به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی مجریان نمایشگاهی، تشکلهای فراگیر صنعت نمایشگاهی و سازمان توسعه تجارت ایران را سه رکن اصلی صنعت نمایشگاهی دانست و اظهار داشت: این سه رکن در فضای تعاملی با ایجاد هم افزایی سبب اعتلای این صنعت روبه رشد را فراهم می کنند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ، تفکیک اقدامات حاکمیتی و تصدیگرایانه در صنعت نمایشگاهی را ضرورتی بیبدیل عنوان کرد و از دستگاههای دولتی و بخش خصوصی مرتبط با صنعت نمایشگاهی خواست تا با توجه به شرایط اخیر اقتصادی و تجاری کشور، تمهیدات لازم جهت نمایش توانمندیهای صنعتی و تجاری کشور در قالب نمایشگاههای داخلی و خارجی را اجرایی نمایند.
وی با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت مجریان نمایشگاهی در رویدادهای نمایشگاهی بینالمللی خارجی، پرداخت مشوقها و تسهیلات جهت حضور در نمایشگاه های خارجی با هدف کاهش هزینه های واحدهای تولیدی- صادراتی را از جمله برنامه های اجرایی در حال انجام و مورد تأکید سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: رصد مشکلات و معضلات صنعت نمایشگاهی و ارائه راهکارهای کاربردی از جمله اهداف برگزاری همایش ملی صنعت نمایشگاهی است که امیدواریم تا نتایج این همایش، بتواند مشکلات صنعت جوان نمایشگاهی را مرتفع سازد.
مودودی ضمن دعوت از کلیه فعالین صنعت نمایشگاهی جهت حضور در این همایش، تعامل و همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تشکلهای نمایشگاهی و مجریان نمایشگاههای داخلی و خارجی در راستای برگزاری هدفمند این همایش را قابل تقدیر خواند.
گفتنی است، نخستین همایش ملی صنعت نمایشگاهی روز یکشنبه 14/11/97 در سالن همایشهای خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود.