.
تاجیک کارشناس ارشد بیمه گفت: صنعت بیمه در سال های اخیر در ارتباط با توسعه کمی به خوبی عمل کرده، اما از لحاظ مقوله محتوایی و مباحث فرهنگ سازی و تولید محصولات جدید بیمه ای جای توجه و کار بیشتری دارد.
وی در ادامه بیان کرد: در صنعت بیمه فقط نگاه استراتژیک رقابتی کافی نیست، بلکه باید استراتژیک های هوشمندانه و علمی بر مبنای محاسبات، آموزش های تخصصی نوآوری و خلاقیت نیز وجود داشته باشد.
تاجیک تصریح کرد: در کشور ما 70 درصد از فروش بیمه به اتومبیل معطوف می شود، این در حالی است که برای کشورهای پیشرفته 70 درصد از فروش آن به بیمه های زندگی اختصاص می یابد و باتوجه به رشد نرخ امید به زندگی نقش بیمه های عمر پررنگ تر می شود.
وی در پایان به نقش بیمه در توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: بازار سرمایه با دارابودن 3 ضلع بیمه، بانک و بورس و با ایجاد تعامل و مبادله نهاده های خود می توانند در رشد و توسعه اقتصادی کشورمان تلاش کنند