به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در این جلسه با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی خدمات غیرحضوری سازمان در جهت ارتقاء دانش تخصصی و اداری همکاران، اذعان داشت، سرمایه گذاری در آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در جهت شفافیت و بهبود کیفیت خدمت رسانی به مخاطبین و افزایش بهره وری و اثر بخشی ضروری است.
سمساری، با اشاره به نتایج ارزیابی سه ماهه اول سال جاری و قدردانی از واحدهای تخصصی و اجرایی در جهت تحقق برنامه های ابلاغی، مدیریت منابع و مصارف را از اولویتهای سازمان در جهت انجام تعهدات و از اهم شاخص های ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه در ادوار آتی اعلام نموده و اظهار امیداری کرد، با تلاش مضاعف و شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، در سه ماهه دوم و سوم سال جاری، نتایج ارزیابی شعب در حد مطلوبی نسبت به دوره های قبلی حاصل شود.
وی با تأکید بر ضرورت رفع نارسایی ها و توسعه بیش از پیش خدمات غیرحضوری سازمان در جهت سهولت دسترسی مخاطبین به خدمات و کاهش بار مراجعات حضوری به شعب، در شرایط حساس و خطرناک کرونایی، تأمین رفاه، امنیت و سلامت نیروی انسانی را مهمترین دغدغه سازمان برشمرد و بهره مندی از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی با مراجعه به آدرس اینترنتی es.tamin.ir را به شرکای اجتماعی توصیه نمود.
رسول عباسی، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آذربایجان شرقی نیز جلسه برگزار شده را حرکت هوشمندانه به سوی ارزیابی سیستماتیک و دقیق عملکرد واحدهای تابعه اعلام کرده و افزود، ایجاد رقابت سالم و حساس سازی منتج به بهبود جایگاه و رتبه واحدهای تابعه در سطح کشور خواهد شد.
عباسی، اهتمام در مدیریت مصرف انرژی در سازمان را لازم و ضروری خوانده و افزود، بایستی پیش بینی های لازم در جهت تامین انرژی فصول آینده نیز در اولویت برنامه ها گنجانده شود.
وی در ادامه سخنان خود با تشریح شاخص های عملکردی حوزه های مربوط به معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت، از هم اندیشی، تعامل و دقت نظر روسای شعب و روسای ادارات تخصصی در جهت تحقق اهداف سازمانی قدردانی نمود.
داود صباغی، معاون تعهدات بیمه ای اداره کل استان نیز با قدردانی از عملکرد واحدهای تابعه به جهت صیانت از منابع و مدیریت مصارف سازمان، ضمن اعلام تداوم پالایش بیمه شدگان مشمول کمک دولت و کنترل تعهدات بلند مدت و مقرری بگیران بیمه بیکاری و اجرای به هنگام ماده 66 قانون تأمین اجتماعی، از تلاش مضاعف شعب در جذب و پوشش حداکثری بیمه شدگان خاص تقدیر نمود.
وی، تنها راه نجات و برون رفت از مشکلات کنونی را توسعه خدمات غیر حضوری سازمان دانسته و اذعان داشت شعار اول ما در سازمان آموزش و یادگیری همگانی است.
محمدرضا قدسی، معاون منابع بیمه ای اداره کل استان نیز با تشریح شاخص های عملکردی مربوط به حوزه عملکرد این معاونت، از قبیل: تحقق وصولی مصوب، رسیدگی و تعیین تکلیف مطالبات معوق، بازرسی و شناسایی کارگاه ها و بیمه شدگان جدید و ایجاد منابع پایدار، تصریح کرد، کاهش پرونده های ارسالی به هیاتهای تشخیص مطالبات نیز مورد انتظار بوده و در ارزیابی واحدهای تابعه موثر خواهد بود.
وی، افزایش تعامل حوزه های مربوطه با کارفرمایان را مورد تاکید قرار داده و افزود، برگزاری کارگاههای آموزشی رابطین بیمه ای کارگاهها و دیدار با کارفرمایان در راستای تسهیل و روانسازی امور از شاخص های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان در ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه می باشد.
در این جلسه روسای ادارات اداره کل استان و روسای شعب تابعه استان، ضمن ارائه گزارش حوزه تخصصی خود، پیشنهادات و نکته نظرات خویش در جهت بهبود فرآیندها را ارائه نمودند.