پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463159 تاریخ : 1398/02/03-14:20:18
,17,
شرکت های دولتی برای تامین سرمایه از روش های تامین مالی راه اهن الگو برداری کنند

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن:

شرکت های دولتی برای تامین سرمایه از روش های تامین مالی راه اهن الگو برداری کنند

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور نوراله بیرانوند، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن و محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن برگزار شد که در این میزگرد، بر استفاده شرکت های ریلی از منابع مالی بازار سرمایه، برای اجرای پروژه های ریلی در کشور تاکید شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این میزگرد، نوراله بیرانوند گفت: در ابتدای سال 98، برای رونق تولید داخلی، برنامه ریزی برای انعقاد چند قرارداد سرمایه گذاری، با کمک منابع مالی بازار سرمایه، در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است.

بیرانوند تصریح کرد: شرکت تامین سرمایه تمدن نقش پررنگی در این میان داشت و برای خرید، ساخت و تولید لوکوموتیو، واگن باری و مسافربری، 300 میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی شد که این مبلغ به عنوان اهرم مالی تاثیر گذار در توسعه حمل و نقل ریلی، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

بیرانوند با اشاره به چرایی استقبال بازار سرمایه از صنعت ریلی گفت: در راه آهن 3 ساز و کار را تدارک دیده ایم تا نظر بازار سرمایه را جلب کنیم که تضمین خرید بلندمدت خدمات، ضمانت پروژه ها برای کاهش ریسک پذیری آنها و اتخاذ تدابیری برای افزایش بازدهی سرمایه از جمله آن ها بود.

معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن گفت: تلاشمان افزایش سوددهی شرکت های خصوصی بوده است و در این میان از ماده 12 قانون رفع موانع تولید نیز استفاده شد.

بیرانوند با تاکید بر آنکه طرح های ریلی از نظر سوددهی قابل توجیه است گفت: راه آهن تلاش کرده تا در زمینه تامین مالی پروژه ها نقش تسهیل گری داشته باشد، به صورتی که در پروژه هایی که 70 درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته، 30 درصد نیز راه آهن سرمایه گذاری داشته است.

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن، با بیان اینکه سقفی برای منابع نداریم گفت: هر جا که متقاضی باشد، منابع مالی مورد نیاز را تضمین می کنیم و بازار سرمایه می تواند بهترین خدمات را ارائه داده و سایر بخش ها را رهبری کند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه توسعه تجارت داخلی، باید با پول داخلی باشد گفت: با بهره گیری از توان بورس در شرایط تحریم، باید ارزش افزوده بهتری ایجاد کنیم و مردم نیز می توانند از این بازار استفاده کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران