به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ارائه خدمات مطلوب مالیاتی به نحوی که مودیان محترم بدون ترک منزل یا محل کسبوکار خود و در کمترین زمان ممکن بتوانند تکالیف قانونی خود را از طریق پورتال اینترنتی و یا بااستفاده از خدمات پیشخوانهای دولت و بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی به انجام برسانند، همواره جزو اهداف نظام مالیاتی بود که هماکنون بخشهای عمدهای از آن محقق شده است و مودیان محترم در رابطه با ثبتنام و تشکیل پرونده، ارائه اظهارنامه در منابع مالیاتی مختلف، پرداخت مالیات، ارائه صورت معاملات فصلی، ارائه فهرستهای مالیات حقوق و ... از این خدمت برخوردار هستند.
آگاهی از خدمات الکترونیکی مالیاتی و همچنین نحوه صحیح استفاده از آنها سبب تسریع و تسهیل امور مالیاتی مودیان میشود. به همین منظور از این پس در مجموعه دانستنیهای مالیاتی، راهنمای استفاده از کلیه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و نکاتی که مودیان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در اختیار مودیان محترم مالیاتی قرار خواهد گرفت.
ششمین خدمت الکترونیکی که در این بخش به آن میپردازیم درخصوص «سامانه پرداخت الکترونیک مالیات» است. سامانه ای که سبب شده مودیان محترم مالیاتی بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی WWW.TAX.gov.ir نسبت به پرداخت الکترونیکی مالیات متعلقه اقدام کنند. به این ترتیب مودیان مالیاتی می توانند در کوتاهترین زمان ممکن ، با کم ترین هزینه ، با کیفیت هر چه تمامتر و با بیشترین میزان رضایت مندی نسبت به انجام امور مالیاتی خود اقدام کنند.
در ادامه این نوشتار درخصوص چگونگی ورود به این سامانه و نحوه پرداخت الکترونیکی مالیات توضیح خواهیمداد.