضیح داد: برخی از این اقلام، قیمت‌های جهانی داشته، برخی دیگر در بورس کالا عرضه می‌شوند و موضوع برابری نرخ ارز نیز به افزایش قیمت‌ها در این حوزه همچون سایر صنایع دامن زد.
وی تصریح کرد: رقابتی بودن مزیت اصلی این صنعت است که عاملی مهم در تنظیم قیمت‌ها و بالا نرفتن غیرواقعی نرخ‌ ها محسوب می‌شود.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جواب سئوال دیگر خبرنگاران پیرامون تأثیر همکاری نکردن برخی بانک‌های خارجی با فعالان اقتصادی ایرانی یادآور شد: همه صنایع چنان‌چه امکان نقل و انتقال پول برای برخی ملزومات‌شان فراهم نشود، در قیمت‌های‌شان تأثیرگذار شده یا با محدودیت‌های تولید روبه‌رو می‌شوند، اما این صنعت همچون سایر صنایع روند خوبی را در زمینه تولید دارد.
صالحی‌نیا گفت: عرضه محصولات وابسته به این صنایع را در همه فروشگاه‌ها و سطح بازار می‌توان مشاهده کرد که با تنوع بالا و با کمترین محدودیت درحال انجام است.
وی تأکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نقل و انتقال پول به خارج از کشور، همچنین امکان استفاده از سامانه نیما برای فعالان صنعتی به شرکت‌ها مشاوره می‌دهد که به‌طور قطع به آن‌ها در فرآیند تولید و صادرات کمک خواهد کرد.
بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته امروز (دوشنبه) با مشارکت 265 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد که تا پنجم اردیبهشت از ساعت 10 تا 18 آماده بازدید علاقه‌مندان است.
مصرف سالانه لوازم آرایشی، بهداشتی و شوینده در کشورمان حدود 20 هزار میلیارد تومان است. ظرفیت تولید کنندگان داخلی نیز چندین برابر مصرف است و با این حال بیش از 2 میلیارد دلار (حدود 7 هزار میلیارد تومان) لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور قاچاق می‌شود.
تولید کنندگان مواد شوینده سالانه بیش از 200 میلیون دلار به کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، عراق، سوریه، آذربایجان، ترکمنستان و لبنان صادرات دارند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران