به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه "ما"، سود حاصل از مشارکت در منافع بیمه گذاران عمر و سرمایه گذاری این شرکت در سال 91 ، 92 ، 93 و 94 به ترتیب 27 درصد ،27.1 درصد ، 27.5 درصد و 27 محقق و در سنوات گذشته، به حساب اندوخته بیمه گذاران واریز گردید .
بر اساس این گزارش، حجت بهاری فر مدیر عامل بیمه "ما" در خصوص بیمه های عمر و سرمایهگذاری این شرکت گفت: محصول عمر و سرمایه گذاری و توسعه آن جزء راهبردهای اصلی شرکت بیمه "ما" است و رسالت شرکت با توجه به بازار گسترده و بالقوه این نوع از بیمه، تامین نیازهای بیمه ای جامعه ، ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای مردم شریف ایران عزیزمان می باشد .
وی همچنین افزود: سود مشارکت در منافع محقق شده در سال مالی 1395، با ایجاد زیر ساخت های فناوری اطلاعات در بالاترین سطح ، استفاده از ظرفیت های بانک ملت و آموزش بهینه شبکه فروش، به میزان 24.44 درصد است.
بهاری فر در خصوص علت کاهش حدودا 2.5 درصدی سود نسبت به سنوات گذشته گفت: این موضوع در شرایطی رخ داد که در همان سال مالی، نرخ سود تضمینی بانک ها به میزان 7 درصد و از نرخ 22 به 15 درصد کاهش یافت.
مدیرعامل بیمه "ما" در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده 11 آئین نامه 68 شورای عالی بیمه که شرکت های بیمه را مکلف می کند حداقل 85 درصد سود حاصل از معاملات بیمه های زندگی را به صاحبان اصلی آن یعنی بیمه گذاران بیمه های عمر و سرمایه گذاری عودت نماید، شرکت بیمه "ما" افتخار دارد در سال 95 با تخصیص 90 درصد سود حاصل از معاملات بیمه های زندگی به منافع بیمه گذاران نرخ 24.44 درصد را محقق سازد . و بر همین اساس 6.44 درصد ما به التفاوت سود کلیه بیمه گذاران که در سال 95 بطور علی الحساب 18 درصد سود دریافت کرده بودند به حساب اندوخته آنان واریز شد.
شایان ذکر است بیمه گذاران عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه "ما" می توانند با مراجعه به پنل شخصی خود در و بسایت تخصصی بیمه های زندگی به آدرس http://life.bimehma.ir نسبت به آخرین مانده اندوخته خود اطمینان حاصل نمایند.
وی در خصوص میزان فروش بیمه های عمر اضافه کرد: سهم رشته عمر و سرمایه گذاری در سبد محصولات شرکت در سال 96 ، 32درصد بوده است که از میانگین صنعت بیمه کشور بالاتر است. سیاست شرکت نیز به این صورت است که در کنار گسترش محصول فعلی ، با ارائه محصولات جدید ، تقویت نمایندگان و بهره وری از پتانسیل های بانک ملت، سهم این محصول را تا حصول به میانگین های جهانی افزایش دهد و اهم تمرکز خود را بر توسعه نماینده های فعال و حرفه ای و ارائه برنامه هایی از قبیل آموزش جدید ترین روش های بازاریابی و فروش و مذاکره مدرن قرار دهد. بنابراین به شبکه فروش توصیه می¬گردد برنامه تجاری کسب و کار خود را با محوریت بیمه های عمر و سرمایه گذاری بازنگری و تدوین نمایند .
مدیرعامل بیمه "ما" در انتها افزود: به تائید فروشندگان حرفه ای صنعت بیمه، جذابیت محصولات بیمههای زندگی در شرکت بیمه "ما" و نیز دسترسی مشتریان این شرکت به پروفایل شخصی خود از طریق "سایت تخصصی بیمه های زندگی " که به موجب آن می توانند کلیه تراکنش های حساب بیمه نامه خود را رصد نمایند، از رویکردهای نوین صنعت بیمه است و همین امر موجب افزایش اطمینان و استقبال بیش از پیش مردم می گردد.