پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 682767 تاریخ : 1403/03/09-18:55:25
,2,
سفر تحول دیجیتالی بانک مسکن آغاز شده است

دکتر لطفی معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن:

سفر تحول دیجیتالی بانک مسکن آغاز شده است

دکتر رسول لطفی عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن در همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال 1403 با رویکرد هوش بانکی، به تشریح عملکرد حوزه فناوری بانک و برنامه های در حال اجرا شامل پیگیری تحول دیجیتال و استقرار بانکداری متمرکز بانک مسکن پرداخت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا؛ دکتر لطفی در پنل فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع ارتقای هوش بانکی گفت: بانک مسکن سفر تحول خود را برای بازتعریف مدل عملیاتی، افزایش تعامل با مشتریان و بهبود موقعیت در بازار آغاز کرده است و ظرف چندماه آتی آن را به نتیجه خواهد رساند.

وی ادامه داد: این تحول پیش نگرانه که برای تطبیق با روندهای آینده بانکداری دیجیتال ضروری است، شامل بازنگری جامع شیوه های سنتی، یکپارچه سازی فناوری های دیجیتالی پیشرفته باهدف حضور جدی در دنیای اقتصاد دیجیتال، و بازطراحی تجربه مشتری است.

معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن گفت: خوشبختانه مدیران ارشد بانک مسکن با رویکردهای فناورانه همسو هستند و استفاده از نوآوری های دیجیتال برای بهبود کیفیت خدمات، کارایی عملیاتی و مزیت رقابتی تمرکز دارند.

دکتر لطفی بر لزوم پیشتازی در عصر بانکداری دیجیتال، برآورده کردن نیازهای همیشه در حال تغییر مشتریان، وضع استانداردها و الگوهای نو در عرصه محصولات و خدمات برتر بانکداری دیجیتال به عنوان اهداف بانک مسکن در حوزه فناوری های مالی تاکید کرد.

تمامی داده های بانک به طور کامل شناسایی شده است

عضو هیات عامل همچنین از بررسی کامل و شناسایی تمامی داده های بانک مسکن ظرف ماه های گذشته خبر داد و گفت: باید زیرساخت های لازم برای ایجاد سامانه core banking فراهم شود و برای انجام این مهم، تمامی سامانه های متمرکز کشور مورد بررسی قرار گرفته و از طریق رویکردهای قانونی تهیه و پیاده سازی خواهد شد.

وی که در ادامه، برنامه های تقویت بانکداری باز در جهت گسترش مسیر خدمات و نیز نقشه فنی فناوری بانک مسکن، الزامات زیرساختی و نرافزارهای لازم را تبیین و تشریح کرد گفت: باید به سمتی برویم که با تحلیل رفتار داده مشتری، خدماتی برای جلب رضایت وی و افزایش منابع ارائه دهیم و به خلق ارزش از داده بپردازیم.

عضو هیات عامل همچنین گفت: در ساختار داخلی بانک مسکن نیز به دنبال شایسته سالاری مبتنی بر تحلیل داده هستیم و این مهم نیز با تحلیل رفتار همکاران میسر خواهد شد.

وی افزود: معاونت فناوری اطلاعات بانک با درک اهمیت آشنایی خانواده بانک با مقوله مهم هوش مصنوعی، در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی هوش مصنوعی برای فرزندان همکاران و آشنایی نسل آینده بانک مسکن با فناوری های نوین سخن گفت.

ناواکو هویت جدیدی از خود به نمایش خواهد گذارد

دکتر لطفی به اهمیت توسعه شرکت فناوری اطلاعات ناواکو از شرکت های تابعه بانک مسکن با هدف بهره برداری بیشتر از ظرفیت این شرکت در تحول دیجیتال بانک و توسعه فناوری های بانکی اشاره کرد و گفت: برای شرکت ناواکو وظایف و ماموریت های جدیدی تعریف شده است تا بتواند به هویت جدیدی از خود در فناوری های بانکی دست یابد.

معاون فناوری اطلاعات بانک در این رابطه به برخی فعالیت های پیش روی شرکت ناواکو شامل ایجاد مرکز نوآوری و خلاقیت و کافه بانک این شرکت اشاره کرد و گفت: نوآوری در ارائه خدمات جدید بانک رویکرد بسیار مهمی است که در آینده شرکت تابعه ناواکو وجود خواهد داشت. کافه بانک در واقع شعبه مجازی برتری است که فرد می تواند با حضور در آن علاوه بر امکان دریافت خدمات همه بانک ها، با خدمات بانک مسکن بیشتر آشنا شود و از این طریق گستره مشتریان این بانک نیز توسعه یابد.

همچنین امکان توکنایز مسکن و بازارگاه مسکن، مصالح و ساختمان به عنوان طرحی برای جذب سرمایه های خرد صنعت ساختمان از طریق بلاکچین، جزو نوآوری های شرکت ناواکو است که لطفی به ارایه خدمت در آن ها در آینده نزدیک اشاره کرد.

وی به پیگیری های مستمر معاونت فناوری در خصوص رفع مشکلات موجود در بانکداری الکترونیک بانک مسکن و ماموریت های فناورانه این بانک شامل برنامه توسعه شعب مجازی، یکپارچه سازی با ابزارهای بانکداری هوشمند برای شخصی سازی پیشنهاد محصولات و بهبود ارتقای تجربه مشتری و افزایش امکانات بانکداری اجتماعی با هدف تغییر در موقعیت بازار اشاره کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران