پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494343 تاریخ : 1398/09/07-15:22:21
,6,
صرفه‌جویی هزار و 200 یورویی در خودکفایی داخلی‌سازی قطعات خودرو

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان مطرح کرد؛

صرفه‌جویی هزار و 200 یورویی در خودکفایی داخلی‌سازی قطعات خودرو

بهنیا گفت: خودکفایی در داخلی‌سازی قطعات خودرو فقط برای یک گروه خودروسازی حدود هزار و 200 یورو برای هر خودرو، صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه‌سازان درباره داخلی‌سازی قطعات خودرو، گفت: داخلی‌سازی قطعات خودرو نیازمند عزمی جدی است که اگر هیچ کمکی در این زمینه نشود، این پروژه متوقف یا پیشرفت آن بسیار کُند خواهد شد.

او بیان کرد: در سال 98 برای داخلی سازی حدود 68 قطعه قرارداد امضا شده است. حدود 32 قطعه به تولید انبوه رسیده و 7 قطعه دیگر به زودی به تولید انبوه خواهد رسید. در سال 99  نیز برنامه ریزی شده تا حدود 221 قطعه دیگر نیز به خودکفایی برسد، اگر این پروژه اتمام پیدا کند خودروسازان در ارزآوری به صرفه‌جویی خواهند رسید.

بهنیا ادامه داد: خودکفایی در داخلی‌سازی قطعه، فقط برای یک گروه خودروسازی حدود هزار و 200 یورو برای هر خودرو صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت. هم اکنون با توجه به نیاز سرمایه‌گذاری و رونق تولید خودروسازان باید بتوانند پرداختی به قطعه‌سازان داشته باشند، اما به دلیل مشکلات نقدینگی برای خودروسازان از عهده پرداخت مطالبات روزمره بر نمی‌آیند.

سخنگوی انجمن قطعه سازان افزود: حدود سه هزار میلیارد تومان به یکی از خودروسازان مجوز پیش فروش صادر شده است، اما با توجه به وضعیت بازار این فروش غیر منطقی است چرا که ممکن است برگشت نقدینگی طولانی شود.

قطعه سازان با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند

او گفت: هم اکنون با توجه به اینکه نقدینگی یکی از مشکلات بارز در صنعت خودرو است، تمام فعالیت در این کار را تحت شعاع قرار داده است.

بهنیا درباره قاچاق قطعات خودرو گفت: هم اکنون حدود 20 درصد قطعات خودرو بومی سازی شده اند و مابقی قطعات در بازار قاچاق یا وارداتی است. متأسفانه راهی برای کنترل قاچاق در کشور وجود ندارد.

سخنگوی انجمن قطعه سازان درباره قطعات دسته دوم خودرو، گفت: متاسفانه در بازار آشفته زمانی که تقاضا و مشتری وجود دارد عرضه کم می‌شود و با توجه به مشکلات ارزی ممکن است برخی قطعات که مدت‌ها در انبار وجود داشته‌اند در بازار عرضه شود.

بهنیا با اشاره به راهکار‌های موجود برای بحران‌های کشور گفت: باید ظرفیت تولید داخل به حدی افزایش یابد که توان تامین نیاز داخل را داشته باشد.

او گفت: قطعه سازان با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و اگر نقدینگی مورد نیاز تامین شود می‌توان این ظرفیت را به 60 درصد افزایش داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 204
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران