به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطعمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف با اشاره به اهمیت همراهی و مشارکت افکار عمومی در پبشبرد اهداف سازمان ها و نقش روابط عمومی در این حوزه عنوان کرد: روابط عمومی در تشریح اهداف، سیاست ها و برنامههای سازمان به زبان ساده و قابل درک برای تمام اقشار جامعه نقش مهم و غیرقابل انکاری دارد و از طریق برقراری تعامل بین سازمان و جامعه و تسهیل روابط دو طرف، کمک موثری به تامین منافع هر دو گروه میکند.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: روابط عمومی بانک مرکزی به دلیل نوع نگاه جامعه به این نهاد و انتظارات مردم از آن، در نظام اقتصادی کشور، وظیفه سنگینی بر عهده دارد و با توجه به تنوع عملکرد و طیف متنوع فعالیت های سازمان، کار بسیار سختی در انتقال اطلاعات به ذینفعان آن در جامعه دارد و باید با دانشی بیش از تخصص حرفه روابط عمومی توانایی تبیین تصمیمات اقتصادی، نظارتی، ارزی و پولی بانک مرکزی را برای آحاد جامعه داشته باشد.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر، نگاه تخصصی در روابط عمومی بانک وجود داشته و این حوزه با انسجام لازم، رئیس کل و اعضای هیئت عامل بانک را با نگاه کارشناسی و تعامل مثبت با رسانه ها پشتیبانی کرده است.
به گفته سیف این همراهی و پشتیبانی سرمایه ای ارزشمند است که اگر وجود نداشته باشد، مدیر ارشد سازمان را در پیشبرد برنامه ها و سیاست های خود، متزلزل خواهد کرد.
دکتر سیف با اشاره به بحران موسسات غیرمجاز در سال های گذشته و آثار آن بر افکار عمومی گفت: موسسان وسهامداران موسسات غیرمجاز با در دست داشتن منابع مالی عظیم، فضای رسانهای کشور و افکار عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دادند و بانک مرکزی را به نقطه عطف انتقادات و تخریبهای خود برای دستیابی به منافع تبدیل کردند. در این فضا روابط عمومی بانک مرکزی وظیفه سنگینی برای تنویر افکار عمومی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای تشریح ابعاد ماجرا بر عهده داشت که خوشبختانه تا حدود زیادی هم از ایفای این نقش خطیر و مسئولیت سنگین برآمد.رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که در طول دوره خدمت بیشترین اثربخشی را در خدمت رسانی داشته باشیم و بدون توجه به فشارها و تخریب ها در راستای اعتلای جامعه و زدودن نابسامانی هایی که به وضعیت اقتصادی مردم خدشه و آسیب وارد میکنند، تلاش کنیم و همراهی و تلاش روابطعمومی میتواند در رسیدن به این هدف موثر باشد.
در این نشست که در آستانه 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و با حضور مدیر، معاونان و روسای دوایر روابط عمومی بانک مرکزی تشکیل شد، محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی گفت: در دنیای امروز با تعامل مناسب با ذی نفعان، چه مدیران و کارکنان سازمان و چه افکار عمومی و مخاطبان میلیونی، می توان نسبت به طرح و حل مسائل از طریق فضای رسانه ای و گفت و گوی شفاف و صادقانه، اقدام کرد.
وی افزود: در سال های اخیر کوشیده ایم با مشارکت و همکاری همه مدیران و کارشناسان روابطعمومی شبکه بانکی، به سرمایه ارتباطی نظام بانکی در منظر افکار عمومی اضافه کنیم و امیدواریم بتوانیم جایگاه حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی را در نظام پولی و مالی کشور ارتقا دهیم.