به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ادارات شعب استان ها اظهار داشت: سازمان ها همواره در پی کسب و ایجاد مزیت رقابتی در بازارها و عرصه های فعالیت هستند.
وی افزود: فرآیندهای نوین، محصولات جدید، روش های نوآورانه فروش، تکنولوژی های جدید و انواع راهبردهای بازاریابی و توسعه بازار توسط سازمان ها بکار گرفته می شود تا مخاطبین و مشتریان بیشتری را در بازار و اجتماع به سمت خود جذب نمایند.
شیخ حسینی تصریح نمود: با گذشت زمان معمولا سازمان ها از تکنولوژی ها روش ها و راهبردهای اطلاع یافته و آن را به نوعی به دست می آورند تا در بازار رقابت عقب نمانند.
وی تاکید کرد: آن مزیت رقابتی که قابلیت کپی برداری ندارد مزیت سرمایه انسانی است که چنانچه در اختیار سازمان باشد و به نحو مناسب مدیریت شود می تواند عامل اصلی موفقیت سازمان و تداوم در روند رو به پیشرفت سازمان تلقی شود.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: در سازمان های خدمات محور و مشتری محور همانند بانک ها نقش اصلی بر عهده سرمایه انسانی است.
وی خاطر نشان کرد: خلق ارزش برای سازمان و مشتریان و ذی نفعان از طریق سرمایه انسانی صورت می پذیرد و حداکثر سازی رضایت مشتریان با ایفای نفش بهینه نیروی انسانی دست یافتنی است.
شیخ حسینی گفت: مدیران استان ها در نظر داشته باشند که توجه به نیروی انسانی هم از بعد مادی و هم از بعد معنوی بسیار کارساز است و رعایت احترام و ارزش نهادن و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی در دستیابی استان به اهداف ابلاغی و عملکرد مناسب توسعه ای اثرگذار است.
وی یادآور گردید: سرمایه انسانی به عنوان امانت در اختیار مدیر استان قرار گرفته است و چنانچه نیرو انگیزه و روحیه مناسب برای فعالیت نداشته باشد، بهره وری سازمان نیز پایین می آید.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: چنانچه نیروی انسانی دچار خطا یا سهوی گردد، در مراحل اولیه با تذکر و یادآوری و با حفظ آبرو و اعتبار می توان او را در مسیر صحیح هدایت نمود و خیرخواهی و حفظ اعتبار فرد بسیار مهم است.
شیخ حسینی یادآور شد: البته کارآمدی و ارائه خدمات به نحو مناسب به مشتریان و مراجعین بسیار مهم است و سهل انگاری به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
وی تاکید کرد: مدیران با هوش عاطفی ، هوش احساسی و هوش اجتماعی و مهارت هایی که لازمه مدیریت است و با در نظر داشتن پیچیدگی های مباحث مدیریت سرمایه انسانی بایستی در هدایت زیرمجموعه خود در مسیر پیشرفت سازمانی تلاش نمایند.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: جانشین پروری و شکوفا سازی استعدادها از جمله مواردی است که مدیران علاوه بر ارتقای شاخص های عملکردی باید بدان توجه کنند.
وی افزود: بانک توسعه تعاون نیازمند مدیران اخلاق محور است که ضمن اجرای برنامه های جذب منابع، پرداخت تسهیلات، مدیریت مطالبات و صدور ضمانت نامه و صدور اعتبار اسنادی، به عنوان یک مربی در پرورش استعدادهای نیروی انسانی نیز سرآمد باشند.
شیخ حسینی گفت: اخلاق یکی از ویژگی های غیر قابل حذف و بی بدیل مدیر است و توجه به نیازهای همکاران، رفع مشکلات آنان، دلجویی، مراقبت، مدارا، تصمیمات منصفانه، پرهیز از قضاوت عجولانه، رعایت عدالت توزیعی و ایجاد انگیزه در خصوص سرمایه انسانی حائز اهمیت است.
سرپرست بانک توسعه تعاون در انتهای سخنان خود در مورد واگذاری مسئولیتهای مدیریتی گفت: برای واگذاری مسئولیت ها در جایگاه های مدیریتی دقت و توجه خاص به عملکرد افراد داریم و چنانچه فرد از توانمندی، قابلیت و تجربه مناسب عملکرد برخوردار باشد، واجد مراتب مدیریتی تلقی می گردد.
در این جلسه رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی، صیاد رحمان پور سرپرست مدیریت امور استان ها و شعب، حسین فولادی وندا رئیس اداره کل رفاه کارکنان و احسان بندری رئیس اداره کل کارگزینی نیز مطالب تخصصی در رابطه با سرمایه انسانی مطرح نمودند و تعدادی از مدیران و کارکنان استان ها نیز از طریق ویدئو کنفرانس سوالات و مباحث خود را مطرح نمودند.